maslosky Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) Szanowni Forumowicze, sprawdziłem wątek przyklejony, jednak nie znalazłem informacji, które konkretnie mnie interesują. Tydzień temu zakupiłem Subaru Outback MY'05 2.5L 121KW wolnyssak w automacie (4-biegi przód i wsteczny). Autko od pierwszego właściciela, potwierdzony przebieg 196tys. km. Wersja EU. I teraz moje pytanie brzmi: co trzeba w nim upilnować na start, żeby służyło? Wiem, że rozrząd był wymieniony przy 149 tys. to jeszcze na jakiś czas spokój, wymieniłem też olej i filtry na wstęp, sprawdziłem geometrię kół i wyważenie kół. Sprawdziłem stan płynów eksploatacyjnych podstawowych (chłodniczy, hamulcowy i wspomagania). Co jeszcze warto sprawdzić? (Moje pierwsze autko 4x4 to nie wiem jak sprawa się ma z płynem w dyfach etc.). Czy warto profilaktycznie wymienić świece? Coś jeszcze? Gdzie sprawdzić te wszystkie oznaczenia silnika i skrzyni? Liczę na życzliwość forumowiczów, jestem świeżakiem potrzebującym chwilę prowadzenia za rączkę... Wcześniej jeździłem bardzo długo Audi, ale zachciało mi się czegoś bardziej niebanalnego i po długich rozterkach padło na Subarkę. Jak dotąd jestem zachwycony kulturą pracy silnika i tym, jak przemyślane jest wnętrze O wyglądzie zewnętrznym nie wspominając, chociaż waham się, czy zdemontować końcówkę haka, bo jakoś tak zaburza bryłę autka, ale rodzinka z kolei twierdzi, że do autka "lekko uterenowionego" taki hak pasuje.. Załączam zdjęcie poglądowe mojej bestyjki. (Produkcja 2004, MY'05). Pozdrawiam Krzysiek Edytowane 7 Marca 2017 przez maslosky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej0811 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 ładny gratuluje zakupu"będzie pan zadowolony"sprawdz kiedy i czy był wymieniony olej i filtr w skrzyni automatycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maslosky Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 2 minutes ago, andrzej0811 said: ładny gratuluje zakupu"będzie pan zadowolony"sprawdz kiedy i czy był wymieniony olej i filtr w skrzyni automatycznej. Fakt zapomniałem na śmierć. Chyba dla spokoju po prostu też pojadę do ASO i zrobię serwis skrzyni tam, to wydaje mi się najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Ładny, przy tym silniku należy być uczulonym na znikający olej, a co za tym idzie i jego poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Witaj, ostatnio też stałem się posiadaczem identycznego autka, tyle że czarny Ten twój chyba kojarzę z ogłoszeń, z rdzą na podwoziu nie masz problemu? U siebie oleje już powymieniałem, teraz szukam jakie świece zapłonowe zamontować bo informacje w necie różne :/ A do lpg przydały by się jakieś platynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 14 godzin temu, STomasz napisał: ... z rdzą na podwoziu nie masz problemu? Hej Podłączę się z zapytaniem i liczę na życzliwość Jak generalnie wygląda sprawa korozji w tej generacji bo sam także się czaję na coś takiego. W poprzedniej z nadkolami tylnymi było bardzo słabo, możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Chciałbym pozyskać informacje na co zwracać szczególnie uwagę i zdaję sobie sprawę, że nie są to "nowe" auta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Pytam kolegę, bo jakiś czas temu ktoś opisywał autko w takim kolorze w zakupie kontrolowanym i narzekał, że straszna rdza pod spodem była, ale może to inny egzemplarz. U mnie jest ok, sa małe wykwity w niektórych miejscach pod podwoziem, ale łatwe i szybkie do usunięcia, jedyny problem to dolne mocowanie chłodnicy, bo jest już całe rude... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Dnia 7.03.2017 o 11:54, maslosky napisał: Fakt zapomniałem na śmierć. Chyba dla spokoju po prostu też pojadę do ASO i zrobię serwis skrzyni tam, to wydaje mi się najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Dzięki! Można i tak ale wymiana oleju w at nie jest zbyt skomplikowana Zlać ile się da (coś około 4 litrów) i tyle samo wlać - o ile poziom oleju jest ok A i jeszcze wymienić filtr ... 