kasprol Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Witam, kupiłem Subaru Outback II z 2000r. przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu, chodzi mi o informację które przełączniki powinny być podświetlane. Obecnie podświetlenia nie ma konsola do sterowania szybami i lusterkami, przełączniki podgrzewania siedzeń, podświetla się tylko panel z przełącznikami od klimatroniku. Chcę się również spytać jak wymienić podświetlenie zegarów, nie podświetla się pół prędkościomierza. Jak się zabrać za wymianę i jakie żaróweczki kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Wojtalik Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 W legacy 3 czyli bliźniaczym modelu też nie świecą mi przyciski od szyb . Od podgrzewania siedzeń jeden świeci drugi nie ale nie udało mi się tego rozebrać by dostać się do żarówki. Podświetlenie zegarów wymieniłem wszystkie żarówki na mocniejsze. Pół godziny pracy. Odkrecasz kilka śróbek, ostrożnie demontujesz część panelu, wyciągasz zegary, odpinasz kostkę i wymieniasz żarówki. Oryginalne miały kapturki ale u mnie były poparciałe i wyrzuciłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teddy26 Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Podświetlane są te : Jeżeli chodzi o podświetlenie sterowania szyb to chyba tylko podświetla się "AUTO" W sterowaniu lusterek świeci się tylko dioda sygnalizująca podgrzewanie. W przełącznikach są żarówki miniaturowe 12v z wąsami o wymiarach 3/7mm i mocy 0,6W. Jeżeli chodzi o rodzaj żarówki w zegarach to nie pamiętam ale jak nadmienił kolega wyżej to dość prosta sprawa:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 W zegarach są typowe W5W, jak do postojówek. Ja wstawiłem sobie amberowe. +15 do JDM-owości Z wyjęciem panelu zegarów nie jest źle - kilka śrubek i ostrożnego lawirowania i się da. Oczywiście zdjęcie kierownicy powoduje, że cała ta praca do bajka, ino odpięcie kostki AirBag'u może być nieco problematyczne. A przy okazji panocki - czy trójkąt od awaryjnych nie powinien się czasem też podświetlać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teddy26 Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 A przy okazji panocki - czy trójkąt od awaryjnych nie powinien się czasem też podświetlać? Powinien i sie podświetla Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 ... sie podświetla Chyba Tobie... Co ja się kiedyś tego guzika naszukałem stojąc po zmierzchu na poboczu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teddy26 Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 ... sie podświetla Chyba Tobie... Co ja się kiedyś tego guzika naszukałem stojąc po zmierzchu na poboczu... Trochę zabawy jest z wymianą tej żarówki ale warto Najtrudniej jest to złożyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Podświetlane są te : IMG_0129.JPG IMG_0130.JPG IMG_0131.JPG IMG_0132.JPG Jeżeli chodzi o podświetlenie sterowania szyb to chyba tylko podświetla się "AUTO" W sterowaniu lusterek świeci się tylko dioda sygnalizująca podgrzewanie. W przełącznikach są żarówki miniaturowe 12v z wąsami o wymiarach 3/7mm i mocy 0,6W. Jeżeli chodzi o rodzaj żarówki w zegarach to nie pamiętam ale jak nadmienił kolega wyżej to dość prosta sprawa:) Kolego brakuje Ci jeszcze podświetlenia pokrętła od regulacji temperatury, mam na mysli czerwone i niebieskie pole przy pokrętle. Z tego co kojarzę to w panelu klimatronika siedzą 3 żarówki. Btw jak wyciągnąć przycisk od awaryjnych? Bo u mnie też nie świeci Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 W podświetleniu zegarów oryginalnie są żarówki W3W, nie W5W. U mnie z wiekiem żarówki i kapturki zmatowiały i było trochę za ciemno, ale z kolei jak włożyłem W5W to było za jasno. Można sobie oczywiście ściemnić regulacją, ale wtedy przygasa wszystko i jak zegary świecą ok to reszty prawie nie widać. No i bałem się że coś się może nadtopić od wyższej niż przewidziane temperatury. Ideałem okazały się nowe W3W bez kapturków (i tak nie dało się założyć