Skocz do zawartości

Swap silnika 1.6 -> 2.2 Impreza GC


pablo19_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

chciałbym podsumować jak to jest w końcu ze swapem silnika w imprezie GC z 1.6 na 2.2. Wszyscy piszą że to już było wałkowane na forum

ale jak wczytałem się w te wszystkie wątki to mam mętlik oraz coraz więcej pytań.

 

W jednym z tematów dot. przekładki znalazłem informację że silniki można przekładać w konfiguracji jak niżej (będą pasować plug&play):

1.6 --> 1.8

1.8 --> 2.0

2.0 115 koni --> 2.2

2.0 125koni --> 2.5

 

W kolejnych tematach znalazłem info że jednak wiązka jest taka sama jak w 1.6 oraz 2.2 ale do podmiany kwalifikuje się komputer.

Jedni piszą że należy przekładać układ przeniesienia napędu, inni że nie - co forumowicz to inne opinie.

 

 

Temat zakładam ponieważ mam na oku subaru legacy kombi 2.2 z roku 1996 który posłużyłby jako dawca dla mojej imprezy gc 1994.

1. Pytanie czy powinno się przełożyć tylko silnik czy wiązkę/komputer skrzynię oraz dyfer także? Czy wszystko pasuje plug&play?

2. Co z układem hamulcowym po swapie? Logicznym wydaje się że, po swapie na większy silnik/większą moc powinno się także wymienić heble na bardziej skuteczne. Czy układ hamulcowy będzie także pasował z ww. Legacy?

 

Czy jest ktoś na forum który z powodzeniem zrobił swap z 1.6 na 2.2? Widziałem że kolega cholek88 porwał się na taką przekładkę ale napotkał problemy związane z wiązką.

Niestety czy wszystko zagrało nie wiem ponieważ temat się urwał a użytkownik ostatni raz logował się w styczniu 2016....

 

pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez pablo19_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczał od tego że buda 1994 jest za stara. Mam 2000 i nie jest zbyt różowo ,a co dopiero 94


Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to nie jest powiedziane, za stare roczniki, nie znam sie. Tak czy owak zestaw z legacy powinien pasować.

Powiem Ci że póki nie zaczniesz gonić ,to mozesz zostawić seryjne hample na jakiś czas i "dotoczyć sie" do jakiś decyzji. Kolosalna różnica jest dopiero przy przesiadce z jednotłoczka na "duży dwutłoczek"
Przy odrobinie szczęścia masz w imprezie tarczobebny z tyłu (większość przedliftowych wolnossaków jakie spotkalem- miała). Tak czy owak- czy tarcza, czy sam bęben- nie ruszać. Chyba że masz kompletne zwrotnice i linki ręcznego (bebny->tarczobebny)

Seryjny bęben ze 125km blokuje koła nawet na asfalcie :o

przy okazji

Pamiętacie "żółtą Żabe" Jimbo33? Poszła na złom czy ktoś ja ratował?

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Matiz napisał:



Hamulce- chyba już nie było mniejszych niż "jednotłoczek 230mm", zajrzyj do tematu hamulcowego w "ogólne", jest akurat na górze. W Legacy moze być tarcza 260+ dwutłoczek ,ale to

 

 

 

Był jednotloczek z tarcza 230????

Bo z tego co wiem to najmniejsza tarcza na przód w imprezie to 260mm na jednotlok

Potem masz 277 i 294 na dwutloczek

 

Tak czy siak nawet zmiana na 277 robi kolosalna różnice w hamowaniu

 

Co do swapa jeżeli faktycznie masz MEGA zdrowa bude to warto się w to bawić ale jeśli masz progi nadkola bądź kielichy zezarte to nie ma sensu taki swap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien na 80% że z tyłu są bębny...

 

Dnia 8.08.2011 o 00:48, Dehnel napisał:

 

turbo miały tarczobębny, wolnessaki bębny.

 

https://forum.subaru.pl/topic/45414-jak-to-jest-z-tymi-bębnami/

 

koniec końców jak to jest z przeszczepem silnika? Będzie pasować plug&play czy wymagana będzie rzeźba...

 

Edytowane przez pablo19_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...