Jump to content

Podświetlenie konsoli i przycisków w Outback II


kasprol
 Share

Recommended Posts

Witam, kupiłem Subaru Outback II z 2000r. przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu, chodzi mi o informację które przełączniki powinny być podświetlane.

Obecnie podświetlenia nie ma konsola do sterowania szybami i lusterkami, przełączniki podgrzewania siedzeń, podświetla się tylko panel z przełącznikami od klimatroniku.

Chcę się również spytać jak wymienić podświetlenie zegarów, nie podświetla się pół prędkościomierza. Jak się zabrać za wymianę i jakie żaróweczki kupić.

Link to comment
Share on other sites

W legacy 3 czyli bliźniaczym modelu też nie świecą mi przyciski od szyb . Od podgrzewania siedzeń jeden świeci drugi nie ale nie udało mi się tego rozebrać by dostać się do żarówki. Podświetlenie zegarów wymieniłem wszystkie żarówki na mocniejsze. Pół godziny pracy. Odkrecasz kilka śróbek, ostrożnie demontujesz część panelu, wyciągasz zegary, odpinasz kostkę i wymieniasz żarówki. Oryginalne miały kapturki ale u mnie były poparciałe i wyrzuciłem.

Link to comment
Share on other sites

Podświetlane są te :

 

post-18018-0-88566100-1470653907_thumb.jpg

 

post-18018-0-69875200-1470653935_thumb.jpg

 

post-18018-0-14393400-1470653951_thumb.jpg

 

post-18018-0-11205600-1470653964_thumb.jpg

 

Jeżeli chodzi o podświetlenie sterowania szyb to chyba tylko podświetla się  "AUTO"

W sterowaniu lusterek świeci się tylko dioda sygnalizująca podgrzewanie.

W przełącznikach są żarówki miniaturowe 12v z wąsami o wymiarach 3/7mm i mocy 0,6W.

Jeżeli chodzi o rodzaj żarówki w zegarach to nie pamiętam ale jak nadmienił kolega wyżej to dość prosta sprawa:)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W zegarach są typowe W5W, jak do postojówek. Ja wstawiłem sobie amberowe. +15 do JDM-owości :biglol:

Z wyjęciem panelu zegarów nie jest źle - kilka śrubek i ostrożnego lawirowania i się da. Oczywiście zdjęcie kierownicy powoduje, że cała ta praca do bajka, ino odpięcie kostki AirBag'u może być nieco problematyczne.

 

A przy okazji panocki - czy trójkąt od awaryjnych nie powinien się czasem też podświetlać?

Link to comment
Share on other sites

 

 

A przy okazji panocki - czy trójkąt od awaryjnych nie powinien się czasem też podświetlać?

 

Powinien i sie podświetla :)

Link to comment
Share on other sites

 

... sie podświetla :)

Chyba Tobie... :P

Co ja się kiedyś tego guzika naszukałem stojąc po zmierzchu na poboczu... :biglol:

 

Trochę zabawy jest z wymianą tej żarówki  :D ale warto  :)

Najtrudniej jest to złożyć  :D

Link to comment
Share on other sites

Podświetlane są te :

 

IMG_0129.JPG

 

IMG_0130.JPG

 

IMG_0131.JPG

 

IMG_0132.JPG

 

Jeżeli chodzi o podświetlenie sterowania szyb to chyba tylko podświetla się "AUTO"

W sterowaniu lusterek świeci się tylko dioda sygnalizująca podgrzewanie.

W przełącznikach są żarówki miniaturowe 12v z wąsami o wymiarach 3/7mm i mocy 0,6W.

Jeżeli chodzi o rodzaj żarówki w zegarach to nie pamiętam ale jak nadmienił kolega wyżej to dość prosta sprawa:)

Kolego brakuje Ci jeszcze podświetlenia pokrętła od regulacji temperatury, mam na mysli czerwone i niebieskie pole przy pokrętle. Z tego co kojarzę to w panelu klimatronika siedzą 3 żarówki. Btw jak wyciągnąć przycisk od awaryjnych? Bo u mnie też nie świeci :)

Link to comment
Share on other sites

W podświetleniu zegarów oryginalnie są żarówki W3W, nie W5W. U mnie z wiekiem żarówki i kapturki zmatowiały i było trochę za ciemno, ale z kolei jak włożyłem W5W to było za jasno. Można sobie oczywiście ściemnić regulacją, ale wtedy przygasa wszystko i jak zegary świecą ok to reszty prawie nie widać. No i bałem się że coś się może nadtopić od wyższej niż przewidziane temperatury. Ideałem okazały się nowe W3W bez kapturków (i tak nie dało się założyć starych bo się porwały przy ściąganiu z żarówek, a nowych nie znalazłem w sklepach). Kolor nadal jest zielony, tylko trochę jaśniejszy odcień.

