Skocz do zawartości

Uszkodzony boost solenoid?


saint

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu zmagałem się z przerywaniem w moim GT. Problem nadal występuje tylko trochę w innej formie. Teraz jest to sporadyczny jednorazowy fuel cut - dość brutalny. Występuje podczas 'budowania się' peaku - gdy wciskam gaz od zera i ciśnienie zaczyna narastać. Poza tym zegar od jakiegoś czasu pokazuje stałe ciśnienie 0.7 - nigdy nie przekracza ono tej wartości.

 

Czy może być to wina solenoidu sterującego wastegate (lub samego WG)? Chyba można to ew. sprawdzić odpinając jeden z węży od trójnika (ten który doprowadza powietrze do solenoidu) - po jego odłączeniu boost powinien trzymać w miarę stałą (niską) wartość - a moim przypadku nie zmienić się.

 

Zaznaczam że przepływka na pewno OK, MAP sensor wymieniony na nowy.

 

Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt jest takiego greddy :?:

 

Greddy Profec B - ₤295

Greddy Profec Type S - ₤275

Greddy Profec E-01 - ₤395

 

są też

 

Apexi AVC-R - ₤295

HKS EVC - ₤375

Blitz SBC iD III - ₤395

 

ja miałem kiedyś Apexi, IMHO najlepszy boost controler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt jest takiego greddy :?:

 

Greddy Profec B - ₤295

Greddy Profec Type S - ₤275

Greddy Profec E-01 - ₤395

 

są też

 

Apexi AVC-R - ₤295

HKS EVC - ₤375

Blitz SBC iD III - ₤395

 

ja miałem kiedyś Apexi, IMHO najlepszy boost controler

 

mozna kupic starego Profeca spec.1 jest na pokretla i nie kusi oka-ja mam dokladnie taki i wszystko dziala pieknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mozna kupic starego Profeca spec.1 jest na pokretla i nie kusi oka-ja mam dokladnie taki i wszystko dziala pieknie :)

 

gdzie go kupic i w jakich cenach :?: bo na razie mam juz pare wydatkow w tym miesiacu ale moze bym sie jeszcze szarpnal

 

za 100 funtow kupisz na ebay.co.uk.Moj szedl EMS-em z Japsow 8dni do UK :)

 

EDIT: http://cgi.ebay.co.uk/JDM-GREDDY-PROFEC ... dZViewItem

 

dokladnie taki-swietnie sprawdza sie w starszych Subaru.Dwie mapy doladowania i mozna ladnie wysterowac klape WG(pokretlo Balance) aby byla zamknieta do chwili uzyskania zadanego cisnienia(podobnie jak w MBC) tym samym jest duzo lepszy spool up na duzej turbinie przy EBC niz na seryjnym solenoidzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam chyba problem z boost solenoidem ... po zmianie turbo z TD05 na TD04 bardziej sie to czuje ze raz auto idzie lepiej raz gorzej ... tak sobie jezdzilem az w koncu pomierzylem doladowanie i wychodzio stale 0,45bar :shock: do tego czesto na IV przy 3700 obr skakalo na 0,8-0,85 serie i tak trzymalo jakis czas potem V znow 0,45 tyle ze u mnie silnik chodzi rowniotko od dolu az do odcinki :arrow: jak jakies niezle 2,0 n/a ze zmiennymi fazami :mrgreen: - z odczuc to moment jest plasko od 2,8 tys obr do 6,5. Zgodnie ze wskazowkami Komancza zakupilem MBC i czekam az przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.45 to faktycznie baardzo mało... Kupujesz MBC czy EBC?

 

U mnie solenoid dość głośno chodzi/terkocze. Możliwe że czas na wymianę lub czyszczenie. Ładowanie jak pisałem stałe 0.7 i nie wychyla się dalej (jakby nie było peaku). Czy takie ciśnienie daje siłownik od WG w przypadku gdy solenoid nie upuszcza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.45 to faktycznie baardzo mało... Kupujesz MBC czy EBC?

 

U mnie solenoid dość głośno chodzi/terkocze. Możliwe że czas na wymianę lub czyszczenie. Ładowanie jak pisałem stałe 0.7 i nie wychyla się dalej (jakby nie było peaku). Czy takie ciśnienie daje siłownik od WG w przypadku gdy solenoid nie upuszcza??

kupilem MBC (tanie dosc ale podobno dziala) - chce ustawic recznie na okolo 1 bar i zapomniec o nim ... do czasu az mnie skusi 1,1 bar :mrgreen: . U mnie boost solenoid nie terkocze - wogule go nie slysze. Nie wiem czy takie cisnienie doladowania daje silownik WG gdy solenoid nie puszcza ale ABT mi mowil ze da sie cos przepiac i bedzie rowno 0,5 bar dmuchalo tak jak teraz u mnie. (byc moze mam cos zle podpiete? ) Napisz do Komancza podejrzewam ze on wie lepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem na ebayu tez Greddy Profec A - z czym to sie je bo mozna to wyrwac w fajnych pieniadzach - ok 60-70 Łiu

 

google2wc.jpg

 

:mrgreen:

 

a tak powaznie, to tu masz instrukcje :wink:

 

http://www.greddy.com/img/PHP/products/pdf/688.pdf

 

jest troche bardziej skomplikowany, mozna ustawic cisnienie przy danych obrotach podobnie jak w Apexi AVCR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz jestem ciemny w tych sprawach i mozesz mi 10 takich instrukcji wkleic a i tak nei zrozumiem dopoki nie wytlumaczysz mi jak krowie na rowie

 

poza tym jak kazdy prawdziwy facet mam awersje do instrukcji i ich nie czytam ani nawet nie ogladam - instrukcje sa dla mieczakow - o droge tez nie pytam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja A miała być w zamyśle super mądra, najpierw a on się uczy działania auta, później to wykorzystuje, tyle, że w praktyce wiele osób narzeka na peak'i, szarpania i niemożliwość wystrojenia tego dziadostwa. Czytałem też o przypadkach zabicia silnika. Polecam B, najlepiej Spec2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...