pavca Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Pacjent to 2.0X (125 kM) z 2004 roku z gazem. Jak odpalam autko rano (odpala na strzał ) z rury wydechowej wydobywa się lekki dymek. Po ruszeniu chmurka z tyłu zaczyna się robić coraz bardziej widoczna i autko nie chce jechać. Dopiero po powolnym wkręceniu się na ok 2500 obrotów jakby się włączyło turbo, wyrywa do przodu Po rozgrzaniu się silnika efekt ten znika. Samochód nie dymi, równomiernie przyspiesza zarówno na Pb jak i na gazie. Gdzie szukać przyczyny ? Zacząć od gazownika czy raczej szukać przyczyny w osprzęcie silnika - przepływomierz, świece, czujniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 (edytowane) Ja bym sprawdził luzy zaworowe. Chociaż wcześniej podmieniłbym na chwilę od kogoś przepływomierz. Edytowane 18 Października 2016 przez Stozek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Sondy lambda? Miałem tak w starym aucie, ale to taki był przypadek związany z przepływowym bakiem i jakimś zaworem odprowadzającym opary coś tam coś tam..., Trzeba było mieć powyżej 0,5 baku jak ma się LPG w aucie inaczej zalewało sondy i dopóki się nie rozgrzał to była porażka, wtedy mi pomogło odłączenie tego zaworu i mi już sond nie zalewało. Ale to rozwiązanie nie każdemu pomagało. Tak czy inaczej u Ciebie sprawdził bym sondy czy przypadkiem są ok, bo generalnie zasada jest taka, że mają one grzać się na początku elektrycznie by dobrze pokazywały, później to może po prostu się od spalin nagrzewają i jest ok. Jak źle prawię to poprawcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Sonda Lambda na zimnym silniku jest ignorowana, ze względu na bzdurne wskazania wynikające z braku nagrzania. Dopiero na ciepłym jest brana do korekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika. Autko nagrzewa się bym powiedział w tempie ekspresowym. Po przejechaniu kilku kilometrów (3-4) mam już na wskaźniku właściwą temperaturę (prawie w połowie skali). Poziom płynu chłodzącego w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Nie termostat, tylko czujnik temperatury na podstawie którego komputer sterujący pracą silnika wie jaka jest jego temperatura. Swoją drogą kiedy miałeś ostatnio sprawdzane luzy zaworowe? Jak nie wiesz lub było to 50 tys km temu, to tym też bym się zainteresował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Swoją drogą kiedy miałeś ostatnio sprawdzane luzy zaworowe? Dzisiaj mija 5-ty dzień od kiedy jestem posiadaczem Forka Właśnie jestem na etapie umawiania się na wymianę rozrządu, olei itp. Jednym słowem puki tego nie zrobię nie ma się co denerwować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika. Autko nagrzewa się bym powiedział w tempie ekspresowym. Po przejechaniu kilku kilometrów (3-4) mam już na wskaźniku właściwą temperaturę (prawie w połowie skali). Poziom płynu chłodzącego w normie Mój po przejechaniu kilometra ma już 35 stopni, bo przerzuca się na gaz. Więc temperatura 80-90 po 4 jest moim zdaniem normalna jak najbardziej. Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się