starych bo się porwały przy ściąganiu z żarówek, a nowych nie znalazłem w sklepach). Kolor nadal jest zielony, tylko trochę jaśniejszy odcień. Do zdjęć kolegi Teddy26 dodam, że w przyciskach przeciwmgielnych zapala się światełko gdy światła są włączone (w jednym pomarańczowe, w drugim zielone - nie pamiętam które gdzie). Żeby wyjąć zegary trzeba zacząć od... plastiku naokoło gałki biegów. Potem ten mały schowek pod popielniczką, popielniczka, plastik konsoli centralnej i na koniec plastik naokoło zegarów. Potem zostają już same śruby zegarów. Kierownicę wystarczy opuścić, w niczym nie przeszkadza. Ale, Ty masz 2000 - tam była trochę inna konsola centralna, to może nie być tak samo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teddy26 Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Do zdjęć kolegi Teddy26 dodam, że w przyciskach przeciwmgielnych zapala się światełko gdy światła są włączone (w jednym pomarańczowe, w drugim zielone - nie pamiętam które gdzie). Pomarańczowe przy włączonych tylnych, zielone przy włączonych przednich przeciwmgielnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Żeby wyjąć zegary trzeba zacząć od... plastiku naokoło gałki biegów. Potem ten mały schowek pod popielniczką, popielniczka, plastik konsoli centralnej i na koniec plastik naokoło zegarów. Potem zostają już same śruby zegarów. Kierownicę wystarczy opuścić, w niczym nie przeszkadza. Ale, Ty masz 2000 - tam była trochę inna konsola centralna, to może nie być tak samo... Ja mam 2001 i procedura wygląda tak jak opisałeś. Do przycisku awaryjnych można się dobrać, z tego co pamiętam, dopiero po odczepieniu całego tego plastiku z kratkami nawiewów. Wówczas od spodu można go wypchnąć. Na razie swojego nie ruszam, bo a nuż trafi się JDM'owy - cały czerwony. http://www.carview.co.jp/express/legacy_s401/img/4_l.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasprol Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 (edited) Żarówki już zamówione, ale boję się, że problem będzie poważniejszy bo zauważyłem, że nie działa pokrętło do regulacji podświetlenia, zegary podświetlają się ze stałym natężeniem. Dodatkowo jaka jest szansa spalenia się wszystkich żaróweczek podświetlających przełączniki, bo poza podświetleniem panelu klimatyzacji nie podświetla się żaden przełącznik. Czy przełącznik , manetka kierunkoskazów jest rozbieralna? chodzi mi o pokrętło do regulacji podświetlenia. Edited August 10, 2016 by kasprol Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Tak na marginesie podswietlanie guziola AUTO w panelu z przyciskami do szyb nie ma sensu bo ta zaroweczka jest wlutowana w plytke. Kupe fiefszenia zeby sie do niej dobrac, spore ryzyko strat materialnych (o czym sie przekonalem dotkliwie), a po wlutowaniu nowej przestalo mi dzialac po tygodniu. :/ Do zegarow pozakladalem W3W + nowe kapturki i powiem ze w zasadzie jest OK z tym ze wskazowki sa slabo IMHO widoczne, jakies takie brazowawe, ale jakos nie mam ochoty znowu sie do tego dobierac Na razie swojego nie ruszam, bo a nuż trafi się JDM'owy - cały czerwony. http://www.carview.c...401/img/4_l.jpg Guzik jak guzik ale likwidacja tego paskudnego pomaranczowego drewna na rzecz jakiegos koloru jest git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Wojtalik Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 A podpowie ktoś jak rozebrać przycisk podgrzewania fotela ? Wyjąć się go da z mociwania. Odpiąć i.....jak dobrać się do zaroweczki ? Może też jest zlutowana z płytką ? Nie poradziłem sobie z uwagi na strach przed uszkodzeniem..