Jump to content

Obroty Legacy 2011 2.0 PB


pysiek2247

Recommended Posts

Panowie, autko kupiłem i było super. Wstawilem do zagazowania (co oczywiście wiazalo się z odlaczeniem akumulatora), instalacja zamontowana - nie szarpie itp. Objaw mam teraz taki zarówno na PB jak i gazie ze jak dojezdzam do skrzyżowania i nacisnę pedal sprzegla to obroty spadają poniżej 500 i zaraz wskakują z powrotem na 800. Wczesniej tego nie było na pewno. Czy tam przepustnice się adaptuje komputerowo czy jak?

 

Aha czy to normalne ze w miescie przy naprawdę rozsądnej jeździe (może az nadto) pali mi 12,5L :)? Nie to żeby mi jakos to specjalnie przeszkadzalo ale boje się pomyslec jakbym go pogazowal, bo wtedy to w 20 będzie ciężko się zmiescic.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ad 1 - przepustnice się czyści.
Ad 2 - te silniki nad wyraz mało robią sobie, w kwestii spalania, z techniki jazdy. Jak jadę po emerycku mam wg kompa 10,5 , jak sandał prawie do odcięcia 12-13. Faktyczne zużycie ok 20% wieksze

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mnie to auto nauczyło jednego- raz do roku czyszczę przepustnice, nawet jak jest wszystko ok. Zawsze po czyszczeniu mimo że było ok to jest lepiej
A adaptacja- odepnij kleme minusowa na kilkanaście minut, ale gaziarz chyba to robił, po odpaleniu chwilę będzie szarpało, prychalo, nie dotykaj pedalka, obroty się ustabilizują i masz zaadaptowaną ( potem jeszcze kilkanaście km może coś tam dopasowywać ale bez istotnych zmian)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Może tu jest sęk, bo byłem na odbiorze, podlaczylismy AKU i od razu pojechałem tankowac gaz.. Może ta adaptacja się nie zrobiłem, ale... Wczoraj testowałem, jak wylacze klime, nawiewy (i oczywiście otworze szybe bo ugotować się można) to zero wahan obrotow. Jakis pomysl? W weekend sprobuje według Twojego przepisu zrobić te adaptacje (dziekuje za pomysl).

 

Przy okazji opisze sytuacje z wczoraj, wrocilem z pracy, odebrałem dzieci i do domu. strarsza do domu a młodszy na trening, po jakims kilometrze zatrzymuje się na skrzyżowaniu i probuje ruszyc.. Jakby ktosm i doczepil naczepę, buda trzesie, nagle choinka na desce.. SZOK! Przyjechal kolega, podlaczyl się i wypadanie zaplonow na 2gim cylindrze - wkladal mi nowe swiece i chyba nie dokrecil cewki bo spadla - jaka ulga ;))

 

 

p.s.

Jakis budżetowy tester diagnotyczny na subaryn ktoś poleci? Czy nie kombinować i ELM'a ?

 

Link to comment
Share on other sites

Elm daje radę i jest budżetowy. Są dużo lepsze ale nie budzetowe

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Elm daje radę i jest budżetowy. Są dużo lepsze ale nie budzetowe. Czyli przyczyną znaleziona

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, recki napisał:

Elm daje radę i jest budżetowy. Są dużo lepsze ale nie budzetowe

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 

 

 


Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Recki a co z tymi obrotami jak wylacze odbiorniki pradozercze? wtedy jest idealnie..

Link to comment
Share on other sites

Dnia 30.05.2017 o 12:15, pysiek2247 napisał:

Aha czy to normalne ze w miescie przy naprawdę rozsądnej jeździe (może az nadto) pali mi 12,5L :)?

 

Faktycznie - sprawdź bo coś jest nie tak z Twoim autem  -spalanie powinno wynosić 15 + ;)
2,5 w poprzedniej budzie z AT - średnio spalanie gazu 15-16 l - auto służyło do jazdy a nie toczenia się emerycko po mieście ;).
12,5 i narzekasz ? Duża buda,masa,  szerokie kapcie, napęd na cztery łapy... to nie Skoda - nie spali Ci 5,2 l/100 km ;)
Przy SBD średnia z 10 tyś km wyszła ~8,6 l ...
 

