Skocz do zawartości

Subaru Outback MY'05 z drugiej ręki - pierwsze kroki


maslosky

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze, sprawdziłem wątek przyklejony, jednak nie znalazłem informacji, które konkretnie mnie interesują.

Tydzień temu zakupiłem Subaru Outback MY'05 2.5L 121KW wolnyssak w automacie (4-biegi przód i wsteczny). Autko od pierwszego właściciela, potwierdzony przebieg 196tys. km. Wersja EU.

 

I teraz moje pytanie brzmi: co trzeba w nim upilnować na start, żeby służyło?

Wiem, że rozrząd był wymieniony przy 149 tys. to jeszcze na jakiś czas spokój, wymieniłem też olej i filtry na wstęp, sprawdziłem geometrię kół i wyważenie kół. Sprawdziłem stan płynów eksploatacyjnych podstawowych (chłodniczy, hamulcowy i wspomagania). Co jeszcze warto sprawdzić? (Moje pierwsze autko 4x4 to nie wiem jak sprawa się ma z płynem w dyfach etc.).

Czy warto profilaktycznie wymienić świece? Coś jeszcze? Gdzie sprawdzić te wszystkie oznaczenia silnika i skrzyni?

Liczę na życzliwość forumowiczów, jestem świeżakiem potrzebującym chwilę prowadzenia za rączkę... Wcześniej jeździłem bardzo długo Audi, ale zachciało mi się czegoś bardziej niebanalnego i po długich rozterkach padło na Subarkę. Jak dotąd jestem zachwycony kulturą pracy silnika i tym, jak przemyślane jest wnętrze :) O wyglądzie zewnętrznym nie wspominając, chociaż waham się, czy zdemontować końcówkę haka, bo jakoś tak zaburza bryłę autka, ale rodzinka z kolei twierdzi, że do autka "lekko uterenowionego" taki hak pasuje..

 

Załączam zdjęcie poglądowe mojej bestyjki. (Produkcja 2004, MY'05).

Pozdrawiam

Krzysiek

IMG_20170302_104957.jpg

Edytowane przez maslosky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, andrzej0811 said:

ładny gratuluje zakupu"będzie pan zadowolony"sprawdz kiedy i czy był wymieniony olej i filtr w skrzyni automatycznej.

Fakt zapomniałem na śmierć. Chyba dla spokoju po prostu też pojadę do ASO i zrobię serwis skrzyni tam, to wydaje mi się najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ostatnio też stałem się posiadaczem identycznego autka, tyle że czarny :) Ten twój chyba kojarzę z ogłoszeń, z rdzą na podwoziu nie masz problemu?

U siebie oleje już powymieniałem, teraz szukam jakie świece zapłonowe zamontować bo informacje w necie różne :/ A do lpg przydały by się jakieś platynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, STomasz napisał:

... z rdzą na podwoziu nie masz problemu?

 

Hej

Podłączę się z zapytaniem i liczę na życzliwość;)

Jak generalnie wygląda sprawa korozji w tej generacji bo sam także się czaję na coś takiego. W poprzedniej z nadkolami tylnymi było bardzo słabo, możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami?

Chciałbym pozyskać informacje na co zwracać szczególnie uwagę i zdaję sobie sprawę, że nie są to "nowe" auta

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam kolegę, bo jakiś czas temu ktoś opisywał autko w takim kolorze w zakupie kontrolowanym i narzekał, że straszna rdza pod spodem była, ale może to inny egzemplarz. U mnie jest ok, sa małe wykwity w niektórych miejscach pod podwoziem, ale łatwe i szybkie do usunięcia, jedyny problem to dolne mocowanie chłodnicy, bo jest już całe rude...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2017 o 11:54, maslosky napisał:

Fakt zapomniałem na śmierć. Chyba dla spokoju po prostu też pojadę do ASO i zrobię serwis skrzyni tam, to wydaje mi się najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

Dzięki!

Można i tak ale wymiana oleju w at nie jest zbyt skomplikowana

Zlać ile się da (coś około 4 litrów) i tyle samo wlać - o ile poziom oleju jest ok

A i jeszcze wymienić filtr ...

15 godzin temu, STomasz napisał:

teraz szukam jakie świece zapłonowe zamontować bo informacje w necie różne :/ A do lpg przydały by się jakieś platynki.

irydowe NGK - i masz z głowy kolejne 100 tyś km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szamot napisał:

irydowe NGK - i masz z głowy kolejne 100 tyś km 

No właśnie chciałbym zamontować irydowe, ale do EJ25 w katalogach znalazłem tylko info o platynowych PFR5B-11 i żadnych informacji jakie mogą być zamienne z nimi...Według katalogów i manuala Irydowe idą do H6 ale nie mam przekonania czy te konkretne sprawdzą się u mnie w silniku 2.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, STomasz napisał:

Pytam kolegę, bo jakiś czas temu ktoś opisywał autko w takim kolorze w zakupie kontrolowanym i narzekał, że straszna rdza pod spodem była, ale może to inny egzemplarz. U mnie jest ok, sa małe wykwity w niektórych miejscach pod podwoziem, ale łatwe i szybkie do usunięcia, jedyny problem to dolne mocowanie chłodnicy, bo jest już całe rude...

U mnie na karoserii w ogóle nie widać rudej. Z tego co słyszałem w amerykańcach jest z tym problem

Edytowane przez mr_soze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie w USA mieszkało Subaru. Mój poprzedni Forester z 2003 większość życia przejeździł w Kalifornii i nie było na nim ani grama rdzy. Obecny Outback z 2007 (też US spec) też nie wykazuje problemów z rudą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK więc zrobiłem serwis skrzyni z wymianą filtra i oleju oraz sprawdziłem olej w dyferencjałach dla bezpieczeństwa. Chłopaki w warsztacie wymienili też dwa paski klinowe bo zaczynały już pokazywać ślady zużycia, więc dla spokoju zrobiłem porządek z tym.

Co do rudej - podwozie czyściutkie, samochód był garażowany przez niemca, więc rudej nie widzę nigdzie (odpukać). Dzisiaj samochód ma montowane LPG więc przy okazji zostawiłem chłopakom do wymiany świeczki NGK PFR5B-11 więc myślę, że powinno być OK.

 

Następne na mojej liście są:

- regeneracja fotela kierowcy (jedyny, gdzie skóra wykazuje zużycie),

- obszycie kierownicy skórką w kolorze wnętrza,

- instalacja Parrota, żeby nie wymieniać fabrycznego radyjka,

i największy problem - muszę wgrać jakoś mapy do nawigacji na Europę Środkową/Wschodnią... Znacie jakąś firmę, która się tym zajmuje?

Nie muszą być super nowe mapy, po prostu wkurza mnie to, że zupełnie nic tam nie mam :)

 

Jak dotąd jestem zachwycony Subaru. Kultura pracy silnika to jest magia, układ jezdny i przeniesienie napędu też pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 17.03.2017 at 8:28 PM, STomasz said:

A wiesz może, Ile powinny wynosić luzy zaworowe w naszym silniku? Jeśli nie wiesz, to na spodzie maski od silnika powinieneś mieć naklejkę z informacją, jak byś mógł to zrób zdjęcie i wrzuć tu, ja u siebie nie mam tej naklejki :/

Sorry dopiero zobaczyłem wpis (dlaczego to forum nie wysyła maila kiedy człowiek prosi o informacje o odpowiedzi... :/ ). Zerknę dzisiaj i machnę foto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2017 o 13:30, Basmanek napisał:

Ładny, przy tym silniku należy być uczulonym na znikający olej, a co za tym idzie i jego poziom. 

Mi tam My07 w 2.5 nie bierze :D na przejechane 8 tkm dolałem 300 ml więc chyba w normie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie świec do silnika 2,5 w wolnym ssaku

 

z NGK mogą być 

FR5AP-11

lub

PFR5B-11 
 
a poniżej tabela do rozszyfrowania oznaczeń w grupie ngk
 
 
wrzucam link bo plików .pdf nie można podpinać w postach.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są zamiennie używane

PFR5B-11 bardziej lansowana w eu

a

FR5AP-11 bardziej w usa

 

Skoro silnik 2,5 bez turbo przede wszystkim powstawał pod usa to tam szukałem źródła informacji do swojego forestera, obecnie będę wymieniał z tych pierwszych na te drugie - idę w stronę oryginału, nie wiem czy w długości=ekspozycji izolatora nie będzie różnicy; za ok. tydzień będę miał obie obok siebie to może foto się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...