BW. Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Cześć,niedawno zgodnie z filmikiem na yt, którego już nie mogę znaleźć montowałem kierownice ze sterowaniem do mojego Legacy, w celu obsługi niefabrycznego radia. Uciąłem i poprowadziłem do mojego radia 2 kabelki pod kolumną kierownicy, jak na zdjęciu poniżej. Jest to wiązka z kierownicy. Sterowanie działa jak marzenie, natomiast klakson nie działa wcale.. Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tej wiązce w internecie, ani w instrukcjach serwisowych. Bardzo proszę o pomoc! Pozdrawiam,BW Edytowane 14 Lutego 2016 przez BW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Masz multimetr ? Czy umiesz się nim posłużyć ? Jak tak to bd łatwiej . klakson bierze z kierownicy masę wiec jest tylko 1 kabel Jeszcze jedno pytanie czy kiera jest osadzona na kolumnie ? Edytowane 14 Lutego 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) wczoraj robiłem titek w hundzie, to najprostszy układ, albo nie masz wpiętego "plusa" do citka ,albo nie styka masa. Prześledź kabelki od klaksonu w głab, na pewno znajdziesz. choć moim zdaniem jezeli zmieniłeś kierownice na inną jak piszesz, to poprostu nie sięga "wąsik" przekazujący plusa na pieścień w kierownicy (rozwiązanie żeby nie ukręcać kabla) choć nie wiem jak to jest u nas rozwiązane.... edit: idiota, zapomniałem że cywilizowane auta mają airbagi Edytowane 15 Lutego 2016 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Klakson bierze masę z kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Myślę, że zacząłeś od sprawdzenia bezpieczników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Cześć, niedawno zgodnie z filmikiem na yt, którego już nie mogę znaleźć montowałem kierownice ze sterowaniem do mojego Legacy, w celu obsługi niefabrycznego radia. Uciąłem i poprowadziłem do mojego radia 2 kabelki pod kolumną kierownicy, jak na zdjęciu poniżej. Jest to wiązka z kierownicy. IMG_6861.jpg Sterowanie działa jak marzenie, natomiast klakson nie działa wcale.. Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tej wiązce w internecie, ani w instrukcjach serwisowych. Bardzo proszę o pomoc! Pozdrawiam, BW Zdejmij ponownie poduszkę i sprawdź 5 pinową zieloną wtyczkę. Na pinie numer 5 powinieneś mieć podpięty krótki kabelek, zakończony z drugiej strony konektorem. Prawdopodobnie ten konektor zsunął się z bolca poduszki. http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/59/86/22/69/5986226987_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Multimetr mam, posługiwać sie tez raczej umiem. Natomiast zapytałem tutaj w pierwszej kolejności, bo może ktoś spotkał sie wcześniej z takim samym problemem i skróci moja prace, tym bardziej ze z instalacja samochodowa to moje pierwsze spotkania. Bezpieczników nie sprawdziłem jeszcze jutro to zrobię Póki co w pierwszej kolejności, sprawdzałem tak jak WOJO pisze, masę przypietą do bolca airbaga, trzyma sie dobrze i jest podpięta. Sprawa z multimetrem jest o tyle utrudniona ze wyjątkowo ciasne są dziurki w tej kostce i muszę jakiś kabelek sobie ogarnąć do tych testów Pozdrawiam, BW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Szpilka np ? Odlacz poduszkę najpierw, wcześniej odlaczajac akumulator. Wysłane z mojego Honor 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 O multimetr pytałem bo łatwiej nam bd to zdiagnozować .do multimetru weź przyczep 2 kable oczyszczone z 2 stron z izolacji ,jedna stronę zakrec na na fabrycznych iglach kabla multimetru a druga stronę do mierzenia.Odlacz poduszke powietrzna tylko i sprawdź bezpiecznik , światło stop dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Dziś sprawdziłem bezpiecznik i światła stopu, wszystko gra. Jutro zabieram sie za zdejmowanie osłon pod kierownica i grzebanie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Czy taśma kierownicy została ta sama ?Sprawdź przejście na kierownicy 1 kabel metalowej części kierownicy a drugi do odpowiedniego kabla i trzeba naciskać kabel.Sprawdź tez przejścia na wszystkich pinach taśmy bo potrafi ta taśma się uszkodzić. Od.Od strony samochodu podaj masę i zobaczyć czy działa klakson Edytowane 18 Lutego 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) @ursusraketa proszę uściślij, o co Ci chodzi, taśma masz na myśli ogólnie całą wiązkę, czy tylko ten obrotowy element pod kierownicą? Czy to bezpieczne odłączyć poduszkę i podłączyć akumulator? Komputer nie zwariuje, nie znajdując jednego airbaga?Ogólnie rzecz biorąc, to wymiana była plug&play niemalże, bo kierownice takie jak zamontowałem, były w wersji poliftowej, toteż odłączyłem jedną i podłączyłem drugą, jedyna zmiana jakiej dokonałem, to ucięcie tych 2 kabelków z wiązki jak pokazane na zdjęciu z pierwszego posta. Edytowane 18 Lutego 2016 przez BW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) Taśma to ten właśnie obrotowy element. Zostawiłeś taśmę starą czy wymieniałeś na inną ? Odłączyć możesz spokojnie bd się palić tylko kontrolka . Pamiętaj tylko abyś wszystkie czynności związane z poduszkę robić na odłączonym aku . Sprawdź przejścia na taśmie do tego nie potrzeba podłączonego aku potem sprawdź kiere do tego tez nie potrzebujesz napięcia a na koniec podaj masę na wtyk od klaksonu . Jak nie ogarniesz to zrób więcej zdjęć to łatwiej bd tłumaczyć Edytowane 18 Lutego 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Cześć!problem rozwiązany. Nie nie zmieniałem taśmy, nic nie zmieniałem. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, aczkolwiek nie wiem jak ten problem zaistaniał. Okazało się, że pin masy w złączy pod poduszką się zgiął, a że pracuje w marnym świetle ciemnego garażu, to tego nie zauważyłem, do momentu jak nie zaczałem sprawdzać połączeń kabli. Zdjęcia poniżej wyjaśniają wszystko: Klakson dzwięczy jak zły, czuje, że jak skończę grzebanie i poskładam wszystko to sobie zatrąbie wreszcie. Dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie!Pozdrawiam, BW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się