Jump to content

UPG czy też nie?


pradio

Recommended Posts

witam . Jak w temacie opiszę wszystko od początku gdyż uważam swój przypadek za nietuzinkowy.
Kupiłem Subarkę(Impreza GT 2.0 turbo-ej205 jakieś 2 tyg temu . Początkowo nie jeździła(zmielony przegub) ale silnik odpalał i niby było wszystko w porządku . Sprzedający twierdził że kiedyś zawiesił mu się termostat i go wyciągnął gdyż nie miał nowego a mieszka dobry kawałek od najbliższego sklepu.
Po zrobieniu przegubu - wkońcu jazda próbna . Jeździ napędy chodzą wszystko jest okej. temperatura utrzymuje się cały czas na środku skali auto jedzie, ma pełną moc , żadnego dymka z rury kompletnie nic, żadnych bąbelków w płynie. Przyszła sobota zabrałem się za drobne naprawy .
Zacząlem wymieniać termostat , wszystko wymienione zalane płynem gdzie się tylko dało . Opiszę dokładnie zalanie płynem i odpowietrzanie(w moim wykonaniu gdyż nie wiem czy zrobiłem to dobrze)
wlałem płyn do metalowego zbiorniczka do pełna 
następnie zapełniłem chłodnicę, przez waż do chłodnicy wlałem w silnik . w plastikowy zbiornik również. Pompuje płyn dolnym wężem chłodnicy.
Pozostawiłem otwarte korki od metalowego i plastikowego zbiorniczka. 
Odpalam auto pracuje cały czas . po chwili wskazówka temperatury jest na środku skali- wentylatory stoją i wyrzuca płyn przez metalowy zbiorniczek. Dodam że podczas nagrzewania auta płyn cały czas wzrasta do góry więc utrzymuje obroty około 1500-2000rpm Następuje moment gdy nie da się nic zrobić zwiększenie obrotów nic nie daje by nie wyrzuciło płynu . Podczas wyrzucania płynu wygląda on jak gazowany w zbiorniczku. Mam nadzieję, że opisałem wszystko co jest możliwe by stwierdzić przyczynę .


P.S sprawdzałem wcześniej (gdy auto było bez termostatu - żądnych bąbelków powietrza masła w płynie bądź oleju ) Chłodnica ciepła od dołu i góry więc termostat na moje oko jest ok. Pozdrawiam i sorki za spam postami .

Dodam jeszcze że silnik po remoncie w 2014r przejechane jakieś max 5kkm wrzucony wałek od wrxa i jakieś delikatne mody

Link to comment
Share on other sites

TL;DR Przegrzałem silnik, objawy takie same jak u ciebie, po zrobieniu UPG problem rozwiązany.

 

Miałem prawie identyczną sytuacje w moim aucie (Almera n16) kilka miesięcy temu, w czasie jazdy zaczęła rosnąć temperatura silnika. Po schłodzeniu mogłem przejechać ok. 2 km i znów temperatura rosła, starczyło aby dotoczyć się do domu. Wymieniłem termostat na nowy, ale nic to nie dało, po kąpieli w gorącej wodzie oba termostaty okazały się sprawne. Bez termostatu nie było problemu z chłodzeniem(oprócz długiego rozgrzewania), wentylatory załączały się kiedy trzeba i był pełny obieg płynu. Okazało się, że przyczyną przegrzania silnika była przeciekająca pompa wody i to, że mechanik, który robił mi remont silnika ok 1000 km wcześniej nie splanował głowicy przed montażem nowej uszczelki, przez co uszczelka była nierówno ułożona. Po wymianie pompy wody, uszczelki i planowaniu głowicy wszystko wróciło do normy. Oczywiście u mnie nie ma boxera tylko zwykłe R4, także warto, aby wypowiedział się ktoś, kto miał podobne objawy w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

mialem podobnie jak Yaros - wysoka temperatura, chwila odczekania, 2km i znowu to samo.

Mechanik po objawach juz UPG stwierdzil (poznanscy fachowcy....)- ale jak podjechalem do 'rodzinnego' mechanika, z naszej malej miesciny - zajrzal co gdzie jak i wystarczya wymiana termostatu.

co prawda tez nie boxer, ale citroen c2 :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...