Skocz do zawartości

Impreza WRX 94 - prośba o pomoc w diagnozie problemu


Kontrey

Rekomendowane odpowiedzi

Lipa. Silnik STi, a EJ205 i to z Forka to trochę różne światy.

Coś jeszcze mi się nie zgadza. Piszesz, ze przy przekładce były zmieniane zegary. Po co?

Że się komuś chciało po padzie silnika wymieniać cały silnik z osprzętem, wiązka, kompem itd, zamiast wyremontować ten, który tam wsadziło FHI. Ja bym porozmawiał, z byłym właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel mówi, że już z tym silnikiem go sprowadził. On sam odnowił samochód blacharsko i robił przekładkę


 

 

zoacz jakie turbo jest założone do niego czy  TD04  czy TF035

Wysyłam zdjęcia turbo. Ogólnie poprzedni właścieciel mówił ,że auto ma 260 koni. Ma wydech pełen przelot prodrvive i większy IC. Chlapaki prodrive w Anglii też mu ktoś założył więc mam cichą nadzieję, że w silniku też coś jest doinewestowane a nie kupiłem badziewie pod maską. Muszę jechać go schamować, ale nie mam czasu do zimy na to. Jak się coś zepsuje to pojadę do nowego Sącza do carfita i wszytko już będzie jasne. 

Zdjęcia:

9ad81511a4edd101med.jpg

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9ad81511a4edd101

a03e9f7792310012med.jpg

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a03e9f7792310012

87847b479e5a35efmed.jpg

http://www.fotosik.pl/zdjecie/87847b479e5a35ef

e29a149b19b57f4dmed.jpg

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e29a149b19b57f4d

Dziękuję za pomoc i podzielenie się wiedzą, szczególnie Tobie Szociu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 94-96  miały natrysk oleju na denko tłoka,   tłoki  w porównaniu z tymi nowszymi  były zdecydowanie bardziej masywne
 -  po prostu lepiej  znoszą  brak lub słabe wystrojenie.

 

Silniki 97 wzwyż  miały podniesiony stopień sprężania,  co  odbiło sie na poprawie elastyczności  ale są  juz bardziej deliakatne  tj  wymagają prawidłowego wystrojenia, jego brak  skutkuje częstymi przypadkami wyklepania panewek od spalania stukowego, najbardziej widać to po  wszystkich JDM'ach które mają  fabryczne mapy zapłonu bardziej agresywne  niż w GT,   wiele z nich  zaraz po imporcie do PL miało naprawiane silniki ze względu na obróconą  panewkę.  W autach wystrojonych czy to na esl, alcateku etc.  problemu już nie  było.

 

W 99 r  zmieniono konstrukcje wału i  panewka oporowa  ze środka  poszła na tył i jest szersza o 1mm -  to był upgrade względem starszych silników.

 

Bloki  te cenniejsze  tj  zamknięte 2.0 lub 2.2  przerabia sie na oporową na tyle ponieważ daje to możliwości zastosowania wałów  np z 2,5  o większym wykorbieniu lub wałów  cross drilled z nowszych  sti jdm.

 

Jedynym  racjonalnym powodem wymiany zwykłego  otwartego bloku na nowszy typ może  być kwestia większej podaży używanych bloków i wałów do  budżetowej odbudowy.  Te starszego typu  były stosowane do 98 r  czyli  są już zabytkowe i coraz trudniej znaleźć coś nadającego się do reanimacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...