Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki /Chip tuning


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Jestem posiadaczem forestera 2.0D. Mam kilka pytań co do tego pojazdu, jeśli źle pisze prosze o przeniesienie do odpowiedniego działu.

1.Pierwsza sprawa to że silnik gdy jest zimny chodzi jakby tłok stukał w maske od spodu !! po rozgrzaniu chodzi cicho i kulturalnie (jestem po przesiadce z PB 3.0 V6 i te dzwieki sa dla mnie mega dziwne i niepokojące) 

2.Druga sprawa brak wsaźników ! to też dla mnie zagadka dlaczego niema wsaznika temp. oleju ?! troche wstyd dla subaru moim zdaniem takie oszczędości. Chce sobie zamontować napewno wskaźnik doładowania i tu pytanie jaka skala 2bar/3bar ? Oraz temp oleju to wydaje sie być proste. 

3. Kolejne pytanie tyczy sie remapu tego silnika. Wyczytałem ze sa tu problemy ze sprzęgłęm, samochód niejest nowy (100 tyś pewnego przebiegu)  skrzynia 6 bieg. Chce go minimalnie podrasować chodzi bardziej o olastyczność niż o moc z przedziału 180 KM. Deerwuje mnie ze na zimnym jade na 1 silnik jak na zimy juz za wysokie obroty bo  2.5 RPM(( głośna praca z punk 1 )a po wbiciu 2 biegu sinik przeciążony i nieprzyjemnie drży. Chciałbym remapem troszke sie tego pozbyc. 

4. Zawór egr, moża go wyrzucić ? mam uszkodzony niechodzi o koszta wymiany owego zaworu tylko o polepszenie pracy silnika. W TDi moża go z powodzeniem zaślepić a w subaru ?! 

 

Wiem ze dla zawców pytania może nieco głupie ale przesiadłęm sie wielkolitrarzowych głównie niemieckich silników na pierszego mojego turbodiesla i to w dodatku dość nietypowej kostrukcji i zupełnie niewiem co do czego! a pogoda niezacheca do pozawania samochodu od mechanicznej strony. Prosze o wyrozumiałośc i porady , każda chętnie przeczytam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie tematy poruszone w poście powyżej są opisane na forum. Polecam poczytać też dział "Jadę nielegala" - hasło: TAK i tam poszukaj opisu auta kolegi Palladinum i po prostu korzystać sporo z opcji "szukaj".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedz. Będe w wolnych chwilach zagłębiał sie w forum, jest dość rozbudowane jak by ktoś a szybko mógłby mi jakieś odośniki do poszczególych tematów w formie odpowiedzi podesłać byłbym baaardzo wdzięczy. Ale i tak dziękuje za odpowiedz mam juz jakiś pukt zaczepienia. 

 

przepraszam za błędy mam zepsuta klawiature

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poprawy elastyczności pracy silnika to osobiście w skodzie octavii miałem wpiętego chip boxa do obd i przejechałem na tym ok 250 tyś km, ciesząc się lepszym spalaniem do 1 l /100 km,  większą elastycznością silnika na wszystkich biegach oraz większym zakresem obrotowym, tzn w skodzie silnik do 3,5 tyś obr jeszcze szedł a po wmonotwaniu chipa szedł do 5 tyś, W zimie też lepiej auto odpalało mimo że czasem pojazd stał kilka dni na mrozie. A co do Subaru to mój kolega dał się namówić i jeździ na takim wpinanym chipe od 2013 r i chwali sobie w Outbacku MY 11  i nic się nie dziej a jest tylko lepiej, W kwestii tego hałasowania diesla subaru na rozuchu to zdaje się tak mają przypadłość, ale mogę się mylić bo poruszam się boxerem w benzynie. Moim zdaniem  Subaru kupuje się niekoniecznie dla ilości zegarów i kontrolek które są potrzebne, ale dla pewnych innych walorów które nie posiadają tego za co cenie subaru .

