Skocz do zawartości

Wymiana oleju AT


halinka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam pytanie impreza 1.6ts 2002r z automatem. W jaki sposób powinno wymienić się olej w tej skrzyni ? Wystarczy spuścić i wlać nowy? Czy trzeba jakimś specjalnym odsyłaczem żeby nie zapowietrzyć czy coś? 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halinka napisał:

Witajcie

 

Mam pytanie impreza 1.6ts 2002r z automatem. W jaki sposób powinno wymienić się olej w tej skrzyni ? Wystarczy spuścić i wlać nowy? Czy trzeba jakimś specjalnym odsyłaczem żeby nie zapowietrzyć czy coś? 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

Co 60tys się spuszcza i wlewa drugi. Wymienia się filtr zewnętrzny, jeśli jest.

Tak mówi instrukcja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lojszczyk napisał:

Manual tego nie przewiduje, to widocznie nie ma potrzeby

manual nie przewiduje też wymiany filtra zewnętrznego jeżeli nie ma widocznych uszkodzeń...

Przy większym przebiegu warto zdjąć miskę, wymienić filtr i wyczyścić ew osady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki serwis jeszcze 5-10 lat temu oferował w ogóle wymianę samego ATF-u ????

Wpieniało mnie, że nawet słynny WW do dzisiaj mocno zdziwiony, że w 2-3 letnim aucie chcemy wymienić ATF = ich wycena po wielkich bojach że jednak chcemy 2450 brutto !?!? i komentarz " nigdy nie robiliśmy tego bo producent nie przewiduje...." !?!?

 

Ale tam gdzie jest tradycja w autami AT np. USA/Kanada wszędzie znajdziecie przebieg ATF 30-50 tys. mil i co ciekawsze max 100 tys mil i wymiana FILTRA WEWNĘTRZNEGO i czyszczenie misy olejowej oraz jako opcja wymiana dynamiczna za pomocą rurek przyłączeniowych do chłodnicy ATF.

 

W naszych warunkach europejskich w ogóle powinna być wymieniona chłodnica ATF-u na bardziej wydajną, bo my przegrzewamy ATF częstymi zmianami biegów i bardziej dynamiczną jazdą niż inne kontynenty świata.

 

Wnioski wyciągnijcie sami.

mała podpowiedź = producent zakłada żywotność auta na 150.000 km na czas gwarancji a potem wymieni się olej razem ze skrzynią biegów...

...a najlepiej z całym autem !

 

p.s.

w stanach te skrzynie przelatują nawet 300-500 tys. mil a my mamy wysyp padniętych po 200 tys kilometrów !!!

 

Więc zmieniać olej i w jaki sposób zadecydujcie sami, a filtry przy okazji w pakiecie.

 

 

 

 

Wiedziałem, że gdzieś było to ładnie pokazane, więc poszukiwania i o to efekt:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/4eat-transmission-fluid-change-differential-fluid-change-questions-144370.html?s=b47b8e6f87e41ab710fc551986606054&s=a157baf7894e1df83bff334c05fe7da2&amp

 

WAŻNE przeczytajcie do końca lub sami sprawdźcie która linia jest do chłodnicy a która do skrzyni - rozpinamy TYLKO z gorącym ATF idącym do chłodnicy - to z niego będzie wypływać olej aż do chwili pojawienia się czystego, nowego zalewanego z góry czyli przez miskę.

Dzięki takiemu zabiegowi nie ma szans na zapowietrzenie płyty strującej.

 

Mam nadzieję, że się przyda.

 

Edytowane przez 4444
uzupełnienie wartości merytorycznej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...