Jump to content

Impreza WRX 94 - prośba o pomoc w diagnozie problemu


Kontrey
 Share

Recommended Posts

Witam!

Pacjent to Impreza WRX 94r.  GC8B48D Wersja Japońska

Silnik:  EJ20G DW2H

Skrzynia : TY752VB3CA Maual

Zaczynając od początku. Check engine pojawił się i potem utrzymywał w po zatankowaniu słabego paliwa. Po zatankowaniu lepszego pojawiał się sporadycznie, ale auto potrafiło szarpać, przy wcisniętym gazie do oporu. Pojawia się zwykle przy włączeniu silnika na zimnym albo po jeździe gdy się zatrzymam. Kolejny objaw to delikatne, ledwo zauważalne falowanie obrotów na zimnym/ssaniu, Zczytałem błędy i wymrugało mi:

32 - sonda lambda nr 1

11 - czujnik pol wału korobowego

23 - Przepływomierz

53 - obwód immo/ pompy paliwa/ włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika.

Z modyfikacji które mogą mieć wpływ na błędy to BOV Forge, Wydech prodrive, Pusty katalizator, modyfikacja w elektronice by turbo wcześniej wstawło.

Gdy tankuje Pb98 to auto rzadko ma objawy i błąd podczas jazdy rzadko się ozapala. Wolę jednak działać za wczasu. I tu pojawia się pytanie- poprzedni właściciel po sprowadzeniu rozebrał to auto w całości i odnawiał- czy któreś z tych błędów mogły być zapamiętane z tamtego okresu? Czy powinienem odłączyć aku i je skasować i sprawdzić potem które wybija a które nie? Jeżeli tak to jak mam odłączyć akumulator?

Liczę na sugestie od bardziej doświadczonych kolegów  i dziękuję za wszelką pomoc. 

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

by weliminować stare błędy odłącz akku i zobacz  jakie kody wypluje później.

 

objawy masz jak przy padniętej przepływce lub uszkodzonych cewkach w starych GT. Nieszczelny bov również jest w stanie generowac problemy ze składem mieszanki.

Edited by szociu
Link to comment
Share on other sites

Raz nalałem jak kupiłem auto. Pierwszy i jedyny raz - to już na pewno

Tak jak napisałem, na 98 błąd praktycznie się nie pojawia, tylko sporadycznie. Odepne aku i zczytam jeszcze raz. I tu pytanie jak to zrobić? Mam odpiąć minus i ponaciskać hamulec? Ps. błąd 53 to pewnie sam wygenerowałem jak sprawdzałem czy immo działa i chciałem odpalić go na dorobionym kluczyku bez immo- auto od razu zgasło- czy to ja ten błądzrobiłem i tutaj olać?

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

 

Gdy tankuje Pb98 to auto rzadko ma objawy i błąd podczas jazdy rzadko się ozapala. Wolę jednak działać za wczasu.

 

Lejesz do JDMa STi 95 w ogóle? :P

Zalej 100 i będzie działać.

 

Siadaj pała :P

 

dopiero od  97  wzwyż tj silniki EJ20K  maja mapę fabryczną  na 100 oktanowe  paliwo.

 

 

Auto jest  rzeczywiście JDM'em czy  zwykłym GT ?  sterowniki z JDm'a  nie  miały immobilisera w tych rocznikach.

Edited by szociu
Link to comment
Share on other sites

 

 

dopiero od 97 wzwyż tj silniki EJ20K maja mapę fabryczną na 100 oktanowe paliwo.

 

Cenne info dla mnie :) Jesteś tego pewien na 100%?

Ja do niedawna też byłem o tym przekonany, ale usłyszałem i też wyczytałem parę głosów, ze to dopiero ver 5 i 6 (EJ207) mają mapę pod 100 oktanów... Ktoś z kolei mówił też że w Japonii nie było przed 99 czy tam 98 rokiem jeszcze 100 oktanowej wachy na stacjach... Co jest prawdą, a co legendą... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Komp jest zmieniony i pod kierownicą też mam puszkę pastikową zmienioną na taką z GT. Muszę poszukać kompa to podam oznaczenie


Dobra obejrzałem ECU. Rzeczywiście jest z GT przełożony. jakby ktoś wnikał to numery Y6 oznaczenie 226IIAE782    AI8-000 D3K     9705

Czyli mogę podejrzewać że błąd 53 to z mojej winy przez próbę odpalenia kluczykiem bez immo czy może został po poprzednim właścicielu gdy przerabiał auto? Z tego co wiem nic więcej nie zmieniał- jest to E-GC8 Japończyk, silnik i skrzynia nie były zmieniane, sprzęgło jest zmienione. I chciałbym tutaj zapytać jeszcze czy silnik w tym modelu to zamknięty blok? Gdzieś słyszałem...

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

Też tego nie czaje. Zapytam poprzedniego właściciela. Wiem, że auto było strojone by turbina wcześniej wstawała. No i może to przez przekładkę. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie gdzie mam czujnik położenia wałka w tym silniku. Myślę że on jest przyczyną, bo zdażyło się że auto nie chciało zapalić przez chwilę. Obejrzę, przeczyszczę... (jak to czyścić?)

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki to o ten czujnik mi chodziło. ZObaczę czy by go nie dało się jakoś przeczyścić. Szociu możesz zobaczyć na te numery czy ECU na pewno z GT jest? Bo na obudowie widać że japońska firma produkowała.


Dobra sprawa się zrobiła poważna. Auto nie chce zapalić. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Jestem teraz na szkoleniu w Jednostce w jakimś wipizdowie i nie mam gdzie szukać pomocy w okolicy, muszę temat ogarnąć sam. Auto musi mi w piątek zapalić i przewieźć mnie koniecznie 150km do Wrocławia. Wczoraj zapalił bez problemu i pochodził tak z 2-3 minuty. Dzisiaj go kręciłem i nic. Czy to może być spowodowane, dzeszczem, wilgocią? Auto stało pod chmurką... Zajrzałem pod maskę i było trochę wody, na kablach również. Odpiąłem czujnik pod alternatorem, obejrzałem go i wyglądał ok, zapiąłem zpowrotem.

 

Zczytałem znowu błędy i wyskoczył mi błąd 22 dodatkowo do powyższych

 

Powycierałem wilgoć i gdy trzymając bardzo długo przeklęczony kluczyk, traciłem już nadzieję, auto odpaliło... Na zimnym co chwila zapalała się i gasła kontrolka check engine... Ktoś ma jakiś pomysł co do tego. Nie mam tutaj nawet klucza by odkręcić aku i skasować błędy.

 

Przyjżałem się silnikowi i z przodu jest naklejka z kodem seryjnym i oznaczeniem i jest ona inna niż na blaszce z vinem! Czy to oznacza że silnik był przełożony kiedyś? Podaje numery, mógłby mi ktoś to wyjaśnić?

 

Numer na vinie EJ20GDW2H

Numer na naklejce EJ205NWXKE

 

Te numery to silnik z forestera prawda? Czy ten silnik jest gorszy od tego z WRX? Czy są na silniku wybite numery bym mógł sprawdzić je na 100% a jeśli tak to gdzie je znajdę?

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ok dzięki to o ten czujnik mi chodziło. ZObaczę czy by go nie dało się jakoś przeczyścić. Szociu możesz zobaczyć na te numery czy ECU na pewno z GT jest? Bo na obudowie widać że japońska firma produkowała.

 

po oznaczeniu i nr  to komp z GT99, ale obstawiam ze tylko obudowa jest z niego a środek inny. zobacz czy jest na 4 żółte kostki czy 3  szare.

 

Co do odpalania,  w WRX 94-96  nie ma  kabli,  tylko cewki na swiecach.

 

Zrób foto komory silnika  powiem Ci  z czego to silnik. 

 

Błąd 22 to czujnik spalania stukowego.

Link to comment
Share on other sites

Czy ma gorsze graty na przykład? Dobrze wystrojony i z założonym turbo z WRX ma takie samą moc co WRX? Chodzi mi o to czy to że mam ten silnik zamiast seryjnego to dla mnie gorzej czy lepiej (wiadomo ten jest nowszy)

Link to comment
Share on other sites

Tak. Pierwszy model WRX przez STi, JDM i zamknięty blok... ale miał swoje lata. Lipa trochę bo dopiero dzisiaj szukając usterki to zauważyłem. To moje pierwsze subaru

Edited by Kontrey
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...