mio1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Co sądzicie o zamontowaniu takiego zaworu w miejscu śruby spustowej oleju w misce olejowej.Ten jest dedykowany do Forestera SJ https://www.rallysportdirect.com/part/drain-plugs/f-108-fumoto-m16-1-5-oil-drain-valve Edytowane 26 Stycznia 2017 przez mio1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 zależy jak często zmieniasz olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) No z pewnością ten zawór jest dużym ułatwieniem, myślałem,że się wypowie ktoś kto ma zamontowany taki patent. A ja zamówię sobie takie ustrojstwo, z czystej ciekawości:-) Edytowane 26 Stycznia 2017 przez mio1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) z zaworami jest tak, że lubia się czasami popsuć, w dodatku forki lubią być forsowane w ciężkim terenie , w którym zdarza się że szorują podwoziem po wertepach itp. Reasumując w forku istnieje jakaś tam możliwość uszkodzenia takiego zaworu. Moim zdaniem nie warto ( tak dla świętego spokoju) A jak wygląda zabezpieczeni przed przypadkowym otwarciem zaworu??- w postaci pierścienia segera? Jeżeli tak to i tak pod autko musisz wejsc i pierścień scisnąc i wyciagnąć a później go włożyć. A tak odkręcasz śrubę spustowa , zmieniasz podkładkę ( chociaż z doświadczenia wiem ze nie trzeba tego robić bo oryginalna spokojnie wytrzymuje parę zmian oleju) i zakręcasz- roboty chyba tyle samo a ryzyko awarii /uszkodzenia/przypadkowaego otwarcia dużo mniejsze Edytowane 26 Stycznia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Nie ma mowy o wyciąganiu pierścienia segera,to jest normalny zawór kulowy tylko bardzo małych rozmiarów, wklejam linka mozna dokładnie zobaczyc jak to działa; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 ... A tak odkręcasz śrubę spustowa , zmieniasz podkładkę ( chociaż z doświadczenia wiem ze nie trzeba tego robić bo oryginalna spokojnie wytrzymuje parę zmian oleju) i zakręcasz ... Przy okazji zapytam. Miesiąc temu pierwszy raz w życiu zmieniałem olej w aucie. Chyba się zakochałem w moim forku SJ bo nigdy wcześniej nie miałem takich pomysłów. No ale - nie pamiętam żadnej podkładki przy śrubie spustowej. Zakładam, że jej nie zauważyłem i gdzieś się poturlała co oznacza, że nie została później założona. Jakie mogą być konsekwencje jej braku? Co sądzicie o zamontowaniu takiego zaworu w miejscu śruby spustowej oleju w misce olejowej.Ten jest dedykowany do Forestera SJ https://www.rallysportdirect.com/part/drain-plugs/f-108-fumoto-m16-1-5-oil-drain-valve Sprawdź sobie - tutaj gość przy pierwszej wymianie oleju montuje taki zaworek: Dalej przy wymianie oleju nr 2 fajnie widać jak ułatwia to całą operację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Zakładam, że jej nie zauważyłem i gdzieś się poturlała co oznacza, że nie została później założona. Jakie mogą być konsekwencje jej braku? najwyżej będzie się pocił wokół śruby spustowej i nie dokręcaj zbyt mocno śruby żeby nie zerwać gwintu w misce z siłą 41,7Nm -według manualna serwisowego. Oczywiście jeżeli masz klucz dynamometryczny . Spokojnie proste wymiany eksploatacyjne ( olej , filtry, klocki ) można ogarniać samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Ja osobiście jestem za takim zaworkiem, dlatego założyłem ten temat:-) U mnie nie zanosi się na jakieś ekstremalne jazdy w terenie, więc jak sugeruje Karas nie grozi mi zerwanie tego zaworu. Na razie odłożyłem temat zakupu mam inne sprawy na głowie, ale wiosna powrócę do niego i nabędę droga kupna:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Zakładam, że jej nie zauważyłem i gdzieś się poturlała co oznacza, że nie została później założona. Jakie mogą być konsekwencje jej braku? najwyżej będzie się pocił wokół śruby spustowej i nie dokręcaj zbyt mocno śruby żeby nie zerwać gwintu w misce z siłą 41,7Nm -według manualna serwisowego. Oczywiście jeżeli masz klucz dynamometryczny . Spokojnie proste wymiany eksploatacyjne ( olej , filtry, klocki ) można ogarniać samemu. Ok, dzięki za odpowiedź. Sprawdzę sobie to jak będzie w końcu sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcom Opublikowano 25 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2023 Doklejka do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JPI Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Ja mam taki zawór od początku założony przed pierwszą wymianą oleju na początku 2017 roku, zawór używany regularnie i nigdy nie przekraczam 7500 km miedzy wymianami. Żadnych problemów dotychczas z tym zaworem nie miałem. Wymiana oleju bajecznie prosta i osobiscie bardzo polecam. Samochód przejechał sto tysięcy km bez żadnych prblemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się