Jump to content

Swap silnika 1.6 -> 2.2 Impreza GC


pablo19_88

Recommended Posts

Witam wszystkich,

chciałbym podsumować jak to jest w końcu ze swapem silnika w imprezie GC z 1.6 na 2.2. Wszyscy piszą że to już było wałkowane na forum

ale jak wczytałem się w te wszystkie wątki to mam mętlik oraz coraz więcej pytań.

 

W jednym z tematów dot. przekładki znalazłem informację że silniki można przekładać w konfiguracji jak niżej (będą pasować plug&play):

1.6 --> 1.8

1.8 --> 2.0

2.0 115 koni --> 2.2

2.0 125koni --> 2.5

 

W kolejnych tematach znalazłem info że jednak wiązka jest taka sama jak w 1.6 oraz 2.2 ale do podmiany kwalifikuje się komputer.

Jedni piszą że należy przekładać układ przeniesienia napędu, inni że nie - co forumowicz to inne opinie.

 

 

Temat zakładam ponieważ mam na oku subaru legacy kombi 2.2 z roku 1996 który posłużyłby jako dawca dla mojej imprezy gc 1994.

1. Pytanie czy powinno się przełożyć tylko silnik czy wiązkę/komputer skrzynię oraz dyfer także? Czy wszystko pasuje plug&play?

2. Co z układem hamulcowym po swapie? Logicznym wydaje się że, po swapie na większy silnik/większą moc powinno się także wymienić heble na bardziej skuteczne. Czy układ hamulcowy będzie także pasował z ww. Legacy?

 

Czy jest ktoś na forum który z powodzeniem zrobił swap z 1.6 na 2.2? Widziałem że kolega cholek88 porwał się na taką przekładkę ale napotkał problemy związane z wiązką.

Niestety czy wszystko zagrało nie wiem ponieważ temat się urwał a użytkownik ostatni raz logował się w styczniu 2016....

 

pozdrawiam

 

 

 

Edited by pablo19_88
Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczał od tego że buda 1994 jest za stara. Mam 2000 i nie jest zbyt różowo ,a co dopiero 94


Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to nie jest powiedziane, za stare roczniki, nie znam sie. Tak czy owak zestaw z legacy powinien pasować.

Powiem Ci że póki nie zaczniesz gonić ,to mozesz zostawić seryjne hample na jakiś czas i "dotoczyć sie" do jakiś decyzji. Kolosalna różnica jest dopiero przy przesiadce z jednotłoczka na "duży dwutłoczek"
Przy odrobinie szczęścia masz w imprezie tarczobebny z tyłu (większość przedliftowych wolnossaków jakie spotkalem- miała). Tak czy owak- czy tarcza, czy sam bęben- nie ruszać. Chyba że masz kompletne zwrotnice i linki ręcznego (bebny->tarczobebny)

Seryjny bęben ze 125km blokuje koła nawet na asfalcie :o

przy okazji

Pamiętacie "żółtą Żabe" Jimbo33? Poszła na złom czy ktoś ja ratował?

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Matiz napisał:



Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to

 

 

 

Był jednotloczek z tarcza 230????

Bo z tego co wiem to najmniejsza tarcza na przód w imprezie to 260mm na jednotlok

Potem masz 277 i 294 na dwutloczek

 

Tak czy siak nawet zmiana na 277 robi kolosalna różnice w hamowaniu

 

Co do swapa jeżeli faktycznie masz MEGA zdrowa bude to warto się w to bawić ale jeśli masz progi nadkola bądź kielichy zezarte to nie ma sensu taki swap

Link to comment
Share on other sites

ototo, dzieki za poprawke :thumbup:. nigdy sie seryjnym rozmiarem nie interesowałem, nie zdążyłem nawet zedrzeć tarcz na seryjnych hamplach, bo miałem okazje na dwutłoczek

Link to comment
Share on other sites

jestem pewien na 80% że z tyłu są bębny...

 

Dnia 8.08.2011 o 00:48, Dehnel napisał:

 

turbo miały tarczobębny, wolnessaki bębny.

 

https://forum.subaru.pl/topic/45414-jak-to-jest-z-tymi-bębnami/

 

koniec końców jak to jest z przeszczepem silnika? Będzie pasować plug&play czy wymagana będzie rzeźba...

 

Edited by pablo19_88
Link to comment
Share on other sites

Sam silnik będzie pasował do skrzyni i na sanki p&p, ale rzeźba pewnie będzie z elektryką.

Do ej22 wystarcz: tył bębno, a przód mały dwutłok.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...