Skocz do zawartości

TWIN SCROLL komp JDM swap DCCD do STI 2.0 05


slonik01

Rekomendowane odpowiedzi

Mam możliwość zakupu twin-scroll'owego turbo z kolektorem równoodległościowym , kompletnym układem wydechowym i komputerem z STI JDM 05 ew. wraz ze skrzynią DCCD w pakiecie .

 

Chciałbym wrzucić to do swojego STI 2.0 05 ale bez DCCD  (EU Szwajcaria..., piasty 5x114.3) .

 

I tu rodzą się pytania :

 

- czy konieczny będzie remap ; słyszałem że silniki STI JDM różnią się od EU

- czy sterownik zgłupieje jak nie będzie widział DCCD 

- ew. czy gdybym kupił kompletny swap ze skrzynia DCCD to wszystko zagra Plug&Play , słyszałem że STI 05 z piastą 5x114.3 mają instalację el. fabrycznie  przygotowaną pod DCCD

 

Przerabiał może ktoś podobny temat ?

Edytowane przez slonik01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej podmienić turbo i kolektor na twin scroll'a żeby szybciej wstawał , wydech mam prodrive'a i chciałbym przy nim pozostać , potem remap

Jeśli chodzi o DCCD liczyłem ,że po zakupie kilku brakujących elementów (skrzynia  , sterownik DCCD , licznik , przyciski )  możliwe jest skonfigurowanie stanu fabrycznego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie fabrycznego DCCD to tak łatwo nie złożysz :P Dlatego potrzeba aftermarketowego sterownika, który potrzebuje mniej informacji..

Np. W fabrycznym DCCD jest mierzone wychylenie kierownicy itd.

Ale nie ma czego się bać bo są na rynku dobre sterowniki do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o DCCD liczyłem ,że po zakupie kilku brakujących elementów (skrzynia  , sterownik DCCD , licznik , przyciski )  możliwe jest skonfigurowanie stanu fabrycznego ...

Jest możliwe, bo ja tak zrobiłem i generalnie nikt z zewnątrz nie pozna, ale sporo roboty jest ;). Kup sterownik DCCD Pro, obsługuje ori przyciski i licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego licznik nie ma wyświetlacza. A z fabrycznym dccd jest dużo roboty...

 

Co do kolektora i turbo. Pamiętaj ze możesz mieć problemy z miska olejowa. Bo ta ze spec c jest mniejsza.

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Oraz kryza na DP jest inna wiec wypadało by żebyś miał chociaż sam początek dp a potem dospawać resztę.

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli łatwo nie będzie...

 

Jeśli dobrze zrozumiałem , powinienem wziąć turbo , kolektor i wydech z którego początek DP powinienem zaadoptować do obecnie posiadanego Prodive'a ?


aby uniknąć "rzeźbienia" powinienem wymienić turbo wraz z kompletnym układem wydechowym lub przynajmniej całym DP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jego licznik nie ma wyświetlacza. A z fabrycznym dccd jest dużo roboty...

Mój też nie miał :). Po prostu trzeba kupić taki, który ma ;).

 

No logiczne, ale z tego co kolega pisze to wnioskuje że stara się uniknąć nie potrzebnych inwestycji.

 

 

Czyli łatwo nie będzie...

 

Jeśli dobrze zrozumiałem , powinienem wziąć turbo , kolektor i wydech z którego początek DP powinienem zaadoptować do obecnie posiadanego Prodive'a ?

aby uniknąć "rzeźbienia" powinienem wymienić turbo wraz z kompletnym układem wydechowym lub przynajmniej całym DP ?

No najlepiej żebyś miał też downpipe do tego, już nie wspomnę o przewodach zasilania i chłodzenia do turbo, wszystko może wymagać delikatnej "rzeźby"

pamiętaj że w spec c jest mniejsza miska olejowa, też musisz posiadać taką...

na fotce po lewej jest DP z twin scrolla a po prawej normalny.

jakbyś miał jakieś pytania czy chciał jakieś fotki to wal, wystarczy że podwinduje wagona ojca ;)

 

 

porównanie wydechów:

post-9576-0-91154200-1467846613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpujące dane , to bardzo cenne informacje , przyznam ,że nie zdawałem sobie sprawy z istniejących różnic ale jak mawiają - diabeł tkwi w szczegółach ....

Postaram się kupić całe turbo z kompletnym osprzętem (przewodami , uszczelkami itp.) , kolektorem i kpl. wydechem , żeby uniknąć dodatkowych przeróbek .


Wracając do tematu DCCD , chciałbym pójść drogą Kolegi Matsila ; większy nakład pracy i koszty ale finalnie uzyskać stan bliski fabrycznego ...

 

Mogę kupić , licznik , przyciski , ori sterownik DCCD , czujnik położenia kola kierownicy i wszystko co jest konieczne ; pytanie tylko czy prawdą jest że STI 05 5x114.3 ma faktycznie instalacje przygotowaną pod DCCD tzn. wystarczy wszystko powpinać i będzie działać , czy będę musiał szukać kogoś mądrego kto ogarnie temat jeśli będzie inaczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu DCCD , chciałbym pójść drogą Kolegi Matsila ; większy nakład pracy i koszty ale finalnie uzyskać stan bliski fabrycznego ...

