Skocz do zawartości

Klakson nie działa, po grzebaniu w wiązce kierownicy


BW.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

niedawno zgodnie z filmikiem na yt, którego już nie mogę znaleźć montowałem kierownice ze sterowaniem do mojego Legacy, w celu obsługi niefabrycznego radia. 

Uciąłem i poprowadziłem do mojego radia 2 kabelki pod kolumną kierownicy, jak na zdjęciu poniżej. Jest to wiązka z kierownicy.

post-23886-0-64411000-1455462010_thumb.jpg

 

Sterowanie działa jak marzenie, natomiast klakson nie działa wcale.. Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tej wiązce w internecie, ani w instrukcjach serwisowych.

Bardzo proszę o pomoc!

 

Pozdrawiam,
BW

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz multimetr ? Czy umiesz się nim posłużyć ? Jak tak to bd łatwiej . klakson bierze z kierownicy masę wiec jest tylko 1 kabel

Jeszcze jedno pytanie czy kiera jest osadzona na kolumnie ?

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj robiłem titek w hundzie, to najprostszy układ, albo nie masz wpiętego "plusa" do citka ,albo nie styka masa. Prześledź kabelki od klaksonu w głab, na pewno znajdziesz.

 

choć moim zdaniem jezeli zmieniłeś kierownice na inną jak piszesz, to poprostu nie sięga "wąsik" przekazujący plusa na pieścień w kierownicy (rozwiązanie żeby nie ukręcać kabla) choć nie wiem jak to jest u nas rozwiązane....

 

edit: idiota, zapomniałem że cywilizowane auta mają airbagi :lol:

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

niedawno zgodnie z filmikiem na yt, którego już nie mogę znaleźć montowałem kierownice ze sterowaniem do mojego Legacy, w celu obsługi niefabrycznego radia. 

Uciąłem i poprowadziłem do mojego radia 2 kabelki pod kolumną kierownicy, jak na zdjęciu poniżej. Jest to wiązka z kierownicy.

 

attachicon.gifIMG_6861.jpg

 

Sterowanie działa jak marzenie, natomiast klakson nie działa wcale.. Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tej wiązce w internecie, ani w instrukcjach serwisowych.

Bardzo proszę o pomoc!

 

Pozdrawiam,

BW

Zdejmij ponownie poduszkę i sprawdź 5 pinową zieloną wtyczkę. Na pinie numer 5 powinieneś mieć podpięty krótki kabelek, zakończony z drugiej strony konektorem.

Prawdopodobnie ten konektor zsunął się z bolca poduszki.

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/59/86/22/69/5986226987_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetr mam, posługiwać sie tez raczej umiem.

Natomiast zapytałem tutaj w pierwszej kolejności, bo może ktoś spotkał sie wcześniej z takim samym problemem i skróci moja prace, tym bardziej ze z instalacja samochodowa to moje pierwsze spotkania.

 

Bezpieczników nie sprawdziłem jeszcze :D jutro to zrobię

 

Póki co w pierwszej kolejności, sprawdzałem tak jak WOJO pisze, masę przypietą do bolca airbaga, trzyma sie dobrze i jest podpięta.

 

Sprawa z multimetrem jest o tyle utrudniona ze wyjątkowo ciasne są dziurki w tej kostce i muszę jakiś kabelek sobie ogarnąć do tych testów

 

Pozdrawiam,

BW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O multimetr pytałem bo łatwiej nam bd to zdiagnozować .do multimetru weź przyczep 2 kable oczyszczone z 2 stron z izolacji ,jedna stronę zakrec na na fabrycznych iglach kabla multimetru a druga stronę do mierzenia.Odlacz poduszke powietrzna tylko i sprawdź bezpiecznik , światło stop dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taśma kierownicy została ta sama ?
Sprawdź przejście na kierownicy 1 kabel metalowej części kierownicy a drugi do odpowiedniego kabla i trzeba naciskać kabel.
Sprawdź tez przejścia na wszystkich pinach taśmy bo potrafi ta taśma się uszkodzić. Od.Od strony samochodu podaj masę i zobaczyć czy działa klakson

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ursusraketa proszę uściślij, o co Ci chodzi, taśma masz na myśli ogólnie całą wiązkę, czy tylko ten obrotowy element pod kierownicą? 
Czy to bezpieczne odłączyć poduszkę i podłączyć akumulator? Komputer nie zwariuje, nie znajdując jednego airbaga?

Ogólnie rzecz biorąc, to wymiana była plug&play niemalże, bo kierownice takie jak zamontowałem, były w wersji poliftowej, toteż odłączyłem jedną i podłączyłem drugą, jedyna zmiana jakiej dokonałem, to ucięcie tych 2 kabelków z wiązki jak pokazane na zdjęciu z pierwszego posta. 

Edytowane przez BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma to ten właśnie obrotowy element. Zostawiłeś taśmę starą czy wymieniałeś na inną ? Odłączyć możesz spokojnie bd się palić tylko kontrolka . Pamiętaj tylko abyś wszystkie czynności związane z poduszkę robić na odłączonym aku . Sprawdź przejścia na taśmie do tego nie potrzeba podłączonego aku potem sprawdź kiere do tego tez nie potrzebujesz napięcia a na koniec podaj masę na wtyk od klaksonu . Jak nie ogarniesz to zrób więcej zdjęć to łatwiej bd tłumaczyć

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

problem rozwiązany. Nie nie zmieniałem taśmy, nic nie zmieniałem. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, aczkolwiek nie wiem jak ten problem zaistaniał. Okazało się, że pin masy w złączy pod poduszką się zgiął, a że pracuje w marnym świetle ciemnego garażu, to tego nie zauważyłem, do momentu jak nie zaczałem sprawdzać połączeń kabli. Zdjęcia poniżej wyjaśniają wszystko:

post-23886-0-84355400-1455924727_thumb.jpg

 

post-23886-0-19992700-1455924828_thumb.jpeg


Klakson dzwięczy jak zły, czuje, że jak skończę grzebanie i poskładam wszystko to sobie zatrąbie wreszcie. Dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie!

Pozdrawiam, 

BW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...