Skocz do zawartości

Legacy '04 137 KM kilka pytań


przemowrc

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Mam taką sytuację, że oglądałem dziś Legasia z 2004 roku, salon Polska. Autko ma nalatane 320 tys km. Ogólnie ładnie utrzymane, tylko zastanawia mnie:

 

1. Przy redukcji z 3 na 2 delikatnie coś zgrzytnęło. Dźwięk przypominał typowy zgrzyt biegów, ale był dużo cichszy i pojawił się tylko 2 razy. Potem redukowałem jeszcze kilka razy i się nie powtórzyło.

2. Czy w modelach 137-mio konnych jest opcja, że nie ma dwumasy? Właściciel twierdzi, że jest zwykłe sztywne koło a sprzęgło jest oryginalne. Ja podejrzewam, że 2-mas był wymieniany na jedno u poprzedniego właściciela, ale to tak tylko gdybam sobie, bo przy 320 tys km to sprzęgło chyba powinno być robione? 

 

Poradźcie coś, bo sprawa dosyć pilna jest i do dwóch dni muszę się zdecydować, czy biorę czy nie

 

A takie poza konkursem pytanie. Może ktoś porównać osiągi 137 konnej 2-litrówki z 165-cio konną wersją i/lub silnikiem 2,5? 

Moje odczucia są takie, że 137 KM raczej słabo jedzie i jak porównam do Accorda 1,8 V-tec, to Subaru gorzej wypada. Wiem, że to kombi, napęd też swoje waży, ale różnica jest. Zastanawiam się tylko, czy między mocniejszymi Legasiami a tym też jest taka przepaść? 

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie :)

Edytowane przez przemowrc
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten napęd powoduje, że w grę nie wchodzi żadna inna marka

 

Ciężko coś znaleźć, więc zależy mi na jakichś wskazówkach dotyczących tego co opisałem. Ogólnie autko jest fajne, tylko czy ten zgrzyt nie wróży czegoś kosztownego...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez przemowrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo szukałem wersji 165, a i tak kupiłem 137...

Po pierwsze nie mogłem znalezc dobrego egzemplarza

Po drugie za 165 km trzeba dać przyjemniej 25 tys, a ja za swoją z nowym sprzęgłem, rozrządem i lpg dałem 21 tys

Po trzecie zadalem sobie jedno proste pytanie: po co mi 165 koni w mieście??? Jednak większość czasu jeżdze po mieście.

I tak padło na słabsza wersje i to z lpg. Z zakupu jestem bardzo zadowolony a słynne AWD czuć i w mieście szczegolnie na zakrętach;)

....ale.... następne Subaru będzie mocniejsze, albo 2,5 N/a albo coś z turbina

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fakturę na 3400 zł więc to raczej nie jest zwykle koło. Ja zaczynam przygodę z subaru, ale z tego co mi wiadomo oryginalnie jest tam dwumasa z możliwością konwersji na jednomasowe

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za taką kasę, to na pewno jest to dwumasa. Zastanawiam się, czy po numerze vin serwis jest w stanie coś powiedzieć w tej kwestii.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Po numerze silnika. Zrób fotki tabliczek z komory silnika.

Dual Mass.pdf

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest  vin tego auta :

 

JF1BP5LK45G029342

 

W serwisie twierdzą, że dwumas tam był fabrycznie. 

 

Może ktoś odkodować numer? Wrzuciłem go Vin decoder, ale nie mam tam nic, a chcę kupić raport i coś nie gra, że nie reaguje na tą opcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak też wynika tego co podesłał WOJO 

Siódmy znak to literka "T" czyli "T: 5MT (Dual mass type flywheel)"

 

Jedyne co mi przychodzi na  myśl to w ramach akcji serwisowej wymienili na sztywne koło, bo2-mas chyba nie przeżyje 320tys km?

 

Można to jakoś ocenić bez wyjmowania skrzyni jakie ma koło zamontowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 
To jest  vin tego auta :
 
JF1BP5LK45G029342
 
W serwisie twierdzą, że dwumas tam był fabrycznie. 
 
Może ktoś odkodować numer? Wrzuciłem go Vin decoder, ale nie mam tam nic, a chcę kupić raport i coś nie gra, że nie reaguje na tą opcję

 

Srebrny kombi MY2004, wersja EU LHD.

SOHC 2.0L 137KM.

Manualna skrzynia 5 biegów.

Tapicerka czarna.

Wyposażenie jest zacne:

Cruise control, Winter pack, Power pack

A/C, Side airbag, Curtain airbag, Sunroof

Co do koła zamachowego - manual dla rocznika wspomina o tym, że mogły tam występować zarówno flexi, jak i dual.

W Twoim egzemplarzu na 100% oryginalnie była dwumasa o oznaczeniu 12345AA002.

Jak jest teraz możesz się sam przekonać, delikatnie ruszając z miejsca. Przy przebiegu 320kkm to już drugi komplet sprzęgła siedzi w środku, więc jeśli masz jeszcze (ponownie) dwumasę, to usłyszysz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty masz widzę wersję Celebration. Na "moim" też jest ten znaczek, więc pewnie stąd wyposażenie.

 

Co do ruszania z miejsca, to autko super płynnie rusza i jest cicho. Żadnych objawów zużytej dwumasy nie zauważyłem.

Jedyne co mnie zaniepokoiło to ten dziwny zgrzyt przy redukcji, który wystąpił dwukrotnie ale to niekoniecznie pochodziło ze skrzyni biegów, bo było ciche, a i nie powtórzyło się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty masz widzę wersję Celebration. Na "moim" też jest ten znaczek, więc pewnie stąd wyposażenie.

 

Co do ruszania z miejsca, to autko super płynnie rusza i jest cicho. Żadnych objawów zużytej dwumasy nie zauważyłem.

Jedyne co mnie zaniepokoiło to ten dziwny zgrzyt przy redukcji, który wystąpił dwukrotnie ale to niekoniecznie pochodziło ze skrzyni biegów, bo było ciche, a i nie powtórzyło się więcej.

Wynika z z tego, że koło dwumasowe poszło się kochać już jakiś czas temu...  :) Zrób klasyczny test sprzęgła przy próbie ruszenia i jeżeli wypadnie pozytywnie, zapominamy o sprzęgle.

Reduktor w Twoim terenie też się przyda. Trochę mnie niepokoją te zgrzyty przy przerzucaniu biegów. 320kkm to jednak spory przebieg dla skrzyni, o którą ktoś nie dbał, więc może być różnie. Z drugiej strony - kompletną skrzynię do tego modelu ostatnio widziałem za 800zł...

Celebration to wersja wyposażenia, trochę brakuje do pełni szczęścia, ale podstawa do fajnych modyfikacji jest odpowiednia.

Tempomat jest, elektryka jest, grzanie szybek i tyłków jest, szyber, sporo jaśków.

Mieszkasz w terenie, gdzie masz sporo fajnych serwisów, więc chyba bym zaryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, że jeżeli właściciele dbali tak, jak o stronę wizualną, to chyba można zaryzykować po wyeliminowaniu podejrzenia dwumasy. W środku auto wygląda na dużo mniejszy przebieg. Ogólnie autko się udało, tylko te drobne niewiadome...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za porady.

Generalnie zdecydowałem się na autko. Nie wszystko wyszło tak, jak bym sobie wymarzył, ale za te pieniądze nie jest źle.

