Skocz do zawartości

Sonda Lambda dylemat


civi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż wczoraj wywaliło mi check engine i migała kontrolka cruise, co oznacza awarię podgrzewacza sondy lambda. Teraz zastanawiam się czy kupić uniwersalną sonde bosch czy nie żałować i kupić denso. Słyszałem różne wersje co do sond jedna z nich mówi, że nie koniecznie subaru może się dogadać z boschem, zaś inna że nie ma sensu przepłacać.

Jak to jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś jaki to błąd? 

 

To że świeci check i miga cruise nie koniecznie chyba oznacza od razu sondę. 

A co do denso, jedno jest pewne, na pewno będzie działała. Też się powoli przymierzam do wymiany bo wyskoczył mi ostatnio ze trzy razy błąd, ale nie będę się w bosha bawił, od razu idzie denso bo działa na 100%.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie jaki błąd jest.

Przed wymianą sprawdź czy jest przejście na grzałce sondy.

U Ciebie są chyba 2 sondy. 

Edytowane przez ursusraketa
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po sprawdzeniu błędu okazało się, iż jest to podgrzewacz sondy lambda, no i dodatkowo strasznie falują mi obroty oraz jak jest zimny to gaśnie. Po wykasowaniu błędu nie pokazał się ponownie, ale obroty dalej falują.

@ursusraketa tak są dwie, ale widzę że podgrzewanie ma tylko ta przednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jakie masz kolory

kolory na samej sondzie i na kostce od strony auta

ale jak dobrze pamiętam to 

Niebieski - sygnał z sondy
Oba czarne - grzałka
Biały - masa od sygnału

Czyli sprawdź czy jest opór pomiędzy 2 czarnymi kablami.

Edytowane przez ursusraketa
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem opór. Na opcji 200 wyszło 2.4 wiec coś jest. Sprawdziłem ponownie kody błędu i po pewnym czasie pojawił się ponownie błąd podgrzewacza.

Zrobiłem zdjęcia w FreeSSM:

http://imgur.com/a/OPFTJ

oraz zrobiłem filmik jak to działa:

https://youtu.be/bNzfGTzg0Zo

Zapomniałem dodać, że po nagrzaniu obroty się stabilizują.

Edytowane przez civi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grzałka ma tylko za zadanie przyśpieszyć działanie samej sondy i niema żadnego wpływu na same działanie silnika.

 

Niestety w przypadku sondy regulacyjnej nie jest to prawda.

Niepoprawnie działająca sonda lambda lub niedziałająca ma kolosalny wpływ na pracę silnika. Kiedyś w Subaru z lat 90-tych faktycznie silniki działały "jakoś" bez sondy.

Wprowadzenie OBD w Subaru spowodowało że jest to nieodzowny czujnik do poprawnej pracy silnika. 

 

 

 

Teraz zastanawiam się czy kupić uniwersalną sonde bosch czy nie żałować i kupić denso. Słyszałem różne wersje co do sond jedna z nich mówi, że nie koniecznie subaru może się dogadać z boschem, zaś inna że nie ma sensu przepłacać. Jak to jest?
 

 

Do Legacy MY02-> nie ma sond uniwersalnych jeśli chodzi o sondy przed katalizatorem (regulacyjne). Musi być dokładnie dedykowana do danego egzemplarza / modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Grzałka ma tylko za zadanie przyśpieszyć działanie samej sondy i niema żadnego wpływu na same działanie silnika.

 

Niestety w przypadku sondy regulacyjnej nie jest to prawda.

Niepoprawnie działająca sonda lambda lub niedziałająca ma kolosalny wpływ na pracę silnika. Kiedyś w Subaru z lat 90-tych faktycznie silniki działały "jakoś" bez sondy.

Wprowadzenie OBD w Subaru spowodowało że jest to nieodzowny czujnik do poprawnej pracy silnika. 