15 godzin temu, STomasz napisał: teraz szukam jakie świece zapłonowe zamontować bo informacje w necie różne :/ A do lpg przydały by się jakieś platynki. irydowe NGK - i masz z głowy kolejne 100 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 1 godzinę temu, szamot napisał: irydowe NGK - i masz z głowy kolejne 100 tyś km No właśnie chciałbym zamontować irydowe, ale do EJ25 w katalogach znalazłem tylko info o platynowych PFR5B-11 i żadnych informacji jakie mogą być zamienne z nimi...Według katalogów i manuala Irydowe idą do H6 ale nie mam przekonania czy te konkretne sprawdzą się u mnie w silniku 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr_soze Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) 12 godzin temu, STomasz napisał: Pytam kolegę, bo jakiś czas temu ktoś opisywał autko w takim kolorze w zakupie kontrolowanym i narzekał, że straszna rdza pod spodem była, ale może to inny egzemplarz. U mnie jest ok, sa małe wykwity w niektórych miejscach pod podwoziem, ale łatwe i szybkie do usunięcia, jedyny problem to dolne mocowanie chłodnicy, bo jest już całe rude... U mnie na karoserii w ogóle nie widać rudej. Z tego co słyszałem w amerykańcach jest z tym problem Edytowane 12 Marca 2017 przez mr_soze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Zależy gdzie w USA mieszkało Subaru. Mój poprzedni Forester z 2003 większość życia przejeździł w Kalifornii i nie było na nim ani grama rdzy. Obecny Outback z 2007 (też US spec) też nie wykazuje problemów z rudą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maslosky Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 OK więc zrobiłem serwis skrzyni z wymianą filtra i oleju oraz sprawdziłem olej w dyferencjałach dla bezpieczeństwa. Chłopaki w warsztacie wymienili też dwa paski klinowe bo zaczynały już pokazywać ślady zużycia, więc dla spokoju zrobiłem porządek z tym. Co do rudej - podwozie czyściutkie, samochód był garażowany przez niemca, więc rudej nie widzę nigdzie (odpukać). Dzisiaj samochód ma montowane LPG więc przy okazji zostawiłem chłopakom do wymiany świeczki NGK PFR5B-11 więc myślę, że powinno być OK. Następne na mojej liście są: - regeneracja fotela kierowcy (jedyny, gdzie skóra wykazuje zużycie), - obszycie kierownicy skórką w kolorze wnętrza, - instalacja Parrota, żeby nie wymieniać fabrycznego radyjka, i największy problem - muszę wgrać jakoś mapy do nawigacji na Europę Środkową/Wschodnią... Znacie jakąś firmę, która się tym zajmuje? Nie muszą być super nowe mapy, po prostu wkurza mnie to, że zupełnie nic tam nie mam Jak dotąd jestem zachwycony Subaru. Kultura pracy silnika to jest magia, układ jezdny i przeniesienie napędu też pierwsza klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 A wiesz może, Ile powinny wynosić luzy zaworowe w naszym silniku? Jeśli nie wiesz, to na spodzie maski od silnika powinieneś mieć naklejkę z informacją, jak byś mógł to zrób zdjęcie i wrzuć tu, ja u siebie nie mam tej naklejki :/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maslosky Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 On 17.03.2017 at 8:28 PM, STomasz said: A wiesz może, Ile powinny wynosić luzy zaworowe w naszym silniku? Jeśli nie wiesz, to na spodzie maski od silnika powinieneś mieć naklejkę z informacją, jak byś mógł to zrób zdjęcie i wrzuć tu, ja u siebie nie mam tej naklejki :/ Sorry dopiero zobaczyłem wpis (dlaczego to forum nie wysyła maila kiedy człowiek prosi o informacje o odpowiedzi... :/ ). Zerknę dzisiaj i machnę foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Dnia 8.03.2017 o 13:30, Basmanek napisał: Ładny, przy tym silniku należy być uczulonym na znikający olej, a co za tym idzie i jego poziom. Mi tam My07 w 2.5 nie bierze na przejechane 8 tkm dolałem 300 ml więc chyba w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Odnośnie świec do silnika 2,5 w wolnym ssaku z NGK mogą być FR5AP-11 lub PFR5B-11 a poniżej tabela do rozszyfrowania oznaczeń w grupie ngk https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/PL/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_code_zuendkerzen_pl.pdf wrzucam link bo plików .pdf nie można podpinać w postach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Czyli jedna i druga jest platynowa, wartość cieplna taka sama, więc czym one się różnią jeszcze, do lpg która będzie lepsza? Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez STomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 są zamiennie używane PFR5B-11 bardziej lansowana w eu a FR5AP-11 bardziej w usa Skoro silnik 2,5 bez turbo przede wszystkim powstawał pod usa to tam szukałem źródła informacji do swojego forestera, obecnie będę wymieniał z tych pierwszych na te drugie - idę w stronę oryginału, nie wiem czy w długości=ekspozycji izolatora nie będzie różnicy; za ok. tydzień będę miał obie obok siebie to może foto się pojawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się