Holix Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Witam Wszystkich W moim Legacy 2005 2.0 165 hp zamierzam wymienić tarcze, zaciski + klocki na tylnej osi.Nie robiłem tego nigdy sam tym bardziej w aucie z napędem AWD. Mógł by mi ktoś w tym pomóc krok po kroku ? I czy potrzebne mi będą do tego jakieś specjalne narzędzia ? Chęci mi nie brakuje tak wiec liczę na waszą pomoc Forumowicze. A i próbowałem coś znaleźć na ten temat na forum ale niestety lipa Z góry dziękuje za każda pomoc ,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) szukaj tutariali na youtubie. ogolnie nie trudna sprawa. Odkrcasz kolo, zacisk, jarzmo, sciagasz tarcze ( np wkrecajac sruby w odpowiednie gwinty na tarczy na płaszczyźnie piasty), czyscisz piaste na "lustro" np. nasadka "druciakiem" nałozonym na wiartarke, zakładasz nowa tarcze ( jak masz czujniczek zegarowy sprawdzasz czy tarcza nie ma bicia ale pamietaj zanim zaczniesz mierzyc musisz ja przykrecic nakretkami do kół do piasty) otwierasz maske, otwierszasz zbiorniczek od plynu hamulcowego, wciskasz toczek ( np zaciskiem stolarskim), czyscisz jarzmo( tam gdzie pracuja klocki) zakrecasz jarzmo, wkładasz klocki, wkładasz na nie zacisk, zakrecasz zacisk, zakładasz koło. Tak to wygladało w civicu ale tutaj bedzie podobnie. jest identycznie jak w civicu Jak chcesz znajde manuala gdzie sa podane siły z jakimi dociagasz srubki jezeli masz klucz dynanometryczny Edytowane 22 Maja 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrismave Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 w uzupełnieniu: 1. Sprawdzenie tzw. "bicia" najpierw sprawdzamy dla samej piasty, potem wraz z tarczą 2. Przed wciskaniem tłoczka, warto odessać trochę płynu ze zbiorniczka, aby przy wciskaniu tłoczka nadmiar nie pojawił się komorze silnika 3. Śruby pływające czyścimy i smarujemy odpowiednim smarem, sprawdzamy gumki, i prawidłowość pracy śrub pływających 4. Prowadnice i same klocki w odpowiednich miejscach kontaktu z zaciskiem smarujemy ATE Plastilube 5. Nigdzie nie stosujemy lubianego przez "mechaników" mazidła miedziowego. 6. Dostęp do śrub mocujących jarzmo z tyłu nie jest najlepsze (potrzebne "odpowiednie" klucze) PS. Legacy przedliftowe (2005) 2.0 miało 165HP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holix Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) w uzupełnieniu: 1. Sprawdzenie tzw. "bicia" najpierw sprawdzamy dla samej piasty, potem wraz z tarczą Jak się to sprawdza (bicie) ? Wiem że używa się do tego jakiegoś zegara albo czegoś w tym stylu ale nie bardzo wiem jak to wygląda i gdzie mogę go dostać ? PS. Moja jaszczurka była kupiona w UK i taka ilość koników widnieje w papierach. szukaj tutariali na youtubie. ogolnie nie trudna sprawa. Odkrcasz kolo, zacisk, jarzmo, sciagasz tarcze ( np wkrecajac sruby w odpowiednie gwinty na tarczy na płaszczyźnie piasty), czyscisz piaste na "lustro" np. nasadka "druciakiem" nałozonym na wiartarke, zakładasz nowa tarcze ( jak masz czujniczek zegarowy sprawdzasz czy tarcza nie ma bicia ale pamietaj zanim zaczniesz mierzyc musisz ja przykrecic nakretkami do kół do piasty) otwierasz maske, otwierszasz zbiorniczek od plynu hamulcowego, wciskasz toczek ( np zaciskiem stolarskim), czyscisz jarzmo( tam gdzie pracuja klocki) zakrecasz jarzmo, wkładasz klocki, wkładasz na nie zacisk, zakrecasz zacisk, zakładasz koło. Tak to wygladało w civicu ale tutaj bedzie podobnie. jest identycznie jak w civicu Jak chcesz znajde manuala gdzie sa podane siły z jakimi dociagasz srubki jezeli masz klucz dynanometryczny Dziękuje za podpowiedź, poszukałem troche na youtubie i znalazłem coś takiego : W sumie to jest to czego szukałem bo nawet rocznik się zgadza Edytowane 25 Maja 2016 przez Holix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrismave Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 czujnik zegarowy z ramieniem mocowanym na magnes, można zakupić taki zestaw na znanym portalu aukcyjnym.. (tylko jedna uwaga co do "mocy" magnesów, są one zwykle za słabe do pewnego mocowania). Na YT jest sporo filmow na ten temat (sprawdzenia piasty oraz tarczy). i jeszcze jedna uwaga przy sciaganiu tarczy, gdyby szla z oporem nalezy poluzować mechanicznie szczeki hamulca postojowego (z tyłu osłony tarczy jest gumowa zaslepka). U mnie po założeniu nowej tarczy i całkowitej regeneneracji zacisku i jarzma wygląda to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Cos tam zapisalem przy wymianie tarcz i klockow w moim Legasiu - wymagane narzędzia: klucz nasadkowy 14mm, przedłużka 125mm, 2 śruby M8x60mm do ściągnięcia tarczy. Poprzednio mialem tarcze Blueprint ADS74324, przejechaly 50.000km z klockami TRW GDB3373. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 również o blueprintach złego słowa powiedziec nie moge. Miałem w civicu razem z hawkami hps i spisywały sie bardzo dzielnie bez zadnych bic a lekko nie mialy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się