 

 

 

Teraz zastanawiam się czy kupić uniwersalną sonde bosch czy nie żałować i kupić denso. Słyszałem różne wersje co do sond jedna z nich mówi, że nie koniecznie subaru może się dogadać z boschem, zaś inna że nie ma sensu przepłacać. Jak to jest?
 

 

Do Legacy MY02-> nie ma sond uniwersalnych jeśli chodzi o sondy przed katalizatorem (regulacyjne). Musi być dokładnie dedykowana do danego egzemplarza / modelu.

 

Tak zgadzam się że sonda ma kolosalny wpływ na pracę silnika ale błąd jest grzałki, a ona porostu ma za zadanie podgrzać aby przyśpieszyć pracę sondy ,która nie działa na zimno tylko dopiero po osiągnięciu temperatury 300 stopni.

Sprawdź też napięcie na wtyczce od strony auta może gdzieś uszkodził się kabel,

Spróbuj na zimno odpiąć sondę i uruchomić auto.

Możesz też miernikiem sprawdzić napięcie na kablu sygnałowym na zimnym i na ciepłym .

na komputerze jest to chyba pozycja nr 7 . Opisz jak zachowuje się ta pozycja na zimnym i na ciepłym , jak dajesz gazu i jak odpuszczasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

błąd jest grzałki, a ona porostu ma za zadanie podgrzać aby przyśpieszyć pracę sondy ,która nie działa na zimno tylko dopiero po osiągnięciu temperatury 300 stopni.

 

Jest tylko drobne ale. ECU po stwierdzeniu że coś się dzieje z sondą (również błąd grzałki) przestaje brać pod uwagę wskazania sondy i zatrzymuje korekty paliwowe.

 

 

 

Spróbuj na zimno odpiąć sondę i uruchomić auto.

 

Check wyskoczy najdalej po kilku/nastu sekundach pracy motoru. 

 

 

 

Możesz też miernikiem sprawdzić napięcie na kablu sygnałowym na zimnym i na ciepłym .

 

Powodzenia w interpretacji...  ;)

Podaj jeszcze proszę jakie powinny być twoim zdaniem wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

błąd jest grzałki, a ona porostu ma za zadanie podgrzać aby przyśpieszyć pracę sondy ,która nie działa na zimno tylko dopiero po osiągnięciu temperatury 300 stopni.

 

Jest tylko drobne ale. ECU po stwierdzeniu że coś się dzieje z sondą (również błąd grzałki) przestaje brać pod uwagę wskazania sondy i zatrzymuje korekty paliwowe.

 

 

 

Spróbuj na zimno odpiąć sondę i uruchomić auto.

 

Check wyskoczy najdalej po kilku/nastu sekundach pracy motoru. 

 

 

 

Możesz też miernikiem sprawdzić napięcie na kablu sygnałowym na zimnym i na ciepłym .

 

Powodzenia w interpretacji...  ;)

Podaj jeszcze proszę jakie powinny być twoim zdaniem wartości?

 

Pewien nie jestem ale wydaje mi się ,że komputer nie wstrzymuje korekt po napotkaniu błędu grzałki , pytanie czy Ty jesteś pewien i czym podpierasz swoją tezę .

To że wyskoczy błąd nie wątpię i oto właśnie chodzi aby jak to sam napisałeś sterownik po napotkaniu błędu nie brał właśnie korekt z sondy bo właśnie często awaria samej sondy nie powoduje wstrzymania korekt ,ale właśnie niewłaściwe korekty które upośledzają prace silnika , a po odpięciu sondy ustępują (i nie namawiam na jazdę bez sondy tylko próbuje pomóc zdiagnozować problem, )choć zdarzyły mi się przypadki że po odpięciu sondy na próbę dla kolegi już autem do mnie nie wrócił bo wszystkie problemy minęły, choć mieliśmy wymienić ją na drugi dzień , ale ludziom nie przetłumaczysz. 

A co do pomiaru wartości to napięcie powinno oscylować od 0v do 1v można też to sprawdzić jak pisałem na komputerze .I wiem że napisze ktoś  zaraz ,że to niedokładny pomiar ,ale można z niego wywnioskować niektóre awarie.