Trochę dopieszczenia i będzie igiełka;)

 

Zapraszam do tematu http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/88772-srebrny-lega%C5%9B-w-kombiku/

 Jakieś porady, sugestie... mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jedyne co mnie zaniepokoiło to ten dziwny zgrzyt przy redukcji, który wystąpił dwukrotnie ale to niekoniecznie pochodziło ze skrzyni biegów

Nie ma się czym przejmować, obstawiam na 99%, że to synchronizator skrzyni biegów. Jak będzie to dalej występować to zmień olej w skrzyni na jakiś lepszy, np. Valvoline, albo Sorta. U mnie było to samo i też pomiędzy dwa a trzy, wlałem Sorta i póki co cisza (a jeżdżę bardzo dużo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojeździłem trochę autem, to zaobserwowałem, że ten dźwięk jest przy redukcji do 2 i podczas puszczania sprzęgła. Jest na tyle cichy, że słyszę go tylko jak mam radio wyłączone. W najbliższym czasie będę chciał zrobić solidny przegląd auta, to może coś więcej się dowiem, ale olej będę zmieniał, to faktycznie zaleje jakiś lepszy.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat:)

 

Jak powinny działać szyby w Legasiu 2004??

1. Opuszczenie lewej przedniej szyby mam z lekka zaburzone przez zużyty guzik, ciężko wyczuć pierwsze kliknięcie by opuścić lekko szybę, ale jak pociągnę do końca i puszczę to szyba otworzy się sama do końca. Tak samo jest przy zamykaniu. Natomiast żeby opuścić każdą inną szybę muszę trzymać guzik przez cały czas opuszczania/zamykania szyby. Tak powinno być??

 

2. Montował ktoś może moduł domykania szyb z pilota

 

3. Jeden z czujników cofania mam uszkodzony mechanicznie. Można wymienić jeden czujnik?? nr seryjne? producent ?? Orientuję się ktoś może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat:)

 

Jak powinny działać szyby w Legasiu 2004??

1. Opuszczenie lewej przedniej szyby mam z lekka zaburzone przez zużyty guzik, ciężko wyczuć pierwsze kliknięcie by opuścić lekko szybę, ale jak pociągnę do końca i puszczę to szyba otworzy się sama do końca. Tak samo jest przy zamykaniu. Natomiast żeby opuścić każdą inną szybę muszę trzymać guzik przez cały czas opuszczania/zamykania szyby. Tak powinno być??

 

2. Montował ktoś może moduł domykania szyb z pilota

 

3. Jeden z czujników cofania mam uszkodzony mechanicznie. Można wymienić jeden czujnik?? nr seryjne? producent ?? Orientuję się ktoś może

1. Tak działa wszystkim w tym roczniku (prawie wszystkim... :) )

2. Prace trwają - czasu na montaż brak.

3. Można wymienić pojedynczy czujnik - sprawdź jaki masz moduł, może się uda dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jakiś konkretny model polecasz czy obojętnie jaki??

 

3. Tylko takie coś mam

17abc18d425efa6c02cc7e761ac2d0c2.jpg

 

 

Nowe pytanie:

Chciałbym dołożyć zmieniarka cd. Wystarczy kupić odpowiednią podłączyć i działa?? Gdzie ja się powinno schować??

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jakiś konkretny model polecasz czy obojętnie jaki??

 

3. Tylko takie coś mam

17abc18d425efa6c02cc7e761ac2d0c2.jpg

 

 

Nowe pytanie:

Chciałbym dołożyć zmieniarka cd. Wystarczy kupić odpowiednią podłączyć i działa?? Gdzie ja się powinno schować??

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Ja mam moduł MPW-4+ polskiego producenta. Niestety producent wycofał się z jego produkcji, więc jest ciężko dostać. Co do zmieniarki, to teoretycznie tak to powinno działać - podłączamy i działa. :)  Modułu czujników cofania nie znam niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ad.1 to potwierdzam. TTTM. U mnie też zacina się klawisz opuszczania szyby kierowcy i idzie tylko na automacie. Natomiast inne mają jednostopniową regulację i trzeba trzymać od początku do końca.

 

Jeśli chodzi o zmieniarkę, to nie lepiej znaleźć emulator i odtwarzać mp3? Coś mi się przewinęło na forum o tym, ale nie zgłębialem tematu leszcz.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...