Skocz do zawartości

Dwumasa


Łukasz Gibała

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

z tak nisko osiąganym max. momencie i stałym AWD , nie zabezpieczonym elektronicznie jak np. w Audi S6....widocznie nie widzieli...  

 

To już nawet nie jest śmieszne. Zapomnieli o doświadczeniach z ciężarówek? Bo do ciężarówek też sachs produkuje sprzęgła....a tam moment jest niżej i obciążenia odpowiednio większe.

FHI zlecając opracowanie sprzęgła nie poinformowało dostawcy jaki będzie to silnik?

Sachsa nie interesowała charakterystyka pojazdu, do jakiego projektuje sprzęgło?

 

A może jednak produkt jest DOKŁADNIE przemyślany? I ma mieć taką niską trwałość? Tak niską jak to tylko możliwe, aby ludziska przełknęli, ale na tyle wyliczoną by w większości przypadków wytrzymało okres gwarancyjny.

Nie przyszło to Panu do głowy, że jak się prowadzi biznes na poziomie produkcji samochodów to NIC nie jest zostawione przypadkowi (że wspomnę słynne oprogramowanie VAG-ów diesli)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A może jednak produkt jest DOKŁADNIE przemyślany? I ma mieć taką niską trwałość? Tak niską jak to tylko możliwe, aby ludziska przełknęli, ale na tyle wyliczoną by w większości przypadków wytrzymało okres gwarancyjny.

 

z tym Sachs-em to nigdy nic nie wiadomo... :D jedno jest pewne , większe nie zmieści się w obudowę  :( no ale mogli zaprojektować jakaś olbrzymią obudowę to wtedy z ciężarowki daloby rade coś dobrać...... :unsure:

 

 

 

Nie przyszło to Panu do głowy, że jak się prowadzi biznes na poziomie produkcji samochodów to NIC nie jest zostawione przypadkowi

 

przyszło! i dlatego uważam , że sprzegło w SBD za udane i nie sprawiające kłopotów nawet dla osób mających wyjazd z garażu "pod górkę"  :D ....

 

 

 

To już nawet nie jest śmieszne.

 

przy okazji zapytam a jakim SBD pan jeżdzi....? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tym Sachs-em to nigdy nic nie wiadomo...

 

I tego się trzymajmy. To zapewne jest też powodem, dla którego FHI właśnie Sachsa wybrała na dostawcę sprzęgła.

 

 

 

przy okazji zapytam a jakim SBD pan jeżdzi....? 

 

Jak to jakim? H6! :) .

 

 

 

jedno jest pewne , większe nie zmieści się w obudowę

 

To przecież powinna pójść informacja do projektanta samochodu; halo, gościu.... nie da się.

Wtedy też byłaby szansa przeprojektować silnik - a to z kolei mogłoby pozwolić uniknąć pękających wałów i połamanych bloków.... a zapomniałem....

Ta akurat wada nie występuje ;)

Za krótka odma i robienie pętli po komorze silnikowej aby SBD nie brał oleju też nie występuje...

 

W ogóle SBD nie ma absolutnie żadnych mankamentów. Jest wręcz doskonały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tym Sachs-em to nigdy nic nie wiadomo...

 

I tego się trzymajmy. To zapewne jest też powodem, dla którego FHI właśnie Sachsa wybrała na dostawcę sprzęgła.

 

 

 

przy okazji zapytam a jakim SBD pan jeżdzi....? 

 

Jak to jakim? H6! :) .

 

 

 

jedno jest pewne , większe nie zmieści się w obudowę

 

To przecież powinna pójść informacja do projektanta samochodu; halo, gościu.... nie da się.

Wtedy też byłaby szansa przeprojektować silnik - a to z kolei mogłoby pozwolić uniknąć pękających wałów i połamanych bloków.... a zapomniałem....

Ta akurat wada nie występuje ;)

Za krótka odma i robienie pętli po komorze silnikowej aby SBD nie brał oleju też nie występuje...

 

W ogóle SBD nie ma absolutnie żadnych mankamentów. Jest wręcz doskonały.

 

Halo! Przestajemy kopać leżącego... :) Jest niedziela, piękna pogoda, czas wybrać się na przejażdżkę, a nie siedzieć przed kompem (sam nie wierzę, że to piszę). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Andrzej Koper powiedział że sprzegło w SBD za udane   i dlatego upgrade softu obciął moc przy niskich obrotach ?