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teddy26 Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 (edited) A podpowie ktoś jak rozebrać przycisk podgrzewania fotela ? Wyjąć się go da z mociwania. Odpiąć i.....jak dobrać się do zaroweczki ? Może też jest zlutowana z płytką ? Nie poradziłem sobie z uwagi na strach przed uszkodzeniem..... Rozpinasz do delikatnie na widocznych zatrzaskach od spodu Żarówka napewno nie jest wlutowana Nic nie powinno się uszkodzić Edited August 11, 2016 by Teddy26 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 (edited) A podpowie ktoś jak rozebrać przycisk podgrzewania fotela ? Wyjąć się go da z mociwania. Odpiąć i.....jak dobrać się do zaroweczki ? Może też jest zlutowana z płytką ? Nie poradziłem sobie z uwagi na strach przed uszkodzeniem..... Rozpinasz do delikatnie na widocznych zatrzaskach od spodu Żarówka napewno nie jest wlutowana Nic nie powinno się uszkodzić Potwierdzam, też to rozbierałem i nie ma żadnego problemu. Tyle że nadal nie świeci, bo podgrzewanie mam dołożone i nie udało mi się znaleźć fioletowego przewodu odpowiedzialnego za podświetlenie, żeby go tam dociągnąć... ale działają lampki sygnalizujące uruchomienie grzania. Tak na marginesie podswietlanie guziola AUTO w panelu z przyciskami do szyb nie ma sensu bo ta zaroweczka jest wlutowana w plytke. Kupe fiefszenia zeby sie do niej dobrac, spore ryzyko strat materialnych (o czym sie przekonalem dotkliwie), a po wlutowaniu nowej przestalo mi dzialac po tygodniu. :/ Dzięki za info, kiedyś też mocno z tym walczyłem ale poległem. Dobrze że nie cisnąłem do samego końca, tak czułem że w końcu coś się połamie. Ale świeci tak słabo że nawet w całkowitej ciemności ledwo to widać... co jakiś czas mnie kusi żeby znów spróbować Edited August 11, 2016 by nrb Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Mnie tez kusi, ale tym razdem chyba jak juz to wlutuje tam diode led (tzn nie ja oczywiscie a ktos kto umie w reku trzymac lutownice) Problem w tym ze musisz pozdejmowac guziole do opuszczania szyb. Za pierwszym razem polamalem dwa Na szczescie mam juz chyba ze 3 takie panele wiec moze z 3 zrobie jeden tylko ze to taka sztuka dla sztuki bardziej Duzo fajniejszym pomyslem jest mysle wymiana (co pewnie jest mozliwe ale pieprzenia sie z tym jest kosmiczna ilosc) licznika elektroluminescencyjnego. Z drugiej strony to zony auto i jej nie przeszkadza ze wali zderzakiem w murek pod przedszkolem dzieciakow 3x w tygodniu to gdzie ja tam bede z licznikiem walczyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Guzik jak guzik ale likwidacja tego paskudnego pomaranczowego drewna na rzecz jakiegos koloru jest git Właśnie zaczynam dorastać to tego, że to plastikowe drewno wygląda słabo. Takie satynowo czarne wykończenie wydaje się być dużo bardziej eleganckie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Wojtalik Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Można pomalować Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasprol Posted August 14, 2016 Author Share Posted August 14, 2016 Dzięki za pomoc, powymieniałem żarówki w przyciskach i podświetleniu zegarów, wszystko działa poprawnie. Wiem, że nie jest to na temat ale wczoraj przetestowałem właściwości napędu AWD i jestem mile zaskoczony. Wcześniej jeździłem Pajero II z centralnym mechanizmem różnicowym i blokadom tylnego mostu. Do testów wykorzystałem górkę z nawierzchnią z luźnego piachu i w porównaniu do Pajero w którym musiałem zblokować centralny mechanizm i tylny most żeby podjechać, Outback wypadł rewelacyjnie, podjechał bez żadnych problemów jedyną przewagą Pajero wydaje się być prześwit i kąty natarcia, zejścia i rampowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 To całkiem spora przewaga czasami Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasprol Posted August 15, 2016 Author Share Posted August 15, 2016 Na pewno, wiem że takie porównanie jest trochę bez sensu bo Pajero jest typową terenówką, chódzilo mi raczej o to, że Outback mimo tego iż jest wyżej zawieszonym kombi jest na prawdę dzielne w terenie. Teraz nie mogę doczekać się śniegu żeby móc przetestować co potrafii. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Teraz nie mogę doczekać się śniegu żeby móc przetestować co potrafii. Hehe też nie mogę odkąd mam Subaru, czyli 3 rok leci... takie teraz zimy mamy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now