 

Do zdjęć kolegi Teddy26 dodam, że w przyciskach przeciwmgielnych zapala się światełko gdy światła są włączone (w jednym pomarańczowe, w drugim zielone - nie pamiętam które gdzie).

 

Żeby wyjąć zegary trzeba zacząć od... plastiku naokoło gałki biegów. Potem ten mały schowek pod popielniczką, popielniczka, plastik konsoli centralnej i na koniec plastik naokoło zegarów. Potem zostają już same śruby zegarów. Kierownicę wystarczy opuścić, w niczym nie przeszkadza.

Ale, Ty masz 2000 - tam była trochę inna konsola centralna, to może nie być tak samo...

Link to comment
Share on other sites

 

Do zdjęć kolegi Teddy26 dodam, że w przyciskach przeciwmgielnych zapala się światełko gdy światła są włączone (w jednym pomarańczowe, w drugim zielone - nie pamiętam które gdzie).

 

 

Pomarańczowe przy włączonych tylnych, zielone przy włączonych przednich przeciwmgielnych  :)

Link to comment
Share on other sites

Żeby wyjąć zegary trzeba zacząć od... plastiku naokoło gałki biegów. Potem ten mały schowek pod popielniczką, popielniczka, plastik konsoli centralnej i na koniec plastik naokoło zegarów. Potem zostają już same śruby zegarów. Kierownicę wystarczy opuścić, w niczym nie przeszkadza. Ale, Ty masz 2000 - tam była trochę inna konsola centralna, to może nie być tak samo...

 

Ja mam 2001 i procedura wygląda tak jak opisałeś.

 

Do przycisku awaryjnych można się dobrać, z tego co pamiętam, dopiero po odczepieniu całego tego plastiku z kratkami nawiewów. Wówczas od spodu można go wypchnąć.

 

Na razie swojego nie ruszam, bo a nuż trafi się JDM'owy - cały czerwony. ;)

http://www.carview.co.jp/express/legacy_s401/img/4_l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Żarówki już zamówione, ale boję się, że problem będzie poważniejszy bo zauważyłem, że nie działa pokrętło do regulacji podświetlenia, zegary podświetlają się ze stałym natężeniem. Dodatkowo jaka jest szansa spalenia się wszystkich żaróweczek podświetlających przełączniki, bo poza podświetleniem panelu klimatyzacji nie podświetla się żaden przełącznik.

Czy przełącznik , manetka kierunkoskazów jest rozbieralna? chodzi mi o pokrętło do regulacji podświetlenia.

Edited by kasprol
Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie podswietlanie guziola AUTO w panelu z przyciskami do szyb nie ma sensu bo ta zaroweczka jest wlutowana w plytke. 

 

Kupe fiefszenia zeby sie do niej dobrac, spore ryzyko strat materialnych (o czym sie przekonalem dotkliwie), a po wlutowaniu nowej przestalo mi dzialac po tygodniu. :/

 

Do zegarow pozakladalem W3W + nowe kapturki i powiem ze w zasadzie jest OK z tym ze wskazowki sa slabo IMHO widoczne, jakies takie brazowawe, ale jakos nie mam ochoty znowu sie do tego dobierac :)


 

 

Na razie swojego nie ruszam, bo a nuż trafi się JDM'owy - cały czerwony. http://www.carview.c...401/img/4_l.jpg

 

Guzik jak guzik ale likwidacja tego paskudnego pomaranczowego drewna na rzecz jakiegos koloru jest git

Link to comment
Share on other sites

A podpowie ktoś jak rozebrać przycisk podgrzewania fotela ? Wyjąć się go da z mociwania. Odpiąć i.....jak dobrać się do zaroweczki ? Może też jest zlutowana z płytką ? Nie poradziłem sobie z uwagi na strach przed uszkodzeniem.....

