Skocz do zawartości

Silnik EJ205 - 2.0XT + LPG - ile jeszcze pożyje?


radek_shin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mechanik ze mnie żaden stąd takie dziwne pytanie.

 

Pacjent to Forester z 2004r. Silnik 2.0XT z instalacją LPG. Przebieg? Ponad 304k km i rośnie (tzn. będzie rósł jak wyjedzie z zakładu mechanicznego).

 

Zachciało mi się, by "mój" fachman od pojazdów mechanicznych zaczął przy nim grzebać.

Z tego też tytułu do wymiany poszło sprzęgło, tarcze+klocki, świece, rozrząd no i przy okazji polookano w silnik. Luzy zaworowe - w normie, ale wartości graniczne. Do tego mechanik zauważył ślady zużycia na "prawym, górnym wałku".

Dla pocieszenia mnie dodał, że:

1. silnik jest bardzo czysty w środku, żadnego nagaru (oliwy wymieniane regularnie, bez moto "doktórów")

2. takie ślady na wałku to widzi w pojazdach m-ki Audi, w dieslu, przy ok. 200k km przebiegu.

 

Wymienione uszczelniacze i chyba wsio pięknie/ładnie.

Nie ukrywam, że uwielbiam swoje auto, a z racji marnych zarobków nie zmienię go na inne Subaru zbyt prędko. Najpewniej w przyszłości czeka mnie regeneracja głowic, wymiana gniazd.

 

Podejrzewam, że będę nim podróżował póki go rdza nie zeżre, a Forek się dzielnie od niej trzyma z daleka ;)

 

Stąd moje pytanie - ile mi jeszcze serce Subaraka pożyje?

 

Przy okazji - nie chce się ktoś wymienić wydechami? Mam Japspeed'a i przez jego średnicę nie mogę wsadzić staba z Forka STI :)

Edytowane przez radek_shin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po inspekcji wyszło,że wszystko jest w miarę OK, to chyba nie masz się co przejmować i spokojnie planuj kolejną wymianę rozrządu przy 410k km :) Ten silnik jest naprawdę bardzo wytrzymały (szczególnie w połączeniu z a/t) i doskonale sobie radzi nawet zasilany lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@yaro,  No właśnie Grzesiek odstąpił od regulacji, gdyż wszystko w normie się mieści.

@@Yanas, Myślisz, że dociągnie do 410k km? Podejrzewam, że jednak wcześniej trafi mnie regeneracja głowic.

 

Czy u Was też pojawiły się jakiekolwiek ślady na którymkolwiek wałku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoro po inspekcji wyszło,że wszystko jest w miarę OK, to chyba nie masz się co przejmować i spokojnie planuj kolejną wymianę rozrządu przy 410k km Ten silnik jest naprawdę bardzo wytrzymały (szczególnie w połączeniu z a/t) i doskonale sobie radzi nawet zasilany lpg.

Silnik tak, ale at już niekoniecznie :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skoro po inspekcji wyszło,że wszystko jest w miarę OK, to chyba nie masz się co przejmować i spokojnie planuj kolejną wymianę rozrządu przy 410k km Ten silnik jest naprawdę bardzo wytrzymały (szczególnie w połączeniu z a/t) i doskonale sobie radzi nawet zasilany lpg.

Silnik tak, ale at już niekoniecznie :(  

 

AT, może dać do regeneracji lub kupić z dawcy"angola"..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...