Kontrey Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Witam! Pacjent to Impreza WRX 94r. GC8B48D Wersja Japońska Silnik: EJ20G DW2H Skrzynia : TY752VB3CA Maual Zaczynając od początku. Check engine pojawił się i potem utrzymywał w po zatankowaniu słabego paliwa. Po zatankowaniu lepszego pojawiał się sporadycznie, ale auto potrafiło szarpać, przy wcisniętym gazie do oporu. Pojawia się zwykle przy włączeniu silnika na zimnym albo po jeździe gdy się zatrzymam. Kolejny objaw to delikatne, ledwo zauważalne falowanie obrotów na zimnym/ssaniu, Zczytałem błędy i wymrugało mi: 32 - sonda lambda nr 1 11 - czujnik pol wału korobowego 23 - Przepływomierz 53 - obwód immo/ pompy paliwa/ włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika. Z modyfikacji które mogą mieć wpływ na błędy to BOV Forge, Wydech prodrive, Pusty katalizator, modyfikacja w elektronice by turbo wcześniej wstawło. Gdy tankuje Pb98 to auto rzadko ma objawy i błąd podczas jazdy rzadko się ozapala. Wolę jednak działać za wczasu. I tu pojawia się pytanie- poprzedni właściciel po sprowadzeniu rozebrał to auto w całości i odnawiał- czy któreś z tych błędów mogły być zapamiętane z tamtego okresu? Czy powinienem odłączyć aku i je skasować i sprawdzić potem które wybija a które nie? Jeżeli tak to jak mam odłączyć akumulator? Liczę na sugestie od bardziej doświadczonych kolegów i dziękuję za wszelką pomoc. Edytowane 19 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) by weliminować stare błędy odłącz akku i zobacz jakie kody wypluje później. objawy masz jak przy padniętej przepływce lub uszkodzonych cewkach w starych GT. Nieszczelny bov również jest w stanie generowac problemy ze składem mieszanki. Edytowane 19 Października 2015 przez szociu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Gdy tankuje Pb98 to auto rzadko ma objawy i błąd podczas jazdy rzadko się ozapala. Wolę jednak działać za wczasu. Lejesz do JDMa STi 95 w ogóle? Zalej 100 i będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Raz nalałem jak kupiłem auto. Pierwszy i jedyny raz - to już na pewno Tak jak napisałem, na 98 błąd praktycznie się nie pojawia, tylko sporadycznie. Odepne aku i zczytam jeszcze raz. I tu pytanie jak to zrobić? Mam odpiąć minus i ponaciskać hamulec? Ps. błąd 53 to pewnie sam wygenerowałem jak sprawdzałem czy immo działa i chciałem odpalić go na dorobionym kluczyku bez immo- auto od razu zgasło- czy to ja ten błądzrobiłem i tutaj olać? Edytowane 19 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Mam odpiąć minus i ponaciskać hamulec? dokładnie tak.I poczekać ze 2 godziny, albo i noc. Potem zapal go , nie dotykaj gazu aż do pełnego rozgrzania/właczenia wiataków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 To zrobię tak i zobaczę jakie mi błędy wybije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Gdy tankuje Pb98 to auto rzadko ma objawy i błąd podczas jazdy rzadko się ozapala. Wolę jednak działać za wczasu. Lejesz do JDMa STi 95 w ogóle? Zalej 100 i będzie działać. Siadaj pała dopiero od 97 wzwyż tj silniki EJ20K maja mapę fabryczną na 100 oktanowe paliwo. Auto jest rzeczywiście JDM'em czy zwykłym GT ? sterowniki z JDm'a nie miały immobilisera w tych rocznikach. Edytowane 20 Października 2015 przez szociu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 dopiero od 97 wzwyż tj silniki EJ20K maja mapę fabryczną na 100 oktanowe paliwo. Cenne info dla mnie Jesteś tego pewien na 100%? Ja do niedawna też byłem o tym przekonany, ale usłyszałem i też wyczytałem parę głosów, ze to dopiero ver 5 i 6 (EJ207) mają mapę pod 100 oktanów... Ktoś z kolei mówił też że w Japonii nie było przed 99 czy tam 98 rokiem jeszcze 100 oktanowej wachy na stacjach... Co jest prawdą, a co legendą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) JDM na pewno. Miał przekładkę i zegary też zostały wymienione, stąd myślę, że immo wleciało także. Edytowane 20 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 immo jest w ecu w przypadku starej imprezy przed 97, co sugerowałoby że masz Ecu z GT. najprościej - podaj oznaczenie z obudowy sterownika a powiem ci co to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Komp jest zmieniony i pod kierownicą też mam puszkę pastikową zmienioną na taką z GT. Muszę poszukać kompa to podam oznaczenie Dobra obejrzałem ECU. Rzeczywiście jest z GT przełożony. jakby ktoś wnikał to numery Y6 oznaczenie 226IIAE782 AI8-000 D3K 9705 Czyli mogę podejrzewać że błąd 53 to z mojej winy przez próbę odpalenia kluczykiem bez immo czy może został po poprzednim właścicielu gdy przerabiał auto? Z tego co wiem nic więcej nie zmieniał- jest to E-GC8 Japończyk, silnik i skrzynia nie były zmieniane, sprzęgło jest zmienione. I chciałbym tutaj zapytać jeszcze czy silnik w tym modelu to zamknięty blok? Gdzieś słyszałem... Edytowane 20 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Nie czaje po co wkładali ECU z eu, jak JDM jest wystrojony na więcej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Też tego nie czaje. Zapytam poprzedniego właