slonik01 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Mam możliwość zakupu twin-scroll'owego turbo z kolektorem równoodległościowym , kompletnym układem wydechowym i komputerem z STI JDM 05 ew. wraz ze skrzynią DCCD w pakiecie . Chciałbym wrzucić to do swojego STI 2.0 05 ale bez DCCD (EU Szwajcaria..., piasty 5x114.3) . I tu rodzą się pytania : - czy konieczny będzie remap ; słyszałem że silniki STI JDM różnią się od EU - czy sterownik zgłupieje jak nie będzie widział DCCD - ew. czy gdybym kupił kompletny swap ze skrzynia DCCD to wszystko zagra Plug&Play , słyszałem że STI 05 z piastą 5x114.3 mają instalację el. fabrycznie przygotowaną pod DCCD Przerabiał może ktoś podobny temat ? Edytowane 6 Lipca 2016 przez slonik01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 1. Odpuść sobie ecu z jdm lepiej wystroic swój. 2. Skoro masz sti bez dccd to tak czy siak będziesz musiał kupic sterownik aftermarket dccd. Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Czyli najlepiej podmienić turbo i kolektor na twin scroll'a żeby szybciej wstawał , wydech mam prodrive'a i chciałbym przy nim pozostać , potem remap Jeśli chodzi o DCCD liczyłem ,że po zakupie kilku brakujących elementów (skrzynia , sterownik DCCD , licznik , przyciski ) możliwe jest skonfigurowanie stanu fabrycznego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 No nie fabrycznego DCCD to tak łatwo nie złożysz Dlatego potrzeba aftermarketowego sterownika, który potrzebuje mniej informacji.. Np. W fabrycznym DCCD jest mierzone wychylenie kierownicy itd. Ale nie ma czego się bać bo są na rynku dobre sterowniki do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Jeśli chodzi o DCCD liczyłem ,że po zakupie kilku brakujących elementów (skrzynia , sterownik DCCD , licznik , przyciski ) możliwe jest skonfigurowanie stanu fabrycznego ... Jest możliwe, bo ja tak zrobiłem i generalnie nikt z zewnątrz nie pozna, ale sporo roboty jest . Kup sterownik DCCD Pro, obsługuje ori przyciski i licznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Jego licznik nie ma wyświetlacza. A z fabrycznym dccd jest dużo roboty... Co do kolektora i turbo. Pamiętaj ze możesz mieć problemy z miska olejowa. Bo ta ze spec c jest mniejsza. Pozdrawiam - Krzysztof Oraz kryza na DP jest inna wiec wypadało by żebyś miał chociaż sam początek dp a potem dospawać resztę. Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Czyli łatwo nie będzie... Jeśli dobrze zrozumiałem , powinienem wziąć turbo , kolektor i wydech z którego początek DP powinienem zaadoptować do obecnie posiadanego Prodive'a ? aby uniknąć "rzeźbienia" powinienem wymienić turbo wraz z kompletnym układem wydechowym lub przynajmniej całym DP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Jego licznik nie ma wyświetlacza. A z fabrycznym dccd jest dużo roboty...Mój też nie miał . Po prostu trzeba kupić taki, który ma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Jego licznik nie ma wyświetlacza. A z fabrycznym dccd jest dużo roboty...Mój też nie miał . Po prostu trzeba kupić taki, który ma . No logiczne, ale z tego co kolega pisze to wnioskuje że stara się uniknąć nie potrzebnych inwestycji. Czyli łatwo nie będzie... Jeśli dobrze zrozumiałem , powinienem wziąć turbo , kolektor i wydech z którego początek DP powinienem zaadoptować do obecnie posiadanego Prodive'a ? aby uniknąć "rzeźbienia" powinienem wymienić turbo wraz z kompletnym układem wydechowym lub przynajmniej całym DP ? No najlepiej żebyś miał też downpipe do tego, już nie wspomnę o przewodach zasilania i chłodzenia do turbo, wszystko może wymagać delikatnej "rzeźby" pamiętaj że w spec c jest mniejsza miska olejowa, też musisz posiadać taką... na fotce po lewej jest DP z twin scrolla a po prawej normalny. jakbyś miał jakieś pytania czy chciał jakieś fotki to wal, wystarczy że podwinduje wagona ojca porównanie wydechów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 @@wojnakrzys proponuje przyjrzeć się dokładniej turbinie typu twinscroll,szczególnie części łączącej się z downpipe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 @@wojnakrzys proponuje przyjrzeć się dokładniej turbinie typu twinscroll,szczególnie części łączącej się z downpipe. Nie rozumiem? Kryza od DP jest inna bo normalny dp nie pasuje a tym bardziej uszczelka która musiałem zamówić. Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Dziękuję za wyczerpujące dane , to bardzo cenne informacje , przyznam ,że nie zdawałem sobie sprawy z istniejących różnic ale jak mawiają - diabeł tkwi w szczegółach .... Postaram się kupić całe turbo z kompletnym osprzętem (przewodami , uszczelkami itp.) , kolektorem i kpl. wydechem , żeby uniknąć dodatkowych przeróbek . Wracając do tematu DCCD , chciałbym pójść drogą Kolegi Matsila ; większy nakład pracy i koszty ale finalnie uzyskać stan bliski fabrycznego ... Mogę kupić , licznik , przyciski , ori sterownik DCCD , czujnik położenia kola kierownicy i wszystko co jest konieczne ; pytanie tylko czy prawdą jest że STI 05 5x114.3 ma faktycznie instalacje przygotowaną pod DCCD tzn. wystarczy wszystko powpinać i będzie działać , czy będę musiał szukać kogoś mądrego kto ogarnie temat jeśli będzie