Jump to content

geos

Nowy
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About geos

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna

Recent Profile Visitors

248 profile views
  1. wymieniałem ostatnio lampę tylną i przy okazji zauważyłem, że żarówki są już w stanie wskazującym: przyciemnione, dają słabe światło, dwie nie działają. z Waszego doświadczenia: jakie konkretne modele żarówek moglibyście polecić na wymianę? fajnie gdyby były jasne, nie muszą być super hiper trwałe, bo wymiana tych żarówek jest dość prosta a działanie oświetlenia tylnego sprawdzam w odbiciach w szybach pod pierwszym lepszym sklepem. chciałbym wymienić wszystkie w obu lampach i potrzebuję kompletu. z oporem podchodzę do LED, ale nie wykluczam (z oporem, bo wiele LED mruga przy kresach swojego żywota i wydaje mi się to niezbyt bezpieczne, np. przy kierunkowskazach, podczas gdy żarnikowe są binarne w swojej pracy: działa lub nie działa). jakie konkretne modele żarówek się sprawdziły u Was i jesteście z nich zadowoleni?
  2. Skwaro, dzięki serdeczne za wskazówki!
  3. dzięki @Skwaro! jeśli możesz to zerknij proszę na zdjęcie. czy w tym plastiku trzeba wyciąć geometryczne koło przy samej ściance czy też ciąć wzdłuż tego łamanego, mniejszego, kolistego wzoru czy też może wyciąć to mniejsze kółeczko centralne? czy po wycięciu otworu procedura wymiany powinna wyglądać mniej więcej tak? odłączam akumulator otwieram bagażnik i odkręcam śruby mocujące lampę wyciągam lekko klosz a z niego wykręcam/wyciągam (?) przewody z oprawami/żarówkami podmieniam składam do kupy w odwrotnej kolejności
  4. uszkodziłem klosz lampy tylnej, lewej (po stronie kierowcy) w Foresterze MY03. jest spory wybór w sieci tej części ale wersji z UK. czy zastąpienie wersji EU wersją UK jest możliwe i w miarę bezbolesne? jeśli tak, to jakie dodatkowe czynności należałoby wykonać? pozdrawiam geos
  5. przymierzam się do wymiany szyby przedniej w foresterze MY03, która solidnie zimą ucierpiała. uszczelka szyby jest dość sparciała i poszarpana, i prawdopodobnie też będzie konieczna jej wymiana. oryginalna szyba jest podgrzewana, z zielonym paskiem na górze. mam kilka pytań, szczególnie do osób, które wymieniały szybę i miały podobne rozterki natury finansowo-jakościowej: 1) polecono mi zamiennik, szybę firmy Pilkington. czy z Waszego doświadczenia ta firma jest OK czy też może rozglądać się za czymś innym? 2) czy jest sens szukać oryginału z używanego samochodu? na rynku są dostępne części pojazdów z Wysp - czy podpasuje taka szyba? zastanawiam się też, czy taka podmiana w ogóle ma rację bytu ze względu na nastoletni wiek pojazdu-dawcy i, prawdopodobnie, podobny wiek szyby. 3) grzana vs. niegrzana? w jednym warsztacie skrzywili się na "grzane" twierdząc, że to niepotrzebny dodatkowy wydatek. jakie jest Wasze zdanie na ten temat? 4) warstwy ochronne szyby (?) - czy nakłada się podczas montażu czy też szybę się kupuje z już naniesionymi warstwami? na co zwracać uwagę przy wyborze szyby? podobno są jakieś rozpraszające ciepło (?), z powłokami hydrofobowymi itp. 5) uszczelka - kupować oryginał czy też możecie polecić z doświadczenia jakiś konkretny zamiennik? 6) na co zwracać uwagę już po montażu? 7) warsztaty - jeśli macie godne polecenia z okolic Warszawy to poproszę o informacje. pozdrawiam geos
  6. check engine raportujący błędy EGR i mechanik, który zdiagnozował, że EGR nie pracuje jak powinien.
  7. poszukuję zaworu EGR o oznaczeniu 14710AA690 do Forestera SG 2.0X MY03. ku swojemu zaskoczeniu nie znajduję. dziwi mnie to bo jest to jedna z najpopularniejszych wersji Forestera. dodatkowo zawór o takim oznaczeniu był używany w innych pojazdach Subaru. i chociaż na portalach aukcyjnych zaworów EGR od groma to nie mogę się dogadać ze sprzedającymi, gdy proszę ich o numer części lub numer VIN pojazdu, z którego został wymontowany. nabierają wody w usta lub przesyłają jakieś flamastrem namalowane ich własne oznaczenia. czy jest jakiś zawór EGR o innym oznaczeniu, który można użyć zamiast 14710AA690? pozdrawiam geos
  8. w ASO powiedzieli mi, że płaskim do korka
  9. hejo,

