halinka Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Witajcie Mam pytanie impreza 1.6ts 2002r z automatem. W jaki sposób powinno wymienić się olej w tej skrzyni ? Wystarczy spuścić i wlać nowy? Czy trzeba jakimś specjalnym odsyłaczem żeby nie zapowietrzyć czy coś? Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, halinka napisał: Witajcie Mam pytanie impreza 1.6ts 2002r z automatem. W jaki sposób powinno wymienić się olej w tej skrzyni ? Wystarczy spuścić i wlać nowy? Czy trzeba jakimś specjalnym odsyłaczem żeby nie zapowietrzyć czy coś? Z góry dziękuję za odpowiedź Co 60tys się spuszcza i wlewa drugi. Wymienia się filtr zewnętrzny, jeśli jest. Tak mówi instrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 A do tego odkręcić misę i zmienić filtr wewnętrzny + nowa uszczelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 7 godzin temu, hugo napisał: A do tego odkręcić misę i zmienić filtr wewnętrzny + nowa uszczelka. Po co? Manual tego nie przewiduje, to widocznie nie ma potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 4 godziny temu, lojszczyk napisał: Manual tego nie przewiduje, to widocznie nie ma potrzeby manual nie przewiduje też wymiany filtra zewnętrznego jeżeli nie ma widocznych uszkodzeń... Przy większym przebiegu warto zdjąć miskę, wymienić filtr i wyczyścić ew osady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 7 minut temu, ozarek napisał: manual nie przewiduje też wymiany filtra zewnętrznego jeżeli nie ma widocznych uszkodzeń... Przy większym przebiegu warto zdjąć miskę, wymienić filtr i wyczyścić ew osady. Kto bogatemu zabroni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 7 godzin temu, lojszczyk napisał: Kto bogatemu zabroni? nie o bogactwo chodzi tylko o rozsądne podejście do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Filtr + uszczelka to jakieś 100zł. A to co znalazłem w misie tylko potwierdziło, że decyzja była właściwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) A jaki serwis jeszcze 5-10 lat temu oferował w ogóle wymianę samego ATF-u ???? Wpieniało mnie, że nawet słynny WW do dzisiaj mocno zdziwiony, że w 2-3 letnim aucie chcemy wymienić ATF = ich wycena po wielkich bojach że jednak chcemy 2450 brutto !?!? i komentarz " nigdy nie robiliśmy tego bo producent nie przewiduje...." !?!? Ale tam gdzie jest tradycja w autami AT np. USA/Kanada wszędzie znajdziecie przebieg ATF 30-50 tys. mil i co ciekawsze max 100 tys mil i wymiana FILTRA WEWNĘTRZNEGO i czyszczenie misy olejowej oraz jako opcja wymiana dynamiczna za pomocą rurek przyłączeniowych do chłodnicy ATF. W naszych warunkach europejskich w ogóle powinna być wymieniona chłodnica ATF-u na bardziej wydajną, bo my przegrzewamy ATF częstymi zmianami biegów i bardziej dynamiczną jazdą niż inne kontynenty świata. Wnioski wyciągnijcie sami. mała podpowiedź = producent zakłada żywotność auta na 150.000 km na czas gwarancji a potem wymieni się olej razem ze skrzynią biegów... ...a najlepiej z całym autem ! p.s. w stanach te skrzynie przelatują nawet 300-500 tys. mil a my mamy wysyp padniętych po 200 tys kilometrów !!! Więc zmieniać olej i w jaki sposób zadecydujcie sami, a filtry przy okazji w pakiecie. Wiedziałem, że gdzieś było to ładnie pokazane, więc poszukiwania i o to efekt: http://legacygt.com/forums/showthread.php/4eat-transmission-fluid-change-differential-fluid-change-questions-144370.html?s=b47b8e6f87e41ab710fc551986606054&s=a157baf7894e1df83bff334c05fe7da2& WAŻNE przeczytajcie do końca lub sami sprawdźcie która linia jest do chłodnicy a która do skrzyni - rozpinamy TYLKO z gorącym ATF idącym do chłodnicy - to z niego będzie wypływać olej aż do chwili pojawienia się czystego, nowego zalewanego z góry czyli przez miskę. Dzięki takiemu zabiegowi nie ma szans na zapowietrzenie płyty strującej. Mam nadzieję, że się przyda. Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez 4444 uzupełnienie wartości merytorycznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się