 

niektórym to ułatwia ruszanie :) , silnik nie gaśnie na zbyt niskich obrotach na 2 biegu.... i inne drobne udogodnienia dla kierowcy.. :)

 

 

 

Wtedy też byłaby szansa przeprojektować silnik - a to z kolei mogłoby pozwolić uniknąć pękających wałów i połamanych bloków.... a zapomniałem.... Ta akurat wada nie występuje . 

 

widzę , że już brak argumentów dotyczących sprzegła :) a wystarczyło powiedzieć : tak to moja opinia ! sprzęglo od SBD które zamontowałem do silnika H6 nie spełnia moich oczekiwań.. :D podpowiedziałbym , proszę spróbować założyc sprzegło od H6 bo ono przeznaczone jest do tych silników... :)

 

 

 

Za krótka odma i robienie pętli po komorze silnikowej aby SBD nie brał oleju też nie występuje...
 

 

w SBD które serwisuje nie spotkałem się z czymś takim więc mogę powiedzieć , że nie występuje. :) .ale nie spotkałem się również ze sprzęglem od SBD w H6...a podobno jest taki przypadek... B)  

 

ps. wszystko co napisałem w tym wątku o sprzęgle  SBD , zamontowanym prawidłowo do SBD! :) ...to oczywiście tylko moja opinia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

widzę , że już brak argumentów dotyczących sprzegła  a wystarczyło powiedzieć : tak to moja opinia ! sprzęglo od SBD które zamontowałem do silnika H6 nie spełnia moich oczekiwań..  podpowiedziałbym , proszę spróbować założyc sprzegło od H6 bo ono przeznaczone jest do tych silników...

 

Absolutnie to nie tylko moja opinia, skoro była potrzeba modyfikacji oprogramowania. Choć możliwe jest że to oprogramowanie było niedopracowane pod względem współpracy z przypadkową charakterystyką silnika i sprzęgła.

 

Sprzęgło od SBD pasuje do skrzyni od SBD, w przeciwieństwie do sprzęgła dedykowanego do H6 i to jest powód (oprócz chęci zbadania jak sprawuje się dwumasa w zestawie z H6) zamontowania takiego a nie dedykowanego do H6 sprzęgła.

Po prostu dokonałem wymiany silnika na H6, ponieważ w pozbawionym wad SBD (z polskiej sieci sprzedaży) pękł wał przy 200 tkm. A ja nabyłem pojazd już uszkodzony.

Zdecydowałem się też naprawić go tak, aby nie ryzykować powtórki. Dodam też że z efektów tej "konwersji" jestem bardzo zadowolony.

 

Poza tym miałem okazję jeździć kilkoma egzemplarzami SBD i żaden egzemplarz nie jest w stanie dynamicznie wystartować z miejsca bez charakterystycznego smrodku z okładzin.

 

 

 

w SBD które serwisuje nie spotkałem się z czymś takim więc mogę powiedzieć , że nie występuje

 

Sugeruję popytać o przedłużenie przewodu odmy w ASO Emil Frey Kraków i MTS Dzierżoniów.

 

PS. Wszystko co napisałem o SBD w ogóle, również sprzęgle dedykowanym do niego jest niestety nie tylko moją prywatną opinią, ale również jest poparte faktycznymi przykładami z życia wziętymi.

I żeby było jasne. Nie czepiam się np. dwumasy i jej trwałości, która nie odbiega od ogólnej praktyki. Niskiej jakości jest okładzina na tarczy sprzęgła i niestety nie ma na to wytłumaczenia. Faktem jest trwałość niższa niż w przypadku innych sprzęgieł do rozmaitych modeli subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym miałem okazję jeździć kilkoma egzemplarzami SBD i żaden egzemplarz nie jest w stanie dynamicznie wystartować z miejsca bez charakterystycznego smrodku z okładzin.

 

a ja kilkoma STI i , proszę sobie wyobrazić , żaden edzemplarz STI tez bez tego smrodku dynamicznie nie wystartuje.... :) ...

 

ps.dawno temu do produkcji okładzin używano azbestu....taka tarcza wytrzymywała wyższe temperatury tarcia a i smrodu nie było...

 

 

 

Faktem jest trwałość niższa niż w przypadku innych sprzęgieł do rozmaitych modeli subaru.

 

a przebiegi podobne jak nie większe...... :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...