Skocz do zawartości

Zmiana wydechu subaru impreza GH3


Mateusz Wawro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

proszę o pomoc w temacie już wielokrotnie przerabianym na tym forum, natomiast nie udało mi się odnaleźć potrzebnych mi informacji, stąd prośba o poradę doświadczonych w tym temacie forumowiczów :)

 

Posiadam Subaru Imprezę GH3 2.0 2008 hatchback 150KM silniczek oczywiście wolnossący i lpg, o poprawie mocy już się dowiedziałem, że lepiej sprzedać i kupić wersje wrx niż zakopywać się w niekończących się wydatkach... ale kto zabroni zmienić mi wydech dla samej frajdy odgłosu boxera, warkotu i dodatkowej estetyki :) tak się złożyło, że pewien jegomość porysował mi zderzak i stwierdziłem, czemu by nie wymienić na zderzak wrx sti, który ma wlot na prawą i lewą stronę...

 

1 pytanie: czy napotkam jakieś problemy z montażem zderzaka tylnego z wersji gh3 hatchback wrx sti???

 

Jeśli się już uporam ze zderzakiem, chciałem zmienić wydech, ale nie chciałbym jakiegoś agrotuningu, więc zaczerpnąłem opinii firmy znającej się na rzeczy czyli MG motor sport... fachowa odpowiedź : wszystko się da, tylko cena ....wydech na jeden wlot 2,5k, a na wlot z P i L strony 3k .... ałaaaa uwielbiam moją subarynkę, ale koszty trochę mnie przerosły ...

 

stąd pytanie nr 2: znalazłem do mojej wersji końcowy tłumik wrx sti, który moim skromnym zdaniem i pana sprzedającego pasuje do mojego modelu cytuję sprzedającego: ,,Wydech bez problemu pasuje. W twoim wypadku zmieni sie trochę dźwięk z racji tego ze wydech do wersji z turbo jest trochę bardziej odetkany. Nawet wieszaki do wydechu sa takie same i nic nie trzeba zmieniać. Także możesz śmiało montować i nie bedzie problemu".

Zgadzacie się z tą opinią? Bez przeszkód mogę w wolnossaku założyć końcowy wydech sti? nie będzie zbyt głośny? wzrośnie spalanie? czy innego problemy, przeszkody? Cenowo wychodzi bardzoooo atrakcyjnie, bo mógłbym odsprzedać swój tłumik, zderzak i ponieść koszty w wysokości do 500zł.... więc jest różnica.... 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Porównaj sobie nadkola w STI i swoim... Zderzak z STI nie pasuje do Twojego. Jak chcesz dyfuzor weź od WRX

 

Ad 2. Tłumik spasi na wieszakach, tylko rury ma na dwie strony, a w zderzaku masz tylko otwór po prawej. Zawsze możesz sobie zrobić też po lewej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechem do n/a trzeba ostrożnie odetkanie go może czasami pogorszyć osiągi,ja bym dozbieral do MG, zrobią ci dobry wydech i parę kucy Ci przybędzie nie wspominając już o pięknym brzmieniu

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że to brzmienie z sti będzie dużo gorsze? i dlaczego może spaść moc :( Zdaję sobie sprawę, że MG zrobiłoby bardzo dobrą robotę, bo mam znajomych, którzy wyjechali z ich stajni z bananem na buzi, natomiast w przyszłym roku, będę poszukiwał bardziej ,,rodzinnego" samochodu, stąd nie chcę inwestować w dodatki, bo mogą się przydarzyć ważniejsze sprawy z mechaniką. Zamówiłem już końcowy tłumik, zdjęcie na dole i upolowałem zgodnie z radą bacy, zderzak wrx, pozostanie mi tylko wycięcie miejsca z lewej strony, więc jak ktoś ma do tego rady to chętnie wysłucham :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z STI napewno będzie fajne, ale tak ogólnie chodziło mi o to że przelot do silników turbo jak najbardziej,natomiast do wolnossacych to trzeba ostrożnie(poczytaj w necie bo to złożony temat) , a firma MG dopasuje Ci idealnie wydech do n/a z ciekawości to wzrost mocy na takim catback to od 3% nawet do 7% mocy

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

więc zaczerpnąłem opinii firmy znającej się na rzeczy czyli MG motor sport... fachowa odpowiedź : wszystko się da, tylko cena ....wydech na jeden wlot 2,5k, a na wlot z P i L strony 3k .... ałaaaa uwielbiam moją subarynkę, ale koszty trochę mnie przerosły ...

 

[/font][/size][/size][/font]

Mam pytanie: czy ta cena jest za sam tłumik końcowy, czy za cały układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: czy ta cena jest za sam tłumik końcowy, czy za cały układ?

 

to cena za cały układ, oczywiście zderzak musisz sam sobie sprawić ;)

 

 

A ten zderzak od WRXa to z Krakowa może kupiłeś?