 

 

PS. W kwestii chipa jeśli będziesz chciał więcej info pisz na priv.

Powodzenia

Diamond  

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii hałasowania ten egzemplarz ma tak od nowości. Ja może jestem poporstu nienauczony pewych rzeczy, poprzednie v6 chodziło na mrozie jak zegarek a o to jest diesel nieco inaczej pracuje na zimnym. Dopiero sie ucze tego pojazdu i silnika. Samochód ma juz 101 tys i 6 lat wiec gwarancji juz chyba niema. Chipbox czy jak zwał tak zwał czegoś takiego nawet za darmo bym niewsadził nawet do golfa tdi !! (to moja subiektywna opinia) mi codzi o remap , info z forum doczytałem ze bezpiezna granica to 180 KM, 400NM i w takie okolice bede celował. Myśle ze sprzegło i reszta powinna spokojnie wytrzymać przy tak krótkiej skrzyni pozatym moc max zawsze wykorzystuje dopiero 3,4 bieg , niestrzelam ze sprzegła i raczej niejestem rzeźnikiem. 

Do tego bedzie wywalony EGR. Zegary juz do mnie jada. Kupiłem boost do 2 bar, wystarczajaco ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do tego bedzie wywalony EGR.

Pomyliłeś literki,skróty czy tam jeszcze coś innego,pewnie chodzi o DPF. ;) 

 

 

w kwestii hałasowania ten egzemplarz ma tak od nowości.
 

Raczej nie,ale warto może zadbać o wtryski i ich czystość czy inne takie.Do poczytania

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/83349-klekot-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-w-sbd-2009/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt jeszcze nierozumiem "slagu" subarowego ale raczej niechodzi mi DPF (filtr cząstek stałych ) od nowości nigdy jeszcze kotrolka niemigła zeby coś było z tym nie tak, wiec obstawiam ze jeszcze żyje wiec nieruszam. Codzi mi o zawór od sterowania recyrkulacją spalin ( przynjamniej w TDI to był egr) z tego co wstępnie rozmawiałem moża go w SBD programowo usunąć a zawor zaślepić. 

 

dzięki za info co do wtrysków chetnie poczytam, zraszta jak wszystkie sugestie i wskazówki uzytkowników forka SBD.

 

 

 

 

z tematu powyżej padała iformacja ze należy unikać obrotów poniżej 2 tys rpm , może to ktoś rozwinać dlaczego ??

 

 

Panowie kolejne pytanie jakia różnica jest pomiedzy DPF otwarty /zamknięty ? Trzeba go wymieniac ? moj ma 100 tyś ale nigdy kotrolka niedała o sobie znać ze cos jest nie tak. Mam nadzieje że jeszcze to pożyje. Mam świece do wymiany , aprawde trzeba silnik z budy wyciagac ?

I kolejne pytanie jak rozpozac padajace sprzeglo ? kiedys kiedys kiedys jak zdychała mi dwu masa to gwizdało przy rozrucchu i telepało przy starcie. 

Jak jest w SBD ? Bo tu jedyne co mi niepasuje że to sprzęgło cieżko chodzi jak w traktorze az noga boli. (chodzi juz tak od 50 tys) Po lekturze forum i przeczytaniu istrukcji powiem szczerze jestem pełen obaw czy dobrze robie przesiadajac sie na te motor. 