Link to comment
Share on other sites

Recki a co z tymi obrotami jak wylacze odbiorniki pradozercze? wtedy jest idealnie..

No ale rozumiem że dokręcenie cewki poradziło? Jak chodził na 3 to przy obciazeniu pary w piecu brakowało.
Ogolnie- na twoim miejscu wstawilbym do kogoś kto zna dobrze ten motor żeby przejrzał czy jakichś niespodzianek nie będzie za chwilę i wio do przodu!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, sheriff_leg napisał:

 

Faktycznie - sprawdź bo coś jest nie tak z Twoim autem  -spalanie powinno wynosić 15 + ;)
2,5 w poprzedniej budzie z AT - średnio spalanie gazu 15-16 l - auto służyło do jazdy a nie toczenia się emerycko po mieście ;).
12,5 i narzekasz ? Duża buda,masa,  szerokie kapcie, napęd na cztery łapy... to nie Skoda - nie spali Ci 5,2 l/100 km ;)
Przy SBD średnia z 10 tyś km wyszła ~8,6 l ...
 

Żeby to było 2,5L to bym nie narzekal, a to slabo jedzie, a kapcie mam balony 16stki (liczy się komfort poki co a nie wygląd). Nie jest zle, myslalem może ze cos nie tak, w sumie wczesniejsza toyota corolla 1,3 palila mi 10L benzyny i tyle samo gazioru ;)

 

14 godzin temu, recki napisał:


No ale rozumiem że dokręcenie cewki poradziło? Jak chodził na 3 to przy obciazeniu pary w piecu brakowało.
Ogolnie- na twoim miejscu wstawilbym do kogoś kto zna dobrze ten motor żeby przejrzał czy jakichś niespodzianek nie będzie za chwilę i wio do przodu!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 

Cewka przykrecona i jest ok. A falowanie obrotow jest na "sprawnym" aucie, wylaczam radio i klime, nawiewy i nie schodzą obroty. No nic, wczoraj umowilem się na sprawdzenie alternatora, bo ewidentnie cos jest nie tak z elektryka bo jak jezdze to odpala na dotyk, po nocy widać ze mu gorzej idzie (lewego poboru pradu nie ma), wiec albo alternator nie domaga albo akumulator jakiś trefny

Link to comment
Share on other sites

Najszybciej to sprawdź napięcie po odpaleniu auta. I sprawdź na zacisku klemy i na samej klemie aku oraz na zaciskach altka bo coś mi podlatuje tutaj marnym kontaktem aku- altek. Ja mam na alternatorze zrobione prawie 200 tys i nawet go nie wyciągałem- są dość solidne!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

znalazłem takie cus, odnośnie adaptacji

 

1) wylaczyc wszystko co pobiera prad
2) odlaczyc aku na 30 minut
3) podlaczyc aku
4) przekrecic pozycje kluczyka w pozycje ON ale nie wlaczac
    trzymac tak 10-15 sekund
5) wlaczyc i niech chodzi 10min, nie dotykac pedalu gazu ani nie wlaczac pozeraczy pradu
6) przelaczyc kluczykiem w pozycje OFF i poczekac przynajmniej 20 sekund
7) przekrecic ponownie kluczyk w pozycje ON (ale nie uruchamiac) i poczekac 10-15 sek
8) uruchomic silnik i poczekac 5 min nie dotykajac pedalu gazu ani nie wlaczac pozeraczy pradu
9) wylaczyc silnik, kluczyk na OFF i poczekac 20 sekund
10) gotowe

Edited by pysiek2247
Link to comment
Share on other sites

O to to! Wydaje mi się że z minutami to trochę dużo ale napewno dłużej nie zaszkodzi. Z doswiadczenia- po pierwszych czyszczeniach przepustnicy nie robiłem tak skomplikowanej procedury- sama się adaptowała po kilkunastu km jazdy

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak Panowie,

zrobiłem według przepisu jw. nawet tam po pare minut dodawałem żeby nie było i.... Auto jak nowe, nic nie faluje, nie skacze itp. Dodam jeszcze, że nie wykonywałem mechanicznego czyszczenia przepustnicy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...