Skocz do zawartości

P0400 - błąd związany z EGR


geos

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent to Forek 2.0X, manual, 2003. pojawił się błąd check engine P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction. pojawił się po godzinnym pełzaniu w korku i jeździe "na żabkę": jedyneczka, "skok" 2m, stop, jedyneczka, "skok" 2m, stop itd.

czy taki błąd oznacza drenaż portfela u mechanika?

czy naprawę usterki afiszującej się takim błędem można opóźnić w czasie powiedzmy o miesiąc czy też trzeba to zrobić jak najszybciej?

pozdrawiam,
geos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wprowadzać w błąd, ale czy EGR-y i pompa powietrza wtórnego nie została czasem dołożona dopiero w poliftowym Forku II-giej generacji ??

Jeśli Twój Forek jest z 2003, to jest model II - giej generacji przed liftem - sprawdź, czy masz tam w ogóle EGR-y i pompę powietrza wtórnego.

Spróbuj skasować błąd (np. FreeSSM lub odłączenie aku) i jeździć dalej. Niech się jeszcze ktoś wypowie na ten temat, ale nie wydaje mi się, żeby coś takiego wymagało natychmiastowej interwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się wyświetla odkąd mam Forka (8 miesięcy) - najszybciej powraca na LPG, właśnie w korkach. W ASO zignorowali, w innym serwisie zajmującym się Subaru również - polecili żeby zaślepić i jeździć dalej. 

 

a tak btw -  czy zaślepienie EGR ma jakiś wpływ na osiągi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raveout: tak jakby wszystko się zgadza, jechałem na LPG.

 

w którym ASO i warsztacie byłeś?

nie masz wrażenia, że jakoś mniej mocy jest z tym błędem? 125KM nie jest demonem szos, ale jakoś mam wrażenie, że teraz bardziej ślamazarnie mu wszystko idzie...

 

pozdrawiam,

geos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO Koper oraz znany tutaj serwis na Mechaników

 

Co do mocy to powiem tak - ja sie czasami nie mogę w ogóle połapać z jakiego powodu ten samochód (sporadycznie) traci moc....ale zawsze kiedy tak sie dzieje pomaga jazda na większych obrotach lub np. uzupełnienie baku do pełna :) Jak tylko sie tego trzymam to wszystko jest git. Ostatnio miałem regulowane zawory, wymieniony olej i świece i na Pb jeździ wzorowo, pomimo, że wyskakuje P0400 czasami. Spadki mocy są odczuwalne jedynie na LPG, ale ja moge mieć też już jakiś problem z wtryskiwaczami gazu (niebawem zweryfikuje temat).

Edytowane przez raveout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mi ten błąd wyskakuje wciąż już od pierwszego dnia po zakupie Legacy 2005 2.0. Jednak nie widzę wpływu na jazdę. Czy mogę jakoś ten błąd wyłączyć elektrycznie bądź ewentualnie programowo?  Teraz kasuję sobie w wolnej chwili ale to upierdliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...