fester1986 Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Witam, Pacjent Subaru Impreza GT 1999 VF34 po remapie, po 5 latach użytkowania jest pierwszy engine check:) Chciałem przyspieszyć a tu nagle się zadławił ( prawie sobie zęby w kierownice wbiłem:)) zapalił się engine check. Objawy: silnik czasami faluje na jałowym, lekko naciskając pedał dojdę do końca obrotów ale jak do deski to wkręci się do 4000rpm i koniec. Wymrugałem błąd 23 po spięciu zielonych wtyczek - czyli przepływka, wymieniłem bo mam dwie i bez zmian. Dziś szukałem nieszczelności w dolocie ale niczego nie znalazłem ( nie wiem jak dużej nieszczelności mam szukać) Ktoś coś może podpowiedzieć? Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 skoro to 99 podepnij go pod Select Monitora i zobacz czy wogole są odczyty z przepływomierza, może masz kable przy przepływomierzu połamane sygnałowe albo na zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 a miernikiem się da? tylko wartości od nikogo się nie dowiem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Mialem niedawno podobne objawy ale o wiele mniej drastyczne, tez falowanie na wolnych od 500 do 1000obr. i lekkie dlawienie gdy ze stalej predkosci chcialem przyspieszyc, potem zbiera sie normalnie. Zajrzalem do krokowca, osadzilem poprawnie oring, pomierzylem napiecie na TPS od 0.5v do 4.25 tez ok, i chyba w koncu pomoglo przeczyszczenie stykow masy do karoserii i danie dodatkowego do ECU. U ciebie sprawa przyszla nagle takze mozliwe ze jakis przewod sygnalowy sie przelamal , zazwyczaj tak jest ze wywala checka od razu gdy obwod jest przerwany. Takze sprawdz sobie kostke przeplywki, tps i krokowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 dodam właśnie że ostatnio "silnik mnie popieścił" tak jak by nie było masy. W ilu miejscach jest przykręcona masa? jako jeden powód błędu MAF-u jest właśnie słaba masa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Do rozrusznika do pasa przedniego kolo lampy lewej i do kielicha na gorze kolo mocowania amora, przeczysc papierem sciernym styki i po zakreceniu posmaruj smarem zeby nie rdzewialo wiecej :>, mozesz sobie jak ja poscic dodatkowy kabel masy do ecu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 No niestety, wszystko przejrzane, robiłem reset i dalej jest 23. Dojdzie do 4000rpm potem strzela i szarpie! Co innego może powodować błąd 23? Czy odłączę/podłącze przepływkę jest to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Hmm, jak wymrugales blad po spieciu zielonych wtyczek? skoro one sa do diagnostyki, wlanczaja sie wentylatory i solenoid klika Zeby zobaczyc bledy ecu spinasz 1 pinowa czarna kostke. Chyba nie probowales jezdzic ze spietymi zielonymi :>? A ta przeplywka co podmieniales jest dobra na 100%?, bo skoro piszesz ze czy podlaczona czy nie jest tak samo to znaczy ze tak jakby jej w ogole nie bylo i obwod dalej jest przerwany, trzeba by bylo pomierzyc napiecia i opory na wtyczce przeplywki czy w ogole cos daje :>, lepiej jedz do warsztatu bo tu na forum ostatnio ciezko dostac rzeczowa odpowiedz np o wlasciwe wartosci napiec na poszczegolnych czujnikach. Ja coraz czesciej radze sobie sam, np. dzis wykrylem nieszczelnosc na y-pipe i to pewnie sprawialo(czekam na nowy y-pipe) ze turbo mi nie doladowywalo a mam vf 22 wiec powinno trzymac wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Mam dwie przepływki i na jednej i na drugiej to samo po odłączeniu też takie same zachowanie. Po spięciu czarnych kostek kod 23, po spięciu zielonych też 23. Po resecie ECU, w trybie diagnostyki na włączonej stacyjce wszystko ok po po odpaleniu od razu 23. Czy ta diagnostyka po resecie bez włączonego silnika testuje MAF? To by mi dawało info że na zapłonie wartości są ok i dopiero po odpaleniu coś jest nie tak(np lewe powietrze). Z tego co się orientuje (też się uczę ) to spięcie kostek czarnych to błędy z pamięci a spięcie zielonych to aktualna sytuacja i.... możesz się przejechać ale tak jak mówię wiedza od innych ludzi nie z oficjalnego źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 jeśli chcesz się uczyć to zainwestuj 30 pln w kabelek KKL i zainstaluj freessm poza kodami zobaczysz parametry pracy silnika, będziesz widział czy jest w ogóle sygnał z przepływomierza, podobnie po wartościach ciśnienia względnego może być widać nieszczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 tak wczoraj zrobiłem czekam na kabel, gorzej z interpretacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Mam kabel VAG KKL na chipie CH340G i niestety nie bangla. Pytanie czy każdy VAG KKL działa niezależnie od chipa? Stosowałem instrukcje typu com 1 lub 2 i zmieniałem bit rate, ahhh Czy ktoś z Wrocka użyczy na 5 min przepływki do szybkiego testu ? Dla potomnych Kabel VAG KKL na chipie FTDI działa super bez żadnych modyfikacji, na chipie CH340 było to niemożliwe, dodam że oba kable VAG KKL. Diagnoza taka, że obie przepływki są padnięte, dają napięcie 1,02 i 1,06 V na obrotach jałowych i nie reagują na zwiększenie obrotów, po odłączeniu wtyczki napięcie jest na poziomie 0,18V, czyli sygnał do ECU dociera. Napięcia na poszczególnych przewodach w kostce MAF - licząc od błotnika idąc w stronę silnika: pierwszy przewód zasilanie 12V, drugi - masa, trzeci 5V, czwarty - przewód sygnałowy - zakres napięć od 1V do 4-5V w zależności od obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fester1986 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Dla potomnych Kabel VAG KKL na chipie FTDI działa super bez żadnych modyfikacji, na chipie CH340 było to niemożliwe, dodam że oba kable VAG KKL. Diagnoza taka, że obie przepływki są padnięte, dają napięcie 1,02 i 1,06 V na obrotach jałowych i nie reagują na zwiększenie obrotów, po odłączeniu wtyczki napięcie jest na poziomie 0,18V, czyli sygnał do ECU dociera. Napięcia na poszczególnych przewodach w kostce MAF - licząc od błotnika idąc w stronę silnika: pierwszy przewód zasilanie 12V, drugi - masa, trzeci 5V, czwarty - przewód sygnałowy - zakres napięć od 1V do 4-5V w zależności od obrotów. Wymiana przepływki pomogła! Zakres napięć: na włączonym zapłonie 1,02-1,05V / na włączonym silniku 1,22V/ przy maksymalnym obrotach 4,40V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się