Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi bębnami?


BelegUS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Pytań z serii "a dlaczego?" ciąg dalszy.

 

Jak to jest z tylnymi hamulcami w Imprezie Sedan (GC), silnik 2,0, wolnossący? Żyłem przekonaniem, że tylko 1,6 ma z tyłu bębny, a właśnie trafiłem na (piękny swoją drogą) egzemplarz 2,0 z bębnami hamulcowymi z tyłu. Jako że wcześniej oglądałem już nawet 1,8 z tarczami z tyłu (Kombi... to ma znaczenie?), wywołało to we mnie swoistą konsternację...

Kto mnie uświadomi, jak to z hamulcami w Wolnymssaku bywa? I, co równie ważne - czy Impreza z bębnami z tyłu dorówna w hamowaniach takiej z tarczami na wszystkich kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mnie uświadomi, jak to z hamulcami w Wolnymssaku bywa?

 

turbo miały tarczobębny, wolnessaki bębny.

 

Wszystkie wolnessaki miały bębny? :?

 

 

Jak Babcię kocham, tamto 1,8 kombi (i to stare, '94) miało tarcze z tyłu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RXy czyli wolne stylizowane na GTki miały tarczobębny.

może to 1.8 miało cały tył od GTka przełożony...?

 

W tą przekładkę wątpię, to było auto, które jeździło u mnie po górach jako "wół roboczy", a nie pieszczoszek :P Prędzej mnie coś zaćmiło... ale naprawdę, wydawało mi się, że to tarcze...

 

 

Podsumowując, Impreza 2,0 z bębenkami z tyłu będzie ładnie hamować? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje wolnossące SRX,RX i tym podobne miały tarczobębny.Wersja z bębnem będzie lepiej hamować w normalnym użytkowaniu (większa powierzchnia tarcia),ale gorzej gdy zaczniesz pomykać na zakrętach w "sportowym stylu" (złe odprowadzanie ciepła),pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje wolnossące SRX,RX i tym podobne miały tarczobębny.Wersja z bębnem będzie lepiej hamować w normalnym użytkowaniu (większa powierzchnia tarcia),ale gorzej gdy zaczniesz pomykać na zakrętach w "sportowym stylu" (złe odprowadzanie ciepła),pozdro.

 

Tego się właśnie bałem...

 

Czy do okazyjnego upalania na górskich drogach (kto był na Podbeskidziu, bądź czytał moje "Za Zakrętem", ten wie :mrgreen: ) bębny z tyłu dadzą sobie radę, czy też sprawiać będą spore problemy? 15-20 minut maksimum ostrej jazdy ze sporą ilością szybkich hamowań z prędkości 90-100 do 50-70...?

 

Możliwe, że to nic dla bębnów, ale ja niestety jestem zwolennikiem tarcz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ zapewne chodzi o moją GL'kę to trochę powiem.

U mnie na Mazowszu raczej płasko jest ale trochę krętych dróg też da się wynaleźć.

Byłem nią kilka razy w górach, ale z racji że żona zaczynała krzyczeć że chce wysiadać to raczej uprawiałem coś co można nazwać dynamiczną turystyką. W drodze do Szczawnicy jak był tylko kawałek prostej to oczywiście wszyscy w TDI i innych bardziej wypaśnych furach mnie wyprzedzali bo starałem sie nieprzekraczać dozwolonej 90. Ale wystarczyły dwa trzy zakręty i już im siedziałem na tyłku a i kilku udało się łyknąć. Z Hamulcami ni było raczej kłopotów. Gdzieś w mądrej książce czytałem że tył wytwarza 20% całkowitej siły hamowania, co by się zgadzało przynajmniej w przypadku Poldofiksa bo raz tak dobrze odpowietrzałem hamulce że skończył mi się płyn w tylnej sekcji i musiałem podjechać do sklepu, co prawda pedał wpadał do połowy ale różnicy w sile hamowania znaczącej nie odczułem. (UWAGA w subaru nie można tak zrobić bo ma krzyżowy układ hamulcowy).

 

Jak coś modyfikować to chyba lepiej założyć przód od GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zapewne chodzi o moją GL'kę to trochę powiem.

 

 

Wybacz, że nie pytałem Ciebie (bo fakt, oglądając Twojego GL'a zaczęło mnie nurtować to pytanie), ale uznałem, że pytanie jest na tyle "świeżynkowe", że zainteresowany autem powinien wiedzieć, co kupuje... :mrgreen:

Mam nadzieję, że nie będzie mi to poczytane jako faux pas?

 

 

Co do tematu - skoro, jak napisaliście, nie ma różnicy, to... nie ma różnicy :lol:

 

Całkowicie na marginesie - muszę się jeszcze raz wybrać na oględziny tamtego 1,8 Kombi... ze względu na te tarcze z tyłu. Psuje mi to wizję świata 8)

 

-- 8 sie 2011, o 22:47 --

 

Podbijam temat, z racji faktu, że spotkałem na ulicach Łeby Imprezę Kombi. Wersja silnikowa: nieznana, ale GL'ka - najpewniej 2,0. Pakiet stylistyczny z GT'ka (zderzaki, progi, lotka na tylnej szybie). Na tylnych kołach eleganckie, wielgachne tarcze.

Fotki zrobiłem - wrzucę jutro.

 

Czy fakt, że GL ma pakiet stylistyczny z GT'ka automatycznie klasyfikuje go jako RX (chodzi mi o nazewnictwo - Impreza Sport (choćby edycja specjalna, ta z czerwonymi znaczkami na bokach, na uczczenie zwycięstw Subaru w rajdach - Ondo posiada takowe cudo) to innymi słowy RX?) - i tym samym "uprawnia" do posiadania tarcz z tyłu? :mrgreen:

 

Mimo tego nie wyjaśnia to kwestii starego 1,8 Kombi z tarczami z tyłu...

 

Skłonny jestem uznać (i narazić się na ścięcie ze strony Forumowiczów z o wiele większym stażem i doświadczeniem ode mnie), że wszystkie Kombiki wychodziły z tarczami z tyłu... czy jest na forum posiadacz Wolnossaka Kombi z bębnami na tylnej osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłonny jestem uznać (i narazić się na ścięcie ze strony Forumowiczów z o wiele większym stażem i doświadczeniem ode mnie), że wszystkie Kombiki wychodziły z tarczami z tyłu... czy jest na forum posiadacz Wolnossaka Kombi z bębnami na tylnej osi?

 

Jest. Impreza RX 2000r.

tales4.jpg

 

a teraz dokladam do pieca:

WueM z gliwic ma GL 1.6 chyba 1996 i tam są :arrow: TARCZE!

 

Gdy to zobaczylem Wueomowego doszedłem do konkluzji jak to wyglądało przy montazy w FHI:

-szefie nie mamy juz tarcz do Imprez.

-DAJCIE BEMBNY. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...