WOJO Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Dobra wszystko już wiem. CO2 w układzie nie ma, UPG wporzadku, okablowanie ok, A nadal się nie zalaczaja wentylatory przy ciepłym silniku (chodź tylko przy wlaczonej klimie) Elektryk nadal szuka. Ma ktoś jakiś pomysł? Uściślijmy. Jak samochód się nagrzeje (klimatyzacja wyłączona), włącza się główny wentylator, czy nie? Jak wtedy włączysz klimatyzację, załączają się oba wentylatory czy tylko ten od klimatyzacji? Czy sam wentylator był podłączany bezpośrednio do akumulatora i jest sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wg. mnie to jak niedawno kupiłeś z niemiec to pewnie myli silnik przed sprzedażą i ogólnie sprawdzali wszystko - wąż, że ci wyskoczył to może być - usterka przy myciu silnika czy niechlujne założenie opaski na wężu (może coś robili przed sprzedażą jakieś pierdoły i łatwiej było im zdjąć wąż na czas serwisu) czy cokolwiek innego. - stało się pewnie przypadek. Teraz to sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu - czy chłodnica gorąca, jak czujniki temperatury itp... może być tak, że masz układ zapowietrzony i po prostu nie ma po co się wentylator włączać a np. przy Twoich obecnych przebiegach i jazdach nie nagrzewa się aż tak by skakała temperatura nadmiernie, co dla Ciebie w tym momencie nie jest zauważalne. Ja bym zrobił tak: 1. Sprawdził czujniki temperatury. 2. Sprawdził czy chłodnica się grzeje czy nie. 3. wymienił korki (może któryś jest walnięty albo coś). 2. Sprawdził płyn chłodniczy i uzupełniał go ( u mnie jak był układ zapowietrzony to kilka dni dzień w dzień dolewałem płynu i ciągle mi ubywało go, aż do momentu jak poziom się zatrzymał ) Jak dalej wentylator się nie załącza pomimo dłuższego postoju na gorącym silniku - podpiąć pod ODB torque i sprawdzać temperaturę płynu - u mnie jest tak, że w okolicach 86-94 stopnie zależnie od pogody, nagrzania itp.. ale powinno być podobnie typu - temperatura rośnie do np. 93stopni załącza się wentylator - spada do 86 i się wyłącza, znów się nagrzewa - schładza - nagrzewa itd... Jak ci się wentylator nie załącza to generalnie temperatura powinna ci rosnąć na postoju w nieskończoność, później wylewać przez korki do zbiorniczka, przegrzewać silnik itp... jak mierzysz temperature to jak wskoczy ci do 100* i ci nie załączą się wentylatory to czas chyba by zaprzestać testu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Dobra wszystko już wiem. CO2 w układzie nie ma, UPG wporzadku, okablowanie ok, A nadal się nie zalaczaja wentylatory przy ciepłym silniku (chodź tylko przy wlaczonej klimie) Elektryk nadal szuka. Ma ktoś jakiś pomysł? Uściślijmy.Jak samochód się nagrzeje (klimatyzacja wyłączona), włącza się główny wentylator, czy nie? Jak wtedy włączysz klimatyzację, załączają się oba wentylatory czy tylko ten od klimatyzacji? Czy sam wentylator był podłączany bezpośrednio do akumulatora i jest sprawny? Jak silnik pracuje i się nagrzeje żaden się nie włącza Jak włączę klimie włączają się obydwa. Ja bym zrobił tak: 1. Sprawdził czujniki temperatury. 2. Sprawdził czy chłodnica się grzeje czy nie. 3. wymienił korki (może któryś jest walnięty albo coś). 2. Sprawdził płyn chłodniczy i uzupełniał go ( u mnie jak był układ zapowietrzony to kilka dni dzień w dzień dolewałem płynu i ciągle mi ubywało go, aż do momentu jak poziom się zatrzymał ) -czujnik temp ok -chłodnica się grzeje -korki ok -Sprawdzę ten układ chociaż jak zaGladam do chłodnicy to ciągle tyle samo jest niby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batik Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Niech elektryk sprawdzi, czy wentylator chłodnicy silnika nie jest podłączony pod wentylator klimy, tak mi to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Niech elektryk sprawdzi, czy wentylator chłodnicy silnika nie jest podłączony pod wentylator klimy, tak mi to wygląda. Ten przypadek akurat łatwo sprawdzić - włączyć klimatyzację, zanim nagrzeje się silnik. Jak włączą się oba, to mamy do czynienia z takim właśnie przypadkiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Niech elektryk sprawdzi, czy wentylator chłodnicy silnika nie jest podłączony pod wentylator klimy, tak mi to wygląda. Właśnie mu to zasugerowalem dzisiaj ma sprawdzić, ale zastanawia mnie dlaczego tak mialby ktos teWentylatory podlaczac razem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Niech elektryk sprawdzi, czy wentylator chłodnicy silnika nie jest podłączony pod wentylator klimy, tak mi to wygląda.Właśnie mu to zasugerowalem dzisiaj ma sprawdzić, ale zastanawia mnie dlaczego tak mialby ktos teWentylatory podlaczac razem? Wyobraźnia (tak samo jak jej brak) ludzka jest nieograniczona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batik Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Niech elektryk sprawdzi, czy wentylator chłodnicy silnika nie jest podłączony pod wentylator klimy, tak mi to wygląda.Właśnie mu to zasugerowalem dzisiaj ma sprawdzić, ale zastanawia mnie dlaczego tak mialby ktos teWentylatory podlaczac razem? Wyobraźnia (tak samo jak jej brak) ludzka jest nieograniczona... Nie mógł znaleźć przyczyny braku zasilania na wentylatorze chłodnicy, albo mu się nie chciało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Wentylatory ok. Sa podlaczone osobno. Mechanik twierdzi ze wina sterownika, no nie puszcza sygnalu do wentylatorow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batik Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Masz na myśli komputera ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Masz na myśli komputera ECU? Chyba tak, tylko przez telefon mi powiedzial ze steronik ale jaki nie wiem. A jest jakiś inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Masz na myśli komputera ECU? Chyba tak, tylko przez telefon mi powiedzial ze steronik ale jaki nie wiem. A jest jakiś inny? Nie prościej poszukać serwisówki do Twojego rocznika i nie szukać po omacku? Który to rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Forester 2.0 SH 2008r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Forester 2.0 SH 2008r http://download849.mediafire.com/qw0frg5obajg/0chdab41u69mo0d/GenMarket+Forester+FSM+2007+HTML.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati2610 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Znaleziona przyczyna: sterownik ten pod deskę rozdzielcza nie wysyłał sygnału do wentylatorów Gdzieś powstały zimne luty i z tad mój kłopot. Wszystko już działa, koszt 220zl. Dzięki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się