inaczej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Wracając do tematu DCCD , chciałbym pójść drogą Kolegi Matsila ; większy nakład pracy i koszty ale finalnie uzyskać stan bliski fabrycznego ... Mogę kupić , licznik , przyciski , ori sterownik DCCD , czujnik położenia kola kierownicy i wszystko co jest konieczne ; pytanie tylko czy prawdą jest że STI 05 5x114.3 ma faktycznie instalacje przygotowaną pod DCCD tzn. wystarczy wszystko powpinać i będzie działać , czy będę musiał szukać kogoś mądrego kto ogarnie temat jeśli będzie inaczej ? Pogadaj z @@carfitem, on u mnie montował wszystko. Weź pod uwagę, że koszt samych zegarów z wyświetlaczem DCCD to grubo ponad 3k pln w ASO, bo na rynku wtórnym praktycznie nie do kupienia - przynajmniej w wersji EU. Nie wiem też jak wygląda sprawa z 5x100 vs. 5x114,3. Są inne zwrotnice a co za tym idzie inne półosie itd. Więc modyfikacji może być sporo i budżet zaraz przekroczy 10k pln . Sama instalacja czyli kabelki to najmniejszy problem i nie ważne czy jest czy jej nie ma, bo łatwo można dorobić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 ale ja mam fabrycznie piasty 5x114.3 , poszerzenia na błotnikach , półosie zapewne tez takie same , różnice mechaniczne ograniczają się zapewne tylko do samej skrzyni ew. tylnego dyferencjału (do zweryfikowania). Mnie osobiście martwią właśnie kabelki i elektronika jednak skoro to najmniejsze zmartwienie to chyba jednak zaryzykuję montaż zespołu DCCD . Thx za info o Carfiicie , zawsze będę mógł wszystko zrobić w jednym miejscu. PS: Wielkie dzięki dla Kolegów Matsila i Wojnakrzys za wszystkie wskazówki i informacje . Szacun za poziom posiadanej wiedzy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Kup sobie taki sterownik i masz spokój, to ustrojstwo ogarnia fabryczne pokrętła i wyświetlacz na OEM zegarach, lub robisz sobie swoją linijkę led ze wskaźnikiem mocy spięcia.http://mapdccd.com/dccd.htmlew. najtańsze rozwiązanie które tylko i wyłącznie reguluje spięcie:https://www.dccdpro.com/product/dccdpro-manual-controller/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Pierwsze sterownik bardziej do mnie przemawia... to chyba najlepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Pierwsze sterownik bardziej do mnie przemawia... to chyba najlepsze rozwiązanie. Lepsze, ale nie gada z oryginalnymi przełącznikami i licznikiem sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 no i po radości... Priorytetem jest dla mnie uzyskanie stanu możliwie najbliższego fabrycznemu , więc chciałbym mieć ori przyciski sterowania , licznik z diodami itd. Zatem może pójść "po bandzie" i na wszelki wypadek (gdyby okazało się , że moja instalacja el. niestety nie jest seryjnie przygotowana pod DCCD ...) nie kupić skrzyni z licznikiem , kompletem fabrycznych sterowników, czujników i japońską instalacją elektryczną aby ew. w wariancie pesymistycznym przerobić ją na LHD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Pytanie po co chcesz kupować instalację i bawić się w jej przeróbkę, skoro jest ona prosta jak budowa cepa. Kilka przewodów i tyle. Będziesz przerabiał, będzie rzeźba, cięcie, sztukowanie, druciarstwo i o wiele gorzej niż zrobiona na wymiar. Ale jak chcesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie mam wiedzy w tym temacie więc chcialem się tylko ew. zabezpieczyć na najbardziej pesymistyczny rozwój wypadków ... cieszy mnie zatem wiadomość że ew. mod to tylko kilka przewodów. druciarstwa i rzeźbienia właśnie chciałbym uniknąć za wszelka cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) zdecydowanie lepiej i taniej dać zewnetrzny sterownik dccd jak koledzy pisza . Aby odtworzyć to w oryginale to potrzebujesz praktycznie całą wiązke , ECU , czujnik skrętu , czujnik "G" , oprócz oczywistych jak sterownik dccd , pokretło , przycisk dccd/auto/manual , moim zdaniem operacja bez sensu , bo wyżej wyminione sterowniki lepiej działają jak seryjny. Możesz jeszcze kupić zdecydowanie lepsze sterowniki jak Pectel czy Motec , ale trzeba dać ok 1200-1500 euro. tylko nie wiem czy az tak ich potrzebujesz Edytowane 8 Lipca 2016 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 zdecydowanie lepiej i taniej dać zewnetrzny sterownik dccd jak koledzy pisza . Aby odtworzyć to w oryginale to potrzebujesz praktycznie całą wiązke , ECU , czujnik skrętu , czujnik "G" , oprócz oczywistych jak sterownik dccd , pokretło , przycisk dccd/auto/manual , moim zdaniem operacja bez sensu , bo wyżej wyminione sterowniki lepiej działają jak seryjny. Możesz jeszcze kupić zdecydowanie lepsze sterowniki jak Pectel czy Motec , ale trzeba dać ok 1200-1500 euro. tylko nie wiem czy az tak ich potrzebujesz Krótko i konkretnie ... Przynajmniej wszystko jest już jasne - konieczny zewnętrzny sterownik DCCD Jeszcze raz dziękuje wszystkim za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Przynajmniej wszystko jest już jasne - konieczny zewnętrzny sterownik DCCD No ale to chyba było wiadomo od początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Fakt to niezaprzeczalny , jednak fajnie było dla pewności wyeliminować wszelkie wątpliwości i nadzieje , żeby nie użyć słowa - mity jakie wpoili mi znajomi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się