A po przeczytaniu forum oraz instrukcji stwierdzam że Istrukcja powinna sie zaczynać słowami " KAŻDE URUCHOMIENIE SILNIKA MOŻE W KOŃCU DOPROWADZIĆ DO JEGO USTERKI " 


jak rozpoznac koniec sprzęgła ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu sprzęgło pada zazwyczaj przez rozhartowane tłumiki drgań, więc prawdopodobnie będziesz miał mocne szarpanie. Jeśli nie miałeś problemu z DPF do tej pory, to chyba muszę Cię zmartwić, bo z tego co wiem, to po 90k km problem robi się na tyle poważny, że albo wymieniasz DPF (kilka-kilkanaście tys. zł), albo go wywalasz. Dodatkowo w moim aucie jest BOX zamontowany przez ASO, na liczniku już 150k km i jeździ ok (ponoć jest ponad 170KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli nie miałeś problemu z DPF do tej pory, to chyba muszę Cię zmartwić, bo z tego co wiem, to po 90k km problem robi się na tyle poważny, że albo wymieniasz DPF (kilka-kilkanaście tys. zł), albo go wywalasz.

Nie wiem skąd taka informacja,opinia.Brak tego typu wpisów na Forum,są natomiast wspomniane auta z przebiegiem w okolicach 200 tys.km jeżdżących na fabrycznych filtrach i brak z nimi kłopotów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze u mnie to chula jak nalezy , szkoda ze niema jakiej kontrolki która by informawała ze własnie odbywa sie precez dopalania czy regeneracji. ale chyba dzisiaj miałem własnie właczona regeneracjie bo silnik pracował niefajnie nierówno , smrodził i był głosny dość. Ale poźniej juz normalnie. Wywalenie filtra jest drogie?/ skąplikowane ? czy jak zwykle kwestia kogoś kto potrafi namieszac w elektronice samochodu a reszte sie wycina i spokój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze u mnie to chula jak nalezy , szkoda ze niema jakiej kontrolki która by informawała ze własnie odbywa sie precez dopalania czy regeneracji. ale chyba dzisiaj miałem własnie właczona regeneracjie bo silnik pracował niefajnie nierówno , smrodził i był głosny dość. Ale poźniej juz normalnie. 

 

Podobne objawy ma też tzw. kalibracja silnika było to podczas jazdy czy na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam nadzieje ze u mnie to chula jak nalezy , szkoda ze niema jakiej kontrolki która by informawała ze własnie odbywa sie precez dopalania czy regeneracji. ale chyba dzisiaj miałem własnie właczona regeneracjie bo silnik pracował niefajnie nierówno , smrodził i był głosny dość. Ale poźniej juz normalnie. 

 

Podobne objawy ma też tzw. kalibracja silnika było to podczas jazdy czy na postoju?

 

oooo kolejna rzecz o której niemiałem pojęcia ! kalibracja czego i po co ? rzecz miała rzecz na postoju w sumie na dośc zimnym silniku wiec byłem zdziwony zeby juz sie filtr dopalał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd taka informacja,opinia.Brak tego typu wpisów na Forum,są natomiast wspomniane auta z przebiegiem w okolicach 200 tys.km jeżdżących na fabrycznych filtrach i brak z nimi kłopotów.

 

 

Informacja od poprzedniego właściciela, wg którego ASO nie umiało sobie poradzić z tym DPFem i sugerowali zakup nowego. Na forum też czytałem o podobnych problemach, ale jakoś nie widzę teraz tego gdy celowo szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam nadzieje ze u mnie to chula jak nalezy , szkoda ze niema jakiej kontrolki która by informawała ze własnie odbywa sie precez dopalania czy regeneracji. ale chyba dzisiaj miałem własnie właczona regeneracjie bo silnik pracował niefajnie nierówno , smrodził i był głosny dość. Ale poźniej juz normalnie. 

 

Podobne objawy ma też tzw. kalibracja silnika było to podczas jazdy czy na postoju?

 

oooo kolejna rzecz o której niemiałem pojęcia ! kalibracja czego i po co ? rzecz miała rzecz na postoju w sumie na dośc zimnym silniku wiec byłem zdziwony zeby juz sie filtr dopalał...