 

Mogę kupić , licznik , przyciski , ori sterownik DCCD , czujnik położenia kola kierownicy i wszystko co jest konieczne ; pytanie tylko czy prawdą jest że STI 05 5x114.3 ma faktycznie instalacje przygotowaną pod DCCD tzn. wystarczy wszystko powpinać i będzie działać , czy będę musiał szukać kogoś mądrego kto ogarnie temat jeśli będzie inaczej ?

Pogadaj z @@carfitem, on u mnie montował wszystko. Weź pod uwagę, że koszt samych zegarów z wyświetlaczem DCCD to grubo ponad 3k pln w ASO, bo na rynku wtórnym praktycznie nie do kupienia - przynajmniej w wersji EU.

Nie wiem też jak wygląda sprawa z 5x100 vs. 5x114,3. Są inne zwrotnice a co za tym idzie inne półosie itd. Więc modyfikacji może być sporo i budżet zaraz przekroczy 10k pln :). Sama instalacja czyli kabelki to najmniejszy problem i nie ważne czy jest czy jej nie ma, bo łatwo można dorobić ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam fabrycznie piasty 5x114.3 , poszerzenia na błotnikach ,  półosie zapewne tez takie same , różnice mechaniczne ograniczają się zapewne tylko do samej skrzyni ew. tylnego dyferencjału (do zweryfikowania).

Mnie osobiście martwią właśnie kabelki i elektronika jednak skoro to najmniejsze zmartwienie to chyba jednak zaryzykuję montaż zespołu DCCD .

Thx za info o Carfiicie ,  zawsze będę mógł wszystko zrobić w jednym miejscu.

 

PS:

Wielkie dzięki dla Kolegów Matsila i Wojnakrzys za wszystkie wskazówki i informacje .

Szacun za poziom posiadanej wiedzy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie taki sterownik i masz spokój, to ustrojstwo ogarnia fabryczne pokrętła i wyświetlacz na OEM zegarach, lub robisz sobie swoją linijkę led ze wskaźnikiem mocy spięcia.
http://mapdccd.com/dccd.html

ew. najtańsze rozwiązanie które tylko i wyłącznie reguluje spięcie:
https://www.dccdpro.com/product/dccdpro-manual-controller/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i po radości...

 

Priorytetem jest dla mnie uzyskanie stanu możliwie najbliższego fabrycznemu , więc chciałbym mieć ori przyciski sterowania , licznik z diodami itd.

Zatem może pójść "po bandzie" i na wszelki wypadek (gdyby okazało się , że moja instalacja el. niestety nie jest seryjnie przygotowana pod DCCD ...) nie kupić skrzyni z licznikiem ,  kompletem fabrycznych sterowników, czujników i japońską instalacją elektryczną aby ew. w wariancie pesymistycznym przerobić ją na LHD  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co chcesz kupować instalację i bawić się w jej przeróbkę, skoro jest ona prosta jak budowa cepa. Kilka przewodów i tyle. Będziesz przerabiał, będzie rzeźba, cięcie, sztukowanie, druciarstwo i o wiele gorzej niż zrobiona na wymiar. Ale jak chcesz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam wiedzy w tym temacie więc chcialem się tylko ew. zabezpieczyć na najbardziej pesymistyczny rozwój wypadków ...

cieszy mnie zatem wiadomość że ew. mod to tylko kilka przewodów.

druciarstwa i rzeźbienia właśnie chciałbym uniknąć za wszelka cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepiej i taniej dać zewnetrzny sterownik dccd jak koledzy pisza . 

Aby odtworzyć to w oryginale to potrzebujesz praktycznie całą wiązke , ECU , czujnik skrętu , czujnik "G" , oprócz oczywistych jak sterownik dccd , pokretło , przycisk dccd/auto/manual , moim zdaniem operacja bez sensu , bo wyżej wyminione sterowniki lepiej działają jak seryjny. Możesz jeszcze kupić zdecydowanie lepsze sterowniki jak Pectel czy Motec , ale trzeba dać ok 1200-1500 euro. tylko nie wiem czy az tak ich potrzebujesz 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepiej i taniej dać zewnetrzny sterownik dccd jak koledzy pisza . 

Aby odtworzyć to w oryginale to potrzebujesz praktycznie całą wiązke , ECU , czujnik skrętu , czujnik "G" , oprócz oczywistych jak sterownik dccd , pokretło , przycisk dccd/auto/manual , moim zdaniem operacja bez sensu , bo wyżej wyminione sterowniki lepiej działają jak seryjny. Możesz jeszcze kupić zdecydowanie lepsze sterowniki jak Pectel czy Motec , ale trzeba dać ok 1200-1500 euro. tylko nie wiem czy az tak ich potrzebujesz 

 

 

Krótko i konkretnie ...

Przynajmniej wszystko jest już jasne - konieczny zewnętrzny sterownik DCCD

Jeszcze raz dziękuje wszystkim za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...