Skocz do zawartości

UPG czy też nie?


pradio

Rekomendowane odpowiedzi

witam . Jak w temacie opiszę wszystko od początku gdyż uważam swój przypadek za nietuzinkowy.
Kupiłem Subarkę(Impreza GT 2.0 turbo-ej205 jakieś 2 tyg temu . Początkowo nie jeździła(zmielony przegub) ale silnik odpalał i niby było wszystko w porządku . Sprzedający twierdził że kiedyś zawiesił mu się termostat i go wyciągnął gdyż nie miał nowego a mieszka dobry kawałek od najbliższego sklepu.
Po zrobieniu przegubu - wkońcu jazda próbna . Jeździ napędy chodzą wszystko jest okej. temperatura utrzymuje się cały czas na środku skali auto jedzie, ma pełną moc , żadnego dymka z rury kompletnie nic, żadnych bąbelków w płynie. Przyszła sobota zabrałem się za drobne naprawy .
Zacząlem wymieniać termostat , wszystko wymienione zalane płynem gdzie się tylko dało . Opiszę dokładnie zalanie płynem i odpowietrzanie(w moim wykonaniu gdyż nie wiem czy zrobiłem to dobrze)
wlałem płyn do metalowego zbiorniczka do pełna 
następnie zapełniłem chłodnicę, przez waż do chłodnicy wlałem w silnik . w plastikowy zbiornik również. Pompuje płyn dolnym wężem chłodnicy.
Pozostawiłem otwarte korki od metalowego i plastikowego zbiorniczka. 
Odpalam auto pracuje cały czas . po chwili wskazówka temperatury jest na środku skali- wentylatory stoją i wyrzuca płyn przez metalowy zbiorniczek. Dodam że podczas nagrzewania auta płyn cały czas wzrasta do góry więc utrzymuje obroty około 1500-2000rpm Następuje moment gdy nie da się nic zrobić zwiększenie obrotów nic nie daje by nie wyrzuciło płynu . Podczas wyrzucania płynu wygląda on jak gazowany w zbiorniczku. Mam nadzieję, że opisałem wszystko co jest możliwe by stwierdzić przyczynę .


P.S sprawdzałem wcześniej (gdy auto było bez termostatu - żądnych bąbelków powietrza masła w płynie bądź oleju ) Chłodnica ciepła od dołu i góry więc termostat na moje oko jest ok. Pozdrawiam i sorki za spam postami .

Dodam jeszcze że silnik po remoncie w 2014r przejechane jakieś max 5kkm wrzucony wałek od wrxa i jakieś delikatne mody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TL;DR Przegrzałem silnik, objawy takie same jak u ciebie, po zrobieniu UPG problem rozwiązany.

 

Miałem prawie identyczną sytuacje w moim aucie (Almera n16) kilka miesięcy temu, w czasie jazdy zaczęła rosnąć temperatura silnika. Po schłodzeniu mogłem przejechać ok. 2 km i znów temperatura rosła, starczyło aby dotoczyć się do domu. Wymieniłem termostat na nowy, ale nic to nie dało, po kąpieli w gorącej wodzie oba termostaty okazały się sprawne. Bez termostatu nie było problemu z chłodzeniem(oprócz długiego rozgrzewania), wentylatory załączały się kiedy trzeba i był pełny obieg płynu. Okazało się, że przyczyną przegrzania silnika była przeciekająca pompa wody i to, że mechanik, który robił mi remont silnika ok 1000 km wcześniej nie splanował głowicy przed montażem nowej uszczelki, przez co uszczelka była nierówno ułożona. Po wymianie pompy wody, uszczelki i planowaniu głowicy wszystko wróciło do normy. Oczywiście u mnie nie ma boxera tylko zwykłe R4, także warto, aby wypowiedział się ktoś, kto miał podobne objawy w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobnie jak Yaros - wysoka temperatura, chwila odczekania, 2km i znowu to samo.

Mechanik po objawach juz UPG stwierdzil (poznanscy fachowcy....)- ale jak podjechalem do 'rodzinnego' mechanika, z naszej malej miesciny - zajrzal co gdzie jak i wystarczya wymiana termostatu.

co prawda tez nie boxer, ale citroen c2 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...