 

Rozpinasz do delikatnie na widocznych zatrzaskach od spodu   :)

Żarówka napewno nie jest wlutowana  :)

Nic nie powinno się uszkodzić  :)

Edited by Teddy26
Link to comment
Share on other sites

 

A podpowie ktoś jak rozebrać przycisk podgrzewania fotela ? Wyjąć się go da z mociwania. Odpiąć i.....jak dobrać się do zaroweczki ? Może też jest zlutowana z płytką ? Nie poradziłem sobie z uwagi na strach przed uszkodzeniem.....

 

Rozpinasz do delikatnie na widocznych zatrzaskach od spodu   :)

Żarówka napewno nie jest wlutowana  :)

Nic nie powinno się uszkodzić  :)

 

 

Potwierdzam, też to rozbierałem i nie ma żadnego problemu. Tyle że nadal nie świeci, bo podgrzewanie mam dołożone i nie udało mi się znaleźć fioletowego przewodu odpowiedzialnego za podświetlenie, żeby go tam dociągnąć... ale działają lampki sygnalizujące uruchomienie grzania.

 

 

Tak na marginesie podswietlanie guziola AUTO w panelu z przyciskami do szyb nie ma sensu bo ta zaroweczka jest wlutowana w plytke. 

 

Kupe fiefszenia zeby sie do niej dobrac, spore ryzyko strat materialnych (o czym sie przekonalem dotkliwie), a po wlutowaniu nowej przestalo mi dzialac po tygodniu. :/

 

Dzięki za info, kiedyś też mocno z tym walczyłem ale poległem. Dobrze że nie cisnąłem do samego końca, tak czułem że w końcu coś się połamie. Ale świeci tak słabo że nawet w całkowitej ciemności ledwo to widać... co jakiś czas mnie kusi żeby znów spróbować :P

Edited by nrb
Link to comment
Share on other sites

Mnie tez kusi, ale tym razdem chyba jak juz to wlutuje tam diode led :) (tzn nie ja oczywiscie a ktos kto umie w reku trzymac lutownice)

 

Problem w tym ze musisz pozdejmowac guziole do opuszczania szyb.

Za pierwszym razem polamalem dwa :)

 

Na szczescie mam juz chyba ze 3 takie panele wiec moze z 3 zrobie jeden tylko ze to taka sztuka dla sztuki bardziej :)

 

Duzo fajniejszym pomyslem jest mysle wymiana (co pewnie jest mozliwe ale pieprzenia sie z tym jest kosmiczna ilosc) licznika elektroluminescencyjnego. 

 

Z drugiej strony to zony auto i jej nie przeszkadza ze wali zderzakiem w murek pod przedszkolem dzieciakow 3x w tygodniu to gdzie ja tam bede z licznikiem walczyl... :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Guzik jak guzik ale likwidacja tego paskudnego pomaranczowego drewna na rzecz jakiegos koloru jest git

Właśnie zaczynam dorastać to tego, że to plastikowe drewno wygląda słabo. Takie satynowo czarne wykończenie wydaje się być dużo bardziej eleganckie

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc, powymieniałem żarówki w przyciskach i podświetleniu zegarów, wszystko działa poprawnie. Wiem, że nie jest to na temat ale wczoraj przetestowałem właściwości napędu AWD i jestem mile zaskoczony. Wcześniej jeździłem Pajero II z centralnym mechanizmem różnicowym i blokadom tylnego mostu. Do testów wykorzystałem górkę z nawierzchnią z luźnego piachu i w porównaniu do Pajero w którym musiałem zblokować centralny mechanizm i tylny most żeby podjechać, Outback wypadł rewelacyjnie, podjechał bez żadnych problemów jedyną przewagą Pajero wydaje się być prześwit i kąty natarcia, zejścia i rampowy.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno, wiem że takie porównanie jest trochę bez sensu bo Pajero jest typową terenówką, chódzilo mi raczej o to, że Outback mimo tego iż jest wyżej zawieszonym kombi jest na prawdę dzielne w terenie. Teraz nie mogę doczekać się śniegu żeby móc przetestować co potrafii.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Teraz nie mogę doczekać się śniegu żeby móc przetestować co potrafii.

 

Hehe też nie mogę odkąd mam Subaru, czyli 3 rok leci... takie teraz zimy mamy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...