Skocz do zawartości

Ciepły rumak, zimny muł :(


pavca

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 2.0X (125 kM) z 2004 roku z gazem. Jak odpalam autko rano (odpala na strzał :) ) z rury wydechowej wydobywa się lekki dymek. Po ruszeniu chmurka z tyłu zaczyna się robić coraz bardziej widoczna i autko nie chce jechać. Dopiero po powolnym wkręceniu się na ok 2500 obrotów jakby się włączyło turbo, wyrywa do przodu :)

Po rozgrzaniu się silnika efekt ten znika. Samochód nie dymi, równomiernie przyspiesza zarówno na Pb jak i na gazie. Gdzie szukać przyczyny ? Zacząć od gazownika czy raczej szukać przyczyny w osprzęcie silnika - przepływomierz, świece, czujniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy lambda? :P Miałem tak w starym aucie, ale to taki był przypadek związany z przepływowym bakiem i jakimś zaworem odprowadzającym opary coś tam coś tam...,

Trzeba było mieć powyżej 0,5 baku jak ma się LPG w aucie inaczej zalewało sondy i dopóki się nie rozgrzał to była porażka, wtedy mi pomogło odłączenie tego zaworu i mi już sond nie zalewało. Ale to rozwiązanie nie każdemu pomagało.

 

Tak czy inaczej u Ciebie sprawdził bym sondy czy przypadkiem są ok, bo generalnie zasada jest taka, że mają one grzać się na początku elektrycznie by dobrze pokazywały, później to może po prostu się od spalin nagrzewają i jest ok.

 

Jak źle prawię to poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika.

 

Autko nagrzewa się bym powiedział w tempie ekspresowym. Po przejechaniu kilku kilometrów (3-4) mam już na wskaźniku właściwą temperaturę (prawie w połowie skali).

Poziom płynu chłodzącego w normie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie termostat, tylko czujnik temperatury na podstawie którego komputer sterujący pracą silnika wie jaka jest jego temperatura.

Swoją drogą kiedy miałeś ostatnio sprawdzane luzy zaworowe? Jak nie wiesz lub było to 50 tys km temu, to tym też bym się zainteresował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą kiedy miałeś ostatnio sprawdzane luzy zaworowe?

 

Dzisiaj mija 5-ty dzień od kiedy jestem posiadaczem Forka :) Właśnie jestem na etapie umawiania się na wymianę rozrządu, olei itp.

Jednym słowem puki tego nie zrobię nie ma się co denerwować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika.

Autko nagrzewa się bym powiedział w tempie ekspresowym. Po przejechaniu kilku kilometrów (3-4) mam już na wskaźniku właściwą temperaturę (prawie w połowie skali).

Poziom płynu chłodzącego w normie :)

Mój po przejechaniu kilometra ma już 35 stopni, bo przerzuca się na gaz. Więc temperatura 80-90 po 4 jest moim zdaniem normalna jak najbardziej.

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...