Jump to content

legacy dziad 1.8


Dtm

Recommended Posts

1.8 jest na gaźniku, owszem zawiera jeden wtrysk, który podaje paliwo do kolektora dolotowego - odpowiednią ilość mieszanki paliwowo- powietrznej w zależności od obrotów i tłoki same zasycają sobie tę mieszankę. Od 2.0 były wtryski wielopunkotowe, (na każdy cylinder) , a ogólnie co chcesz wiedzieć na jego temat? :)

Edited by wania
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Dtm napisał:

spalanie, awaryjnosc, czy duza roznica miedzy 2.0 115 km?

Spalanie mniej-więcej takie samo jak w 2.0 i 2.5 ( Legacy II), czyli tak od 10-13l zależy jak jeździsz,  może być więcej. 

Awaryjność. Powiem tak - bezawaryjny. Silnik ogólnie bezkolizyjny, mojemu dziadkowi jeszcze nigdy się nie zepsuł, a ma go z dobre 10 lat,  tylko wymieniać olej, lać paliwo, dbać i jeździć. Niezawodny, zawsze odpala na " tyk", wszędzie dojedzie, jedyny minus jest taki, że uszczelka pod zaworami pada, ale to w większości Subaru, poza tym nic się nie dzieje ( przynajmniej w tym przypadku). Napędy także niezawodne, zawsze wszędzie dojedziesz, jeśli się na podłodze nie zawiesi.  Jak przegub Ci się rozwali pojedzie bez,  tylko napęd się przeniesie na tył lub przód, zależy który się rozwali. 

Między 2.0, a 1.8 nie ma jakiejś przepaści, 2.0 ma troszkę lepsze przyspieszenie, ale nie ma jakiejś takiej wielkiej różnicy. 

Link to comment
Share on other sites

a powiedz mi przedewszystkim jak z dostepnoscia czesci? pasuja od 2 L 115 km?

moze inaczej ktore pasuja a ktore ew nie bo mam tez 2-litrowa legacy II ktora byc moze bede rozbieral na czesci wiec zawsze ajkis zapas bym mial.

Edited by Dtm
Link to comment
Share on other sites

Na dostępność części nie narzekam. Na allegro masz do wyboru, do koloru,  nowe/ używane, tutaj na Forum, olx,  inter cars,  iparts, ASO, także z tym uważam, że nie ma problemu, no prócz może części zewnętrznych, w sensie reflektory, kierunki,  błotniki. Z tego rocznika wynika,  że to jest przed lift,  więc jak tak patrzyłam na allegro - dostępność tych rzeczy jest zdecydowanie lepsza niż do po lifta. 

Czy będą pasować z II do I...  Nie dam ręki uciąć,  fajnie by było gdyby odezwał się ktoś,  kto to " praktykował",  nie chce Cię wprowadzać w błąd. Z tego co wiem,  to przeguby nie pasują. Różnią się ząbkami. Nie pamiętam teraz, ale w 1.8 są chyba rzadziej rozmieszczone albo gęściej... Łącznik stabilizatora jest inny. Osprzęt silnika także. Jeśli chciałbyś robić swapa, to z całymi wiązkami itd. Niektóre gumy pasują, tulejki, sprężyny chyba też, ale jak pisałam ręki uciąć nie dam. 

Link to comment
Share on other sites

Mój przed tym jak poszedł na części - zgniła buda - stał 2,5 roku po czym włożyłem do niego akumulator odpalił od pierwszego i po umyciu przejechał 200km bez zająknięcia :)

Link to comment
Share on other sites

Bylem dzis ogladalem i wlasciciel twierdzi ze jest to na 100 procent gaznik. I ze to nie jest ta wersja z monowtryskiem. Jest mozliwe ze wychodzily jakies przedliftowe wersje 1.8 na gazniku. I jeszcze takie jedno pytanko odnosnie Rurki idacej z kolektora wydechowego do dolotu. Orientujecie sie co to jest? Potem reszta jakby dolot plastikowy idzie do blotnika prawego i po drodze jest taki duzy zbiornik. Filtr zaraz przed gaznikiem jest. Postaram sie zaraz ogarnac zdjecia 

20170303_115948.jpg

Prosze o szybka od bo samochod jest zarezerwowany na te chwile. 

Edited by Dtm
Link to comment
Share on other sites

To ten:?  https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6yXsux.html#xtor=SEC-8

Jeśli to gaźnik to będzie ciężko znaleźć fachowca jak coś zacznie szwankować.

Większość ej18 była na monowtrysku, który jest praktycznie bezobsługowy i idealny do lpg I/IIgen..

Dnia 24.06.2017 o 22:46, wania napisał:

1.8 jest na gaźniku, owszem zawiera jeden wtrysk

Skoro jest jeden wtrysk (monowtrysk) to nie jest to gaźnik.

 

Odp. Tak samo jak z jednego gaźnika na 4 cylindry.

Edited by hugo
Link to comment
Share on other sites

Mialem Legacy I MY90 1,8. Tam wlasnie byl monowtrysk. Dziala jak gaznik, jeden wtryskiwacz wtryskuje paliwo do kolektora ssacego, paliwo dostaje ten cylinder ktory w tym momencie ssie.Dawka paliwa jest ustalana przez komputer silnika na podstawie czjnikow jak we wtrysku wielopunktowym.

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaa... Dobra,  rozumiem, dzięki Legacy96. 

Tylko teraz nasuwa mi się takie pytanie...  

Czy ten wtrysk podtrzymuje tylko jakieś ciśnienie paliwa?  

Czy daje paliwo na każdy tłok, który jest na ssaniu?  

Tylko jeśli jeden wtrysk daje paliwo na każdy tłok który jest na ssaniu, to tak trochę nie dawałby rady ( chodzi mi o prędkość wtryskiwacza) . Tym bardziej, że jest to silnik w układzie boxer. 

Edited by wania
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, hugo napisał:

To ten:?  https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6yXsux.html#xtor=SEC-8

Jeśli to gaźnik to będzie ciężko znaleźć fachowca jak coś zacznie szwankować.

Większość ej18 była na monowtrysku, który jest praktycznie bezobsługowy i idealny do lpg I/IIgen..

Skoro jest jeden wtrysk (monowtrysk) to nie jest to gaźnik.

Tak to ten. Ma zzarte progi i tylne nadkola. Kielichy juz zrobione.

20170303_110932.jpg

20170303_110915.jpg

20170303_110828.jpg

20170303_110833.jpg

Edited by Dtm
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Legacy96 napisał:

Mialem Legacy I MY90 1,8. Tam wlasnie byl monowtrysk. Dziala jak gaznik, jeden wtryskiwacz wtryskuje paliwo do kolektora ssacego, paliwo dostaje ten cylinder ktory w tym momencie ssie.Dawka paliwa jest ustalana przez komputer silnika na podstawie czjnikow jak we wtrysku wielopunktowym.

Nie działa jak gaźnik. Dawkę paliwa ustala ecu. Bo potem ktoś pomyśli, że monowtrysk i gaźnik to w sumie to samo.

A to, że do gaźnika i monowtrysku przy zasilaniu lpg daje się mikser to już inna bajka.

Nawet w Polonezie występuję gaźnik, monowtrysk i wielopunkt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...