Jump to content

Zakup Turbo Dziada porady.


Wielki Szu
 Share

Recommended Posts

Pytasz o auto 21-25 letnie. Na powyższe Twoje pytanie można odpowiedzieć: wszędzie.

 

Podstawa: nadkola tylne zewnętrzne i wewnętrzne.

 

 

 

Jeśli nie masz budżetu na perełkę to i tak będziesz miał w zasięgu zarudziałe auta. Albo po zrobieniu blacharki.

Kupno dziada (turbo) bez rudej od nowości jest.... no prawie jak Yeti.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W moim dziadku rudy został znaleziony na prawym tylnym kielichu amora (wielkości dużej pomarańczy)  -niewidoczne podczas oględzin bagażnika,

na lewych tylnym kielichu, w miejscu łączenia z podłogą bagażnika. Poza tym progi i błotniki (przód i tył) oraz drzwi. O dziwo cały przód był zdrowy.

Link to comment
Share on other sites

Popychacze hydrauliczne.

 

Poza tym, oglądaj nadwozie. Zwłaszcza tył - wszystkie powierzchnie kielichów tylnych amortyzatorów, nadkola, progi, tylne podłużnice.

Bez podniesienia auta nie ma szans.

Szczególnie uważnie oglądaj dach - okolice przedniej szyby i słupków A. Przegniłe słupki przednie mogą być niebezpieczne podczas dachowania - wiem, nie bierzesz pod uwagę.

Ale jak ci się zdarzy i się poskładają to co?

 

Ponadto, mechanikę sobie ogarniesz, walka z RUDĄ jest przegrana.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

 

na prawym tylnym kielichu amora
to bym się nie domyślił.

Właśnie kończę łatać oba tylne kielichy w Antyku.

Z jednej strony brak było 2/3 nadkola wewnętrznego, ale zapowiadają srogą zimę więc szkoda oddać na złom.

Przynajmniej do wiosny. :lol:

Masz jakiś egzemplarz na oku?

Edited by hugo
Link to comment
Share on other sites

No właśnie mam :wub:

 

Problem w tym, że auto stoi jeszcze u właściciela w CH. Ogłoszenie się już skończyło. Kolega, który szprecha po niemiecku dzwonił i numer z ogłoszenia jest do brata właściciela auta. Oczywiście dał mu właściwy numer, ale puki co nie nie odbiera.

Info z ogłoszenia:

 - buda ma nalatane 293tys., silnik siedzi drugi z przebiegiem 182tys.

 - doładowanie 1.3 bar

 - zawieszenie KW

 - zmieniony wydech

 - blacharka z grubsza ogarnięta

 - ostatnie MFK 10.2012r.

 

Są i wady: cieknie szyber, do wymiany przeguby i hamulce, rysy, wgniecenia.

 

 

post-4674-0-21766000-1446296578_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolejny gwóźdź.

Jeżeli był silnik zmieniany, to warto się upewnić, że na zamknięty blok, a nie jakieś byleco z GTka po 1996 roku

Link to comment
Share on other sites

 

Nienapalabym się.

 

Już mi trochę przeszło :)

 

Zależy czego tak naprawdę oczekujesz po takim aucie.

 

Jeżeli ma to być typowy funcar to prędzej czy później i tak umrze, więc parę mankamentów nie zrobi różnicy,

ale jeśli szukasz czegoś takiego do np. odbudowy i dopieszczenia lub normalnego użytkowania, to trzeba szukać 

możliwie najlepszego egzemplarza, co będzie trudne, by nie powiedzieć baaardzo trudne.

Link to comment
Share on other sites

jw.

+ sprawdz alternator ! czy podaje dobre napięcie 

ja mialem niedawno przygodę i okazało się że regulator napiecia byl jebniety i dawal 17 volt a zaufaj nie chcesz walczyć z popaloną elektryką 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...