    zerknij tutaj, może CI podpasuje:

    https://motoszef.pl/partscatalogue/30651-febi-bilstein-pierscien-uszczelniajacy-korek-spustowy-oleju,11-30651-0101-00135--30651.aspx

    http://sklepmotonet.eu/partscatalogue/30651-febi-bilstein-pierscien-uszczelniajacy-korek-spustowy-oleju,11-30651-0101-00135--FEB30651.aspx

    pozdrawiam,
    geos

  10. @TOMA52, znalazłem za 2.76/szt. z tego co widzę to jest wyrób stalowy i ma wymiar 2.06x20.35x26 (a nie jak założyłem w poszukiwaniach 2x20x24). czy fakt, że jest stalowa (a nie miedziana lub aluminiowa) jest OK? naprowadziłeś mnie też na oznaczenie tego elementu: 111AA26000. dzięki! pozdrawiam, geos
  11. kupiłem niebieski filtr oleju w ASO ale nie zauważyłem, ze nie ma dołączonej podkładki pod korek spustowy (kiedyś kupowałem czarny i był w komplecie). czy ktoś może potwierdzić wymiary tej uszczelki dla Forestera SG MY2003 bez turbo, bo nie jestem pewien: 2x20x24mm? przy okazji zapytam: czy ma znaczenie, czy taka uszczelka jest wykonana z miedzi/aluminium oraz czy jest płaska/dmuchana? jakie najczęściej stosujecie? jeśli dmuchane to gdzie się zaopatrujecie w sensownych cenach? pozdrawiam, geos
  12. dzięki Qba25. wyszło jak następuje: drzwi otwarte ok. 175mA drzwi zamknięte ok. 17-26mA przy otwieraniu/zamykaniu centralnego zamka skok prądu do 8-12A
  13. czy ktoś z Was na własne potrzeby mierzył prąd spoczynkowy, jaki pobierany jest po zgaszeniu silnika, zamknięciu samochodu itp. i mógłby się podzielić zmierzoną wartością? ewentualnie jakiego prądu oczekiwać dla Forestera N/A 2.0 2003 bez turbo i bajerów, który nie wzbudza podejrzeń, że jest jakieś przebicie w instalacji? może ktoś też wie, czy otwarta maska uruchamia jakiś czujnik, który nie pozwala elektryce przejść w stan spoczynku i dokonać poprawnego pomiaru? pozdrawiam geos
  14. ciekawi mnie jak wykonuje się diagnostykę rozrusznika. czy sprawdzając rozrusznik podłącza się go pod jakieś urządzenie pomiarowe czy też jest to diagnostyka wymagająca "wiedzy eksperckiej" i doświadczenia w "odsłuchiwaniu" jego pracy? co najczęściej psuje się w rozrusznikach? czy naprawa to zazwyczaj wymiana całości czy niekoniecznie? i drugie pytanie: forester odpala, ale jakby tak trochę mu się nie chciało: kaszlnie, zakręci i dopiero. wydaje mi się, że wcześniej było jakoś szybciej, sprawniej, bez tego delikatnego opóźnienia. wykluczyłem akumulator, na nowym jest to samo. czy rozrusznik to pierwszy podejrzany czy też może na coś innego zwrócić uwagę? pozdrawiam, geos
×
×
  • Create New...