Ciekawe dlaczego wyskakuje Tobie błąd grzałki jeśli obwód jest zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Otóż wczoraj wywaliło mi check engine i migała kontrolka cruise, co oznacza awarię podgrzewacza sondy lambda. Teraz zastanawiam się czy kupić uniwersalną sonde bosch czy nie żałować i kupić denso. Słyszałem różne wersje co do sond jedna z nich mówi, że nie koniecznie subaru może się dogadać z boschem, zaś inna że nie ma sensu przepłacać.

Jak to jest?

 

Mialem to samo (le ja sprawdzilem numer bledu - p0030 o ile dobrze pamietam). Nie probowalem isc po taniosci i kupilem Denso. 435 zl i dziala. Na razie odpukac nic sie nie zapala a na poczatku roku po kasowaniu wyytrzymywalo nie dluzej jak 1-2 tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek, powiem, że miałem podobnie. Nie pamiętam dokładnie, musiałbym spojrzeć w papiery, ale wydaje mi się, że też wywaliło mi check engine z sondą. Wymieniłem ją w aso. Zaraz potem miałem podobnie falujące obroty, może troche mniej, ale też tak przygasał, bez wyrzucania błędów. W serwisie u Kopera (aso Wwa) powiedzieli mi, że wystarczy wgrać aktualizację softu i że to pomoże. - pomogło. 

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek, powiem, że miałem podobnie. Nie pamiętam dokładnie, musiałbym spojrzeć w papiery, ale wydaje mi się, że też wywaliło mi check engine z sondą. Wymieniłem ją w aso. Zaraz potem miałem podobnie falujące obroty, może troche mniej, ale też tak przygasał, bez wyrzucania błędów. W serwisie u Kopera (aso Wwa) powiedzieli mi, że wystarczy wgrać aktualizację softu i że to pomoże. - pomogło. 

Chyba tak trzeba będzie zrobić. Wymiana sondy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ty jesteś pewien i czym podpierasz swoją tezę .

 

Jestem pewien. A swoją tezę podpieram swoją wiedzą.

 

 

 

A co do pomiaru wartości to napięcie powinno oscylować od 0v do 1v

 

W przypadku przedmiotowego samochodu: mylisz się.

 

 

 

ludziom nie przetłumaczysz. 

 

To akurat często smutny fakt. Brak wiedzy i źle pojęta oszczędność (lub skąpstwo) prowadzi do degradacji samochodu i potem ogłaszania różnych "okazji" na portalach ogłoszeniowych.

 

Po prostu, do każdej maszyny potrzebny jest kompetentny serwis. Inaczej maszyna raczej prędzej niż później zawiedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to na pewno sonda ??

Ja juz chcialem wymieniac ale Pablonas popatrzyl jak sie zachowuje podczas jazdy i generalnie sonda ok dziala jak sie od niej wymga problem z tym ze wyniki sonda1 oraz sonda2 sa podobne = katalizaor sie konczy

 

jak sie mi zaczyna miganie cruse to paluje chwile do czerwonego pola by sie przeczyscil delikatnie i mam spokoj do czasu jak zona wsiadzie - jezdzi jak polonezem i od razu blad wywala :D

 

tuleja dystansowa pod sonde (tzw emulator) juz czeka na montaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli katalizator jest walniety to chyba emisja spalin nie będzie w normie.Proponuję wizytę w jakiejś dobrej stacji która może to zbadać.

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Zapomniałem dopisać emulator załatwił temat.

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak na poczatku probowalem walczyc. Lalem lepsze paliwo, nawet zalozylem wlasnie tuleje. Juz pod koniec nic nie pomagalo. Po kasowaniu (czasem samo gaslo) kilka dni i znowu Check. W koncu sie wk.. kupilem sonde (ta pierwsza bo blad p0030) i odpukac, jest od poltora miesiaca spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...