Skocz do zawartości

Problem z hamulcami WRX HAWK


matt1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich, 

 

od dłuższego czasu mam duży problem ze swoimi przednimi hamulcami, ale od początku: 

kupilem auto jeździłem wszystko było ok, do czasu, zaczęło ostro telepać kierownica przy hamowaniu z większej prędkości, pózniej juz było to odczuwalne z każdej prędkości, zdecydowałem sie na wymianę tarcz/klocków, tarcze zimmerman sport/ klocki brembo, kupione wszystko na stronie brakes.pl 

Po wymienię na nowy zestaw był spokój przez jakieś 1500 km, i wszystko wróciło spowrotem... zawiozłem tarcze do przetoczenia i były krzywe i to sporo, założyłem spowrotem i po przejechaniu 300 km spowrotem to telepanie l, drganie przy hamowaniu wróciło ..co może byc przyczyną ? Zaznaczę ze moje zaciski były niezle skorodowane, tłoczki obawiam sie ze nie pracowały jak powinny, prowadnice na których chodzą klocki tez ostro zardzewiałe:/ no i w poniedziałek zdecydowałem ze ściągnę  całe zaciski i wyślę na prawdziwą regenerację, piaskowanie, sprawdzenie cisnieniowo itd. Ale czy te nie do końca sprawne zaciski mogą byc powodem całego zajścia ?? A może coś w zawieszeniu jest nie tak, ale auto prowadzi sie naprawdę dobrze, nic nie puka nic nie stuka. Jesli chodzi o tylnie hamulce to jakieś 800 km temu cały komplet wymieniony na nowy TRW.   

 

Moze ktoś miał podobnie u siebie to  będe wdzięczny za pomoc. 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych 1500 km były  ranty na tarczach ? Czy obie tarcze zużyły się  podobnie? Jak używałeś hamulców ? Czasami 1500 km to niedużo aby pogiąć tarcze.Dotykałeś felg czy nie są ciepłe ,gorące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawne zaciski tj stojące na betonowo tłoczki są  sprawcą twoich problemów. Jeśli klocki się nie cofają i trą cały czas o  tarcze to w moment  dojdzie do ich pokrzywienia.

 

Napraw zaciski, poskładaj wszystko na nowo,  sprawdź czy piasty nie maja bicia, doczyść je tez porządnie z rdzy przed założeniem nowych tarcz i powinien być spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze były z wyglądu idealnie, żadnego rantu nie były, ale od razu po przejechaniu 1-2 km tarcze ciepłe, można powiedzieć ze gorące.. to teraz tarcze dać znowu do przetoczenia?? I poskładać wszystko elegancko i pojechać od razu na pomiar czy nie ma bicia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Mnie było podobnie. Nowe tarcze i telepanie na nowo. Tłoczki trzymały przez co się grzały i wyginały. Zregenerowałem obydwa zaciski i problem znikł.

Edytowane przez Dorsz914
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne bicie piasty jest podejrzane. Można próbować zniwelować je mierząc jednak cały zestaw: tarcza plus piasta. Tak kombinować aby bicie po montażu było jak najmniejsze. Ja wymieniałem tarcze w zeszłym roku. Po wielu próbach, udało mi się zejść na 0, 01 na lewej i 0, 015 na prawej. Mierzone po obwodzie zewnętrznym tarczy. Zwykłe Brembo, delikatnie dotarte. Zrobiłem na nich 4000 km. Nic nie wibruje, nic nie telepie. Ważne, aby po ostrym hamowaniu, nie trzymać nogi na hamulcu. Jeżeli mamy taką możliwość, dohamować do 0,2 km/h i puścić hamulec. Wentylowana tarcza, nagrzana, ściśnięta klockami ma prawo się krzywić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie czekam teraz na zaciski, przetocze tarcze raz jeszcze, złoże wszystko i udam sie gdzieś na pomiar, teraz sam rozebralem auto w garazu i nie mam możliwości zrobienia pomiaru, niestety nie posiadam takiego przyrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szkoda. Czujnik zegarowy to jakieś 300 PLN, uchwyt magnetyczny ze 150 PLN. Może sąsiedzi by partycypowali ? "Rz"adko się używa, wystarczy na 6 - 20 rodzin. Pamiętaj: nikt tak dobrze Ci nie zrobi jak Ty sam sobie.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po zamontowaniu zregenerowanych zacisków, po wymianie płynu na rbf 600 i po przejechaniu 400 km jestem średnio zadowolony, ponieważ problem z drganiami kierownicy nie ustały całkowicie, czyli sa nadal przy ostrym, bardzo ostrym hamowaniu z dużej prędkości, natomiast ze średniej prędkości czyli tak do 160km/h auto hamuje bez żadnych problemów, drgań, Noo i po wymianie płyny na rbf600 hamulce nie do poznania:)) ale co dalej z tymi drganiami , po weekendzie udam sie na pomiar bicia Piast.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...