pablo19_88 Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 (edytowane) Witam wszystkich, chciałbym podsumować jak to jest w końcu ze swapem silnika w imprezie GC z 1.6 na 2.2. Wszyscy piszą że to już było wałkowane na forum ale jak wczytałem się w te wszystkie wątki to mam mętlik oraz coraz więcej pytań. W jednym z tematów dot. przekładki znalazłem informację że silniki można przekładać w konfiguracji jak niżej (będą pasować plug&play): 1.6 --> 1.8 1.8 --> 2.0 2.0 115 koni --> 2.2 2.0 125koni --> 2.5 W kolejnych tematach znalazłem info że jednak wiązka jest taka sama jak w 1.6 oraz 2.2 ale do podmiany kwalifikuje się komputer. Jedni piszą że należy przekładać układ przeniesienia napędu, inni że nie - co forumowicz to inne opinie. Temat zakładam ponieważ mam na oku subaru legacy kombi 2.2 z roku 1996 który posłużyłby jako dawca dla mojej imprezy gc 1994. 1. Pytanie czy powinno się przełożyć tylko silnik czy wiązkę/komputer skrzynię oraz dyfer także? Czy wszystko pasuje plug&play? 2. Co z układem hamulcowym po swapie? Logicznym wydaje się że, po swapie na większy silnik/większą moc powinno się także wymienić heble na bardziej skuteczne. Czy układ hamulcowy będzie także pasował z ww. Legacy? Czy jest ktoś na forum który z powodzeniem zrobił swap z 1.6 na 2.2? Widziałem że kolega cholek88 porwał się na taką przekładkę ale napotkał problemy związane z wiązką. Niestety czy wszystko zagrało nie wiem ponieważ temat się urwał a użytkownik ostatni raz logował się w styczniu 2016.... pozdrawiam Edytowane 6 Lipca 2017 przez pablo19_88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 (edytowane) Ja bym zaczał od tego że buda 1994 jest za stara. Mam 2000 i nie jest zbyt różowo ,a co dopiero 94 Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to nie jest powiedziane, za stare roczniki, nie znam sie. Tak czy owak zestaw z legacy powinien pasować. Powiem Ci że póki nie zaczniesz gonić ,to mozesz zostawić seryjne hample na jakiś czas i "dotoczyć sie" do jakiś decyzji. Kolosalna różnica jest dopiero przy przesiadce z jednotłoczka na "duży dwutłoczek" Przy odrobinie szczęścia masz w imprezie tarczobebny z tyłu (większość przedliftowych wolnossaków jakie spotkalem- miała). Tak czy owak- czy tarcza, czy sam bęben- nie ruszać. Chyba że masz kompletne zwrotnice i linki ręcznego (bebny->tarczobebny) Seryjny bęben ze 125km blokuje koła nawet na asfalcie przy okazji Pamiętacie "żółtą Żabe" Jimbo33? Poszła na złom czy ktoś ja ratował? Edytowane 6 Lipca 2017 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 10 godzin temu, Matiz napisał: Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to Był jednotloczek z tarcza 230???? Bo z tego co wiem to najmniejsza tarcza na przód w imprezie to 260mm na jednotlok Potem masz 277 i 294 na dwutloczek Tak czy siak nawet zmiana na 277 robi kolosalna różnice w hamowaniu Co do swapa jeżeli faktycznie masz MEGA zdrowa bude to warto się w to bawić ale jeśli masz progi nadkola bądź kielichy zezarte to nie ma sensu taki swap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 ototo, dzieki za poprawke . nigdy sie seryjnym rozmiarem nie interesowałem, nie zdążyłem nawet zedrzeć tarcz na seryjnych hamplach, bo miałem okazje na dwutłoczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo19_88 Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 (edytowane) jestem pewien na 80% że z tyłu są bębny... Dnia 8.08.2011 o 00:48, Dehnel napisał: turbo miały tarczobębny, wolnessaki bębny. https://forum.subaru.pl/topic/45414-jak-to-jest-z-tymi-bębnami/ koniec końców jak to jest z przeszczepem silnika? Będzie pasować plug&play czy wymagana będzie rzeźba... Edytowane 7 Lipca 2017 przez pablo19_88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Sam silnik będzie pasował do skrzyni i na sanki p&p, ale rzeźba pewnie będzie z elektryką. Do ej22 wystarcz: tył bębno, a przód mały dwutłok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się