Skocz do zawartości

UPG EJ20 Swap czy Warto ?


Max 84

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety po przejechaniu ok 30 k km od wymiany UPG, rozrządu, uszczelniaczy zaworowych, symeringów, czujnika temp, termostatu, płynów itd,

 

Głowice po pełnej obróbce, szlif, zawory dotarte, ustawione, sprawdzenie szczelności.

Nowe uszczelki, wszystko zrobiłem sam, na TIP-TOP.

Pełne poświęcenie, wg wszelkich zaleceń, manuali, tdp, itd.

 

Znowu bąble w zbiorniczku przelewowym :( widok straszny.

Serce pęka :mellow:

 

Pytanie skierowane do mądrzejszych użytkowników.

Forek w moim posiadaniu od 3 lat będzie w lipcu.

 

Zadbany, wyhuhany, oczko w głowie.

Trochę załamany już jestem, żeby po półtora roku i 30 Kk km drugi raz UPG ??

W Pancernym 2.0 NA ??

Samochód nie Pałowany, zadbany jedynie trochę krótkie przeloty czasem, po kilometr dwa.

 

LPG Najprawdopodobniej Dealer"skie.

Landi Renzo, wtryski Med, serwisowane regularnie.

 

Filtry, oleje co 10 k km.

 

 

Przebieg silnika ok 270 k km.

 

 

Myślę, co z tym fantem zrobić.

 

Forka lubię bardzo, wdzięczne auto i nie pozbędę się go, z powodu uszczelki.

Pytanie tylko, jak to ogarnąć.

 

 

 

Opcja pierwsza :

 

Nowe uszczelki, pewno grubsze, bo drugie planowanie.

Jeśli jest to możliwe, ponieważ za pierwszym razem z głowic zostało zebrane 0,06 mm.

Czyli dużo.

Głowica od strony kierowcy była bardzo krzywa.

Blok sprawdzałem, niby wg mnie był ok. Nie był planowany.

Remont robiłem bez wyjmowania bloku z auta.

 

Opcja druga:

 

Mam możliwość, kupna zdrowego motoru EJ20.

Z Pewnego i zaufanego żródła, z przebiegiem nie całych 200 k km. Nigdy nie widział Lpg.

W bardzo dobrej cenie.

Tyle że Phase 1, czyli z przed lifta.

Co za tym idzie, przerobienie przepływki na MAP Sensor itd, trochę rzeźba, i to mnie odstrasza.

 

Jestem rozbity pomóżcie, doradźcie.

 

Moc jest, siła też, trochę czasu brak z racji pracy, ale po przerobieniu wydechu na Bulgot.

Inna marka, nie wchodzi w grę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz kolego , ale jeżeli po 30kkm ponownie UPG failure , to "cos " musiało być nie zgodnie z "książką " , albo jesteś Pan kat na auta.Moje zdanie. kup silnik taki jakie masz org. lub oddaj do naprawy do serwisu spec. subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy podejrzewam, że motor mógł być przegrzany przy pierwszym UPG.

 

Akurat serce w tym aucie, traktuje naprawdę z głową. Pomimo tego że to tylko NA.

 

Sam jestem bardzo zdziwiony, tym co się stało.

 

Za pierwszym razem gdy dzwoniłem do Spec. Serwisu Subaru, w mojej okolicy to zawołali za wymiane UPG 7 koła.

 

 

Marek w MTS wycenił na 3-3,5 tysia, ale bylem wtedy na wyjeździe urlopowym i nie pasowało mi to logistycznie.

 

Dam rade ogarnąć sam temat brudnych rąk, nie boję się tego.

 

Nie oddam Forka wymieniaczą, bez gwarancji za wykonaną robotę.

Tym bardziej za 3/4 ceny rynkowej auta.

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę to będzie wina uszczelki.

Dlatego że po, konsultacji z Fachmanem od obróbki głowic, zdecydowałem się na grubsze zamienniki Elring.

Z glowic było zebrane 0,6 mm. A nie jak napisałem wyżej 0,06 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę to będzie wina uszczelki.

Dlatego że po, konsultacji z Fachmanem od obróbki głowic, zdecydowałem się na grubsze zamienniki Elring.

Z glowic było zebrane 0,6 mm. A nie jak napisałem wyżej 0,06 mm.

No właśnie to mnie trochę zdziwiło... U mnie zebrali 0,1, no nieważne.

W czasie naprawy swojego trochę się naczytałem o uszczelach i wyszło na to, że najlepszym rozwiązaniem w cywilnym aucie, szczególnie 2.0 NA,

jest bez dwóch zdań OEM. 

Moja skromna sugestia, rozbierz motor, kup nowe (drugie głowice) i poskładaj na OEM częściach. Zakładam jednak, że będzie to opcja droższa niż 

kupno drugiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu będę zdejmował głowice.

Pomierze jak wygląda glowica i blok, najprawdopodobniej trzeba będzie kupic używane głowice.

Wymienić uszczelniacze, dotrzeć i ustawić zawory.

Nowe OEM uszczelki tylko i wyłącznie.

 

Poskładam i dalej będę się cieszył z Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu będę zdejmował głowice.

Pomierze jak wygląda glowica i blok, najprawdopodobniej trzeba będzie kupic używane głowice.

Wymienić uszczelniacze, dotrzeć i ustawić zawory.

Nowe OEM uszczelki tylko i wyłącznie.

 

Poskładam i dalej będę się cieszył z Forka.

Bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że rób samemu. Tylko w takim wypadku masz dużo radochy jak skończysz. Albo... niezłe rozczarowanie jak nie wyjdzie ;) Bywa i tak. Znam dobrze oba odczucia :D Kasa utopiona i brak poprawy. Ale i tak lubię forka. Ja się zdecydowałem na swapa na 2.2 z legacy. Na kresce aktualnie opisuję taką podmiankę. Jeszcze dochodzę z parametrami pracy silnika do ładu ale powiem szczerze że naprawdę warto. Choć jak już masz zamysł robić remont na OEM to śmiało działaj. Też nie będziesz żałował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...