Jump to content

Remont silnika Legacy turbo ej20


sigma111
 Share

Recommended Posts

Będę wdzięczny za radę, pacjent ma już przejechane ponad 300 tysięcy kilometrów. Na chwile obecną moc jest około 280 KM i lekko ponad 360 Nm. Po drodze są wtryski 440cc i pewnie po ich wrzuceniu staruszek przebije 300 KM.

 

Pytanie do jakiego stopnia zakuwać silnik aby nie myśleć kiedy coś klęknie ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po drodze są wtryski 440cc i pewnie po ich wrzuceniu staruszek przebije 300 KM
 

Same wtryski to raczej mocy nie przysporzą. ;)

Opisz najpierw setup silnika,jakie turbo i co jest nadłubane,bo 280KM to nie jest seryjna moc turbodziada i na jakim kompie silnik pracuje.

Link to comment
Share on other sites

Turbo jest seria IHI VF12, w silniki nic nie jest zmieniane. Wydech z kwasu i przedni IC. Silnik pracuje na Ecumasterze wpiętym jako full implant. Oryginale wtryski 380cc nie pozwalają na więcej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Turbo jest seria IHI VF12,

Tu będziesz miał problem z większą mocą,może parę koni jeszcze z niej wydusisz,ale będzie to łabędzi śpiew tej turbinki.Większe wtryski to dobry pomysł,czy 440-stki wystarczą?Może warto się rozejrzeć i pomyśleć 0 550-tkach. ;) Będą jak znalazł gdy zajdzie konieczność wymiany turbiny.

 

 

Pytanie do jakiego stopnia zakuwać silnik aby nie myśleć kiedy coś klęknie ?

Ograniczyłbym się do kutych tłoków. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Proszę o wyjaśnienie kwestii mapy

Dobrze i poprawnie wykonany remap,bezpieczny dla silnika,gdzie nie brakuje paliwa,doładowanie nie faluje,wszystkie parametry pracy silnika są odpowiednie do obrotów,wartości doładowania i obciążeń.

Nie ma wtedy przeładowań,ubogiej mieszanki,temperatura silnika i gazów wylotowych nie sprawia kłopotów itd. 

Link to comment
Share on other sites

Na tym kompie silnik można bardzo dobrze zabezpieczyć.

 

Jakby co, to mam do sprzedania TD04L.

 

Jak bedziesz rozbierał silnik, to bym wymienił panewki i pompę oleju na wydajniejszą.

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie wszystko powinno być ok, jedynie sprawą która jest zagadką to stan silnika w środku :) stąd ten post. Raczej w szybkim czasie się dowiemy jakie tzw. trupy są ukryte w szafie ;)


Panewki na pewno będą kute. Dziękuje za ofertę turbo, ale dźwięk VF12 jak się wkręca jest piękny :) Pompa oleju, są jakieś sprawdzone opcje/modele/producenci ?

Link to comment
Share on other sites

To jest średnica przez którą olej jest pompowany.

 

Wg wykresów 11 mn daje wyższe ciśnienia, a 12 mm daje większa wydajność.

 

Co do praktycznych różnic, to niech jakiś praktyk sie wypowie.

 

Mi magik od silnika powiedział 12 mm i tską zamówiłem.

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca.

 

W 12 mm przepływa więcej oleju, ale z mniejszym ciśnieniem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...