Dzixd Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Dzień dobry, Pacjent Subaru impreza MY 99' 125KM W niedzielę regulowałem zawory, wymieniałem uszczelki pod deklami i na świecach. W czasie jazdy po złożeniu tego do kupy wszystko fajnie chodziło, auto zbierało się od dołu i równo szło. W poniedziałek jadąc na uczelnię auto zaczęło mulić w przedziale 3 do 4,5k RPM oraz na chwilę pojawił się check (5 sekund). Potem już tylko mulenie było. Myślałem że jakiś czujnik i chciałem w środę do kompa podłączyć. Dziś wracając z uczelni nagle było szarpnięcie i silnik zaczął chodzić na 3 gary (kiedyś w innym subaru tak siostra miała to wiem jakie są objawy). Zajrzałem pod maskę i fajka od kabla wysokiego napięcia w 1 cylindrze napięcia była wysunięta (mimo że jestem pewien że włożyłem i sprawdziłem ją w niedzielę). Okazało się że końcówka od kabla została na świecy . Ściągnąłem końcówkę i założyłem stary kabel WN. Odpaliłem i dalej chodzi silnik na 3 gary... odczepiłem kabel z tego 1 cylindra i dotknąłem ręką cewki. Zero reakcji a powinien mnie prąd walnąć. Miałem w garażu inną sprawną cewkę (chodzi o cewkę co na kolektorze ssącym na środku jest przykręcana) to podłączyłem. Dalej nie daje prądu na 1 cylinder. Co dalej mogę sprawdzić przed pojechaniem do mechanika/elektryka? Kabel idący do wtyczki w cewce nie daje prądu? Jakiś bezpiecznik przepalony? Sterownik silnika nie daje prądu? Edytowane 7 Czerwca 2016 przez Dzixd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 cewka jest zespolona i podaje impuls krzyżowo, czyli na raz idzie iskra na dwa cylindry więc coś jest nie halo z samą cewką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 1 cewkę, którą podmieniałęm miałem na 99% dobrą bo chodziła w innym aucie i było wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 tak jak wcześniej już pisałem to są cewki dwubiegunowe czysto teoretycznie jakby ci się udało podpiąć dwie cewki takie jak w maluchu to też byś obsłużył swój samochód zresztą każde subaru w układzie boksera. Jak znam życie twoja cewka ma wyjście trzy pinowe czyli stały plus pośrodku i dwa minusy sterujące, więc to tak jakby dwie oddzielne cewki a każda z wyjściem na dwa cylindry. czasami w tych cewkach coś strzela w jednej sekcji pomiędzy wyjściami i jest tak jak u ciebie. Ale skoro piszesz że podłączyłeś dobrą cewkę i dalej ten sam objaw to z czystej ciekawości zapytam czy przewody WN zastosowałeś swoje czy też podmieniałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) cewka jest 4 pinowa. przewody założyłem stare(po wymianie zostały) które miały lekkie przebicia takiego typu jest cewka (wtyczka ma 4 piny) Edytowane 10 Czerwca 2016 przez Dzixd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 no to jak 4 piny to jeszcze prostsza sprawa bo są dwa niezależne obwody jak znam życie to podmiana biegunów na cewce nie robi żadnej różnicy (w sensie na jednym bloku zamieniasz 1 z 3 ) tylko tyle że inny cylinder będzie szarpał ? jeśli tak to niestety masz na 100% upaloną cewkę WN i nic już na to nie poradzisz oprócz wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Co do cewki to objaw taki, że dawała prąd na cylinder nr 2,3,4 i nie dawała na nr 1.Zamienione zostały kabelki i cewka dawała prąd na cylinder nr 1, 4 i 2, a nie dawała na cylinder nr 3 Kupiłem nowe kable i świece dla pewności.po ponownym podłączeniu (poprawnym) w ogóle nie ma prądu na cewce.nie ma reakcji żadnej mimo że 2 minuty temu działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Jeżeli mówisz, że cewka posiada gniazdo 4-pinowe to wg. mnie pod spodem znajduje się moduł zapłonowy i z modułu dopiero wychodzą 3 przewody na cewki zapłonowe. Silniki przedliftowe miały moduł zapłonowy oddzielnie montowany na podszybiu, mniej więcej na środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Jeżeli mówisz, że cewka posiada gniazdo 4-pinowe to wg. mnie pod spodem znajduje się moduł zapłonowy i z modułu dopiero wychodzą 3 przewody na cewki zapłonowe. Silniki przedliftowe miały moduł zapłonowy oddzielnie montowany na podszybiu, mniej więcej na środku. to by wyjaśniało brak modułu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Także w gnieździe 4-pinowy mamy 2 przewody zasilające czyli plus i minus oraz dwa sygnałowe. Tu jest to wyjaśnione: http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/problems-maintenance/26726d1357340697-coil-pack-testing-ignition-coil.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 zamówiłem jakiś zamiennik cewki oryginalnej z alledrogo. zobaczymy czy to coś warte bo nowa cewka w ASO to 750 zł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Mogłeś gdzie indziej poszukać oryginału. Ja do zamienników mam nardzo negatywne uczucia. Tym bardziej ze brak gwarancji w razie uszkodzenia Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba601 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Jak wymienisz cewkę to daj znać,bo ja też mam problem z wypadającym zapłonem.Napisz jaki zamiennik kupiłeś, i czy działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Walnięty był przekaźnik cewkę kupiłem taką http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-subaru-impreza-forester-legacy-i6182167878.html nawet gwarancja jest na piśmie Edytowane 29 Czerwca 2016 przez Dzixd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba601 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Dzięki,u mnie okazało się że to stukowy tak mieszał.Po wymianie na używkę autko odzyskało siły witalne hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się