Skocz do zawartości

Tribeca wkurzajacy rezonans wydechu.


renegat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy od kad pojawily sie nizsze temperatury irytuje mnie rezonans wydechu po nocnym postoju lub po powrocie z pracy gdy auto sie wyziebi. Chodzi o to ze jak wrzuce bieg i silnik jest na tzw. ssaniu i na hamulcu to strasznie brzeczy wydech gdzies podemna, wystarczy 2, 3 minuty i rezonans ustaje. Jak bylo ciepło tego nie było a powiem szczerze ze nie pamietam jak bylo wcześniej w zimie. Co mnie dziwi to to czego nie ma w bekach koszyczkow na łaczeniu wydechu.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co mnie dziwi to to czego nie ma w bekach koszyczkow na łaczeniu wydechu.

 

zapewne chodzi Ci o łącznik elastyczny, widocznie Tribeca tego nie wymaga. Twój dźwięk to jest dźwięk drżącej blachy czy głęboki bas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzęczące osłony termiczne układu wydechowego to standardowa przypadłość Subaru. Podjedź do spawaczy wydechów i za "dyche" Ci to ogarną w 10 minut. Niestety u mnie średnio raz na rok trzeba było ponawiać operację. Przyjedzie też taki moment, że nie będzie już co spawać i wtedy albo nowa, albo kastracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli są to osłony termiczne katalizatorów, to jedynym problemem będzie odkręcenie starych nakrętek. Na szczęście dojście jest znośne więc nawet szlifierka kątowa dochodzi do wszystkich 4 śrub łączących obie połowy osłony. Następnie trzeba trochę poeksperymentować i tak ukształtować fragmenty "obejmujące" wydech aby w czasie łączenia połówek ściśle przylegały do wydechu. U mnie pomogło - wibracje rezonansowe ustąpiły. Odradzam spawanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oprócz pracy przy osłonach katalizatorów proponuję wymienić pierścień uszczelniający za katalizatorami (skręcany śrubami ze sprężynami). Komplet oryginałów jest do kupienia na allegro za ok. 130,00 PLN (2 śruby, 2 sprężyny, pierścień). Sprężyny koniecznie wymieńcie bo po kilku latach pracy po prostu "siadają" o 4-5 mm i nie ściągają całości z właściwą siłą. Po tej operacji zmniejszą się wibracje całego układu wydechowego a tym samym zniwelujecie brzęczenie osłon katalizatorów. U mnie po wymianie pierścienia i sprężyn ustał też hałas, którego nie mogłem wcześniej zidentyfikować i "ganiałem" stuki w zawieszeniu - okazało się, że na wybojach "waliła" rura wydechowa. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...