 

 

ano z krakowa ;)

 

Wysłuchałem wielu rad, za które jestem bardzo wdzięczny, dlatego trochę się pochwalę ;) Zderzak wrx + końcowy wydech STI, jest jeszcze trochę do poprawy, ale zamierzony efekt uzyskałem, wydaje mi się, że minimalnie spadło spalanie, dźwięk subtelnie, nieznacznie poprawiony, spadek mocy? nieodczuwalny. Koszt: 400zł wydech+ 250zł zderzak + malowanie (przyszły teściu prysnął i nie chce powiedzieć ile...chyba mnie lubi ;)

ps. wiecie kiedy był najlepszy bulgot??? podczas wymiany... jak zdjęliśmy wydech końcowy !!!   :D :D

 

 

post-22087-0-22565200-1460899373_thumb.jpg

post-22087-0-58922700-1460899380_thumb.jpg

post-22087-0-03620200-1460899390_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sam staje przed podobnym dylematem odnośnie zmiany wydechu w 2.0 N/A przy czym mi bardziej niż na głośności zależy na uwolnieniu boksera czyli bulu bulu bulgotam luźnie ;) Dopiero zaczynam badać temat/wertować forum pod tym względem, ale już z pierwszych postów widzę, ze istotniejszym - przynajmniej w osiągnięciu mojego celu - będzie modyfikacja samego kolektora wydechowego niż samych tłumików.. Na plus dla mnie jest to, ze mój bardzo dobry kumpel ma duża firmę robiąca "stolarkę alu/nierdzewka" wiec sam materiał + robocizna, dla mnie nie stanowi problemu bo rur, kolan, spawarek, giętarek ci u niego dostatek,. Minus a raczej rzecz z która muszę się zmierzyć to "know-how" czyli jak to ma wyglądać docelowo.. I tu pytanie kojarzycie kogoś tu na forum kto "uwalniał boxera" w 2.0 N/A ?

Wiem, że nie ma się co sugerować filmami z YT bo dźwięk z nich mocno różni się od rzeczywistego, ale znalazłem punkt startowy/zaczepienia, mianowicie:

 

 

Czy to auto "forumowe", jest jakiś jego opis dokładniejszy/kontakat z właścicielem? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły, dłubanie w wolnossących zmniejsza wykop. Wydaje się, że lepiej jedzie, ale to tylko wrażenia słuchowe. Trzeba naprawdę dobrych fachmanów, aby nie pogorszyć realnych osiągów. Fabryka pracowała nad tym, żeby osiągnąć maksymalne wyniki. Zmiana kolektorów wydechowych zmniejszyła nasze szanse na dźwięk typowego boxera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły, dłubanie w wolnossących zmniejsza wykop. Wydaje się, że lepiej jedzie, ale to tylko wrażenia słuchowe. Trzeba naprawdę dobrych fachmanów, aby nie pogorszyć realnych osiągów. Fabryka pracowała nad tym, żeby osiągnąć maksymalne wyniki. Zmiana kolektorów wydechowych zmniejszyła nasze szanse na dźwięk typowego boxera.

 

No powiedzmy sobie szczerze dłubanie w jakimkolwiek N/A nie prowadzi do jakiś powalających wzrostów mocy, choć i tak jeśli już się ktoś w to bawi to lepiej jak np. bierze się za poprawę seryjnego dolotu i wydechu niż kupuje dedykowanego chipa/boxa podnoszącego moc...   :huh:

Zgadzam się z tobą, ze fabryka pracowała nad tym aby osiągnąć maksymalne wyniki, jednakże pamiętajmy o tym, że fabryka w osiągnięciu tych maksymalnych wyników (a i tak myślę, że fabrycznie nie jest to max co można zrobić) jest w pewien sposób "zblokowana" choćby normami emisji spalin, czyli szeroko pojętą ekologią i pewnie jeszcze paroma rzeczami :) Wrażenia słuchowe, lub inaczej mówiąc "dupochamownia" zawsze będzie mówiła, że jest lepiej, tu już nie ma rady, aby dowiedzieć się co dane mody dały musi być hamownia przed i po :) Kupiłem Lanosa nie z myślą, że będzie "killerem" bo od tego mam Agrupowe Saxo, ale jako fajny weekendowy wózek wycieczkowy, który jednak będzie czym innym niż kolejny pasek, skoda czy kia.. I ta inność prócz wyglądu przede wszystkim miała się objawić ładnie grającym bokserem pod maską, dlatego ja z tematem walczył będę na pewno :) 

 

 

Tak to auto Forumowe, - mojej żonki.

Dzięki wielkie, że się odezwałeś :) Jak już wyżej napisałem, wiem że dźwięk z YT ma nie wiele wspólnego z rzeczywistością, niemniej to co uzyskałeś w pełni by mnie satysfakcjonowało  :yahoo:  Powiedz mi, jeśli możesz sam to robiłeś czy w jakiś firmie, zawiozłeś i zostawiłeś z informacja, że jak wrócisz to ma bulgotać? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...