Skocz do zawartości

Impreza MY06 GD NA - jaki short shifter?


dr.elich

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

ak się zastanawiam po co ten SS, jak skrzynia w STI ma i tak bardzo krótkie ruchy lewarka a biegi zmieniają się mega precyzyjnie i szybko :)

 

STI ma bardzo długie ruchy lewarka jak się porówna z dobry shfterem. Tam między biegami jest tylko: "tyk tyk" :D Biegi się zmienia szybciej ale synchronizatory oczywiście dostają i to dość mocno jak się używa tego zgodnie z przeznaczenie. Do cywilnego auta sporo jeżdżonego nie polecam.

Wyobraźcie sobie jak zmieniacie normalnie bieg. Przy użyciu shiftera ten skok będzie dużo, bardzo dużo krótszy. Do zmiany biegu trzeba użyć większej siły i gwarantuje, że przy takiej zmianie synchro nie zdąży :P


Na jutro postaram się zorganizować filmik z GT gdzie jest włożony "mój" shifter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki skok tego shiftera. Patrząc w opisy najczęściej skok lewarka skraca się o 40%. Pytanie względem czego...

Ja bym jednak spróbował - zdemontować zawsze można.

 

Nie padła odpowiedź - jaki do NA podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

W końcu zapadła decyzja o shortshifterze i jest w drodze. Pytanie - jak wymontować drążek zmiany biegów,w  sensie uwolnić kulkę z łożyska? Filmy na YT prezentują 3 rozwiązania: wyciągnięcie pierścienia z plastikowego elementu, w którym kulka siedzi; jeśli pierścienia nie ma gmeranie pod samochodem; ustawienie dźwigni w pozycji 4 biegu i mocne pociągnięcie do siebie.

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dr.elich napisał:

W końcu zapadła decyzja o shortshifterze i jest w drodze. Pytanie - jak wymontować drążek zmiany biegów,w  sensie uwolnić kulkę z łożyska? Filmy na YT prezentują 3 rozwiązania: wyciągnięcie pierścienia z plastikowego elementu, w którym kulka siedzi; jeśli pierścienia nie ma gmeranie pod samochodem; ustawienie dźwigni w pozycji 4 biegu i mocne pociągnięcie do siebie.

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Daj znać proszę jak się sprawdzi. Sam zastanawiam się nad tym egzemplarzem. 

 

Sposób z 4 biegiem wygląda na filmach na wyjątkowo prosty. Jak będę to robił u siebie to pewnie od tego zacznę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy oby tym sposobem czegoś się nie uszkodzi?

 

Edit. Shiftery doszły. Wyjęcie metodą pociągania bezproblemowe. Natomiast wbicie tego cholerstwa wymaga trochę siły. Ja się wybrałem bez młotka i nie wyszło. Jutro mu solidnie przyłożę. Natomiast nie mam pomysłu czym przesmarować łożyska igiełkowe w shifterze - smar (mam tylko grafitowy i silikonowy)? olej?

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zapomniałem zrobić update z instalacji shiftera. 

Wszystko działa, sprawdza się świetnie w wolnossącej Imprezie - zmiana biegów stała się przyjemnością. Ważne, żeby spasować dobrze shifter z widełkami, które go obejmują. Są dwie szerokości - w Imprezie był szerszy niż w Forku i trzeba było użyć podkładek by nie było luzu. Może teraz szukałbym shiftera o odpowiedniej szerokości. Poniżej temat dot. instalacji w Forku.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...