 

 

Kalibracja układu wtryskowego podobno ze względów ekologicznych coś tam optymalizuje. Nie wiem czy na zimnym silniku się odpala, trzeba by właścicieli popytać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

New Suberator. Dzisiaj spotkałem mojego zacnego kolegę, posiadacza OBK MY11 w  Dieslu. Potwierdzam dziwne klekotanie silnika po odpaleniu, po całonocnym postoju. W ASO jak już ktoś wspomniał są w ofercie TZW BOXY/ Czarne skrzynki. Nie chcę się wypowiadać bo to temat na "nielagala".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W ASO jak już ktoś wspomniał są w ofercie TZW BOXY/ Czarne skrzynki.

 

No to pięknie …….. :o  i co te czarne skrzynki robią ? pytam czysto z ciekawości  :twisted:  Jeśli masz na myśli jakieś emulatory , to gratuluje ……  :facepalm:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi mówił, że oszukują przepustnicę czy coś w ten deseń. Plus jest taki, że działa to tylko w trakcie jazdy (nie ma negatywnego wpływu na działanie sprzęgła - w końcu przejechane już na tym 150k km). Początkowo chciałem to zdemontować, ale jakoś tak bałem się utraty mocy/momentu i zostawiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzisiaj spotkałem mojego zacnego kolegę, posiadacza OBK MY11 w  Dieslu. Potwierdzam dziwne klekotanie silnika po odpaleniu, po całonocnym postoju.
 

 

powoli sobie z tym radze, lepsze paliwo, jeszcze chce za rada forumowego znajomego zalac troszke oleju do 2t. Pozatym mam pozastałeprzyzwyczajenia z poprzedniego silnika V z aluminiowym blokiem ze jednak lubie go odpalic a miedzy czasie wrocic do domu i na szybko dopic herbate i dopiero jechac i wtedy to stukanie jest minimalne a w zasadzie to juz chyba normalna praca zimnego dyszla. Ale bedzie jeszcze zmiana oleju na cos lepszego miedzy czasie. 

 

 

 

W ASO jak już ktoś wspomniał są w ofercie TZW BOXY/ Czarne skrzynki.
 

Matko wierzyc mi sie niechce zeby aso coś takiego oferowało ! kiedys kiedys kiedys dawno dawno jak miałem klekota HDI interesował sie tematem i i juz w tedy były boxy , były te z allegro za 50 zł ale były również za 600 zł i droższe pamietam ze te najmocniejsze prawie kosztowały 1000 zł !(remap wtedy zrobiłęm za 1100zł a silnik wiem ze chodzi do dzisiaj)Przy boxach i juz wtedy mowiło sie ze to zabójstwo dla silnika , przecież komp chodzi poza wszelka kontrola wskazników i czujników. działa to na zasadzie emulacji sygnału to jest o proszenie sie o prolem z silnikiem, moze inaczej to chodzi gdy zakładamy to do silnika od nowosci ,ale i tak nigdy bym tego nie załozył. Ale jak moze ASO zakładac to zreszta tak samo jak wgrywanie softów na pałe niewiedzac w jakim stanie oraz kondycji jest dany motor ! przeciez nawet jak wychodza silniki z fabryki to sie róznia miedzy soba minimalnie parametrami a soft myk ten sam dla wszystkich. Chyba ze dzisiejsze box chodza na zasadzie troche jak kompy od lpg, czytaja wskazania kompa i na tej zasadzie dobieraja na bierzaco parametry pracy silnika, ale mimo wszystko troche sie boje. Wole zapłacic , ale miec wydruk z hamowni , wiedziec w jakim stanie jest motro, zrobiony program dla tego jednego silnika nawet jesli niejest on autorski a tylko modyfikowany ori soft to lepsze to niz box czy soft z ASO. Ale to tylko moje zdanie ! ktos moze sobie chwalic box i widac ze niektórzy smigaja i wszystko jest ok, wiec można i tak, ja wyraziłęm swoje zdanie ale wiedze na ten temat mam ograniczona, wiec jak sie myle prosze o wyjasnienie, chetnie sie dokształce  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...