Skocz do zawartości

Skrzynie biegów w SI


KWIATEK

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej niedawno remontowanej skrzyni padłą trójka. Z tego co wiem dość częsty problem w tym modelu. Czy wiadomo wam coś jakie zmiany zachodziły w skrzyniach wraz z nowymi modelami. Dotarły do mnie informacje, że skrzynie gt-eków 98-00 a potem WRX-ów były już bardziej wytrzymałe. Zastanawiam się również nad tym jakie są możliwości w ich wkładania do różnych roczników. Czy np skrzynia z WRX 04 wejdzie do GT a jeśli tak to do jakich roczników. Czy trzeba wtedy rzeźbić a jeśli tak to jak dużo. Mam propozycję kupna używanej skrzyni (ale w miarę pewnej) od GT 00. Czy warto to robić, czy za parę miesięcy nie okaże się, że znowu trójkia poleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia od gt>99 i wrx pasuje do starszego gt i legacy turbo tylko w legacy trzeba przerobic mocowanie, nie wiem jak w starym gt

 

podobno mocniejsze sa skrzynie >2003 bo maja szersze kola zebate tak pisal Kuba kiedys

od 99 skrzynie maja podwojnie synchronizowany 2,3 bieg

a chyba 2005 albo 2004 ma tez 1szy bieg podwojnie synchronizowany

 

ile razy robiles skrzynie? moze juz jest poprzeciagana i nie trzyma wymiarow (ma luzy) i stad ten problem?

 

za ile ta skrzynie mozesz kupic ? bo nowy kompletny 3 biego to ok 1100 pln

 

i ktory rok masz skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest wykaz skrzyn wraz z kodami gdzie i jakie byly montowane

 

transmission_codes.gif

 

Co do wytrzymalosci podobno w Gt 94 byly mocne, na takiej jezdzil czarny sedan robiony w MTSie na 340km i znosila taka moc, a wczesniej z nowszych mielila krzynki :)

 

konkretnie mowa o tej:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103620

 

Kwiatek moze rzeczywiscie warto uderzyc do Szczepana i zapytac o naprawe? Przy okazji wsadzic gear set z type R :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwiatek a co remontowales ?

masz gwarancje ? bo u szczepana czesto jest gwarancja.

 

Skrzynia poszła z żle wchodzącą trójką. A w trakcie dowiedziałem się, że były wymieniane jeszcze jakieś łożyska itp.

 

Co do gwarancji-skrzynia jest teraz zdemontowana przez kogoś innego zatem mógłby mieć Szczepan "ale", że to nie on rozbierał.

Przy okazji wsadzic gear set z type R

 

Ciekawe jakie są koszty takiego seta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo. Ale jak ktoś nadłubał silnik na ponad 300 koni to chyba powinien pomyśleć o wielu rzeczach- skrzynia, przeguby, osie, zawias, hamulce itp.

 

Ale ciekawi mnie też ilu właścicieli WRX musiało naprawiać skrzynie, bo chyba rzadko który właściciel GT nie miał problemów z skrzynią.

 

P.S

 

Ma ktoś może namiary na pana bodajże Sawickiego który pracował do niedawna pracował w Powermaxie. Kiedyś z nim rozmawiałem na temat skrzyń i wydał mi się człowiekiem zorientowanym w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się w jaki inny (tańszy) sposób można rozwiązać problem słabszych skrzyń. Mam namiary na gościa który podobno może zkopiować każdy element tyle, że z bardziej wytrzymałego materiału. Może to jest jakiś pomysł.

 

Za 10 tysi to można kupić fajnego (przygotowanego albo po kjs) CC i mieć zabawy po pachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet kasę robi na czymś innym. Przedtem przygotowywał skrzynie dla kierowców z reyllycrosu. Wiem, że była podięta próba zrobienia niektórych elementów z tytanu. Ale efekt nie był najlepszy.

 

Ale skrzynie to jedno (PPG załatwi sprawę) a pozostaje jeszcze kwestia osi i przegubów. Nie sztuką jest zrobić z silnika potwora ale jeszcze efektywnie i bez strachu, że coś się rozleci przenieść to na drogę. Wg mnie najtrudniejszym chyba elementem są właśnie przeguby i ośki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...