Skocz do zawartości

Problem z bezpiecznikami [Subaru Impreza WRX]


Arkadiusz Małecki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

potrzebuje podpowiedzi w sprawie przepalania się bezpiecznika. Chodzi o bezpiecznik "pod maską", odpowiedzialny m.in. za centralny zamek w aucie.

 

 

Objawy:

Samochód otwieram z kluczyka (centralny zamek), wyłącza się tym samym odcięcie zapłonu (immobilizer). Przekręcam kluczyk, jedziemy.

Po jeździe, okazuje się, że spalony jest w/w bezpiecznik i nie działa centralny (a co za tym idzie, brak sygnału do immo spiętego z centralnym powoduje brak możliwości zamknięcia/ponownego odpalenia auta).

 

Co ciekawe, objaw nie występuje po odpaleniu auta na postoju. Pali bezpiecznik wyłącznie podczas jazdy (czy spokojna, czy upalanie, zawsze to samo).

 

 

Wstępnie wykluczyliśmy; klakson, wycieraczki/spryskiwacze, światła, nagrzewnice rajdową - bo to wszystko używane na postoju, nie powoduje palenia bezpiecznika.

 

 

Jedyny niepokojący objaw jest taki (prócz samego faktu utraty centralnego zamka i braku możliwości otwarcia/zamknięcia/odpalenia auta które odcina immo w tej sytuacji), że zauważyłem wczoraj jak lewy przedni kierunek przestał działać, aby po chwili znów działał normalnie...  a to chyba nienormalne :P

 

Jakieś pomysły? Czy coś gdzieś w instalacji może się "zwierać" podczas ruchu auta? I wywala bezpiecznik - na postoju cisza.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś było modzone i jest tak, że immo nie działa jak nie działa centralny. Niestety twórcy tego "systemu" nie ma i nie ma kogo zapytać co i jak - elektryk sprawdzał i potwierdził, że immo i centralny "działają razem".

 

Niech sobie działają, tylko czemu wywala bezpiecznik jak się jedzie:P  Też już słyszałem wersje z przetarta wiązką - chyba, że ktoś ma inne pomysły zanim rozgrzebiemy pół auta w poszukiwaniu defektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja na anglię zawsze miała "sprzężony" centralny z imo.

1` Do testów na postoju dorzuć kierunki i światła i porównaj.

2` Następnie nadal na postoju zarygluj ręcznie centralny i prawdopodobnie masz "trafiony zatopiony"

 

Daj znać o wynikach - jeżeli 1 lub 2 spali twój bezpiecznik - nie podałeś jego amperażu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przeciągnął dwa przewody od bezpiecznika do kabiny i włożył bezp 15a w kabinie i puścił szeregowo przez amperomierz i tak jeździł obserwując co sie dzieje w czasie jazdy czy jest to peak pradowy czy włączenie świateł cos zmienia itd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat rozwiązany, banał... przetarty kabelek dotykał karoserii i wywalało bezpiecznik. Dwóch elektryków szukało z miernym rezultatem, mnie zajęło to godzinę, ale zawzięty jestem :D

Ale drugie pytanie, może ktoś zna odpowiedź: imo spięty jest z centralnym (anglik) i po otwarciu auta, jeszcze raz trzeba po wejściu zamknąć się w środku, otworzyć i dopiero imo pozwala odpalić auto - a i tak mam na to jakieś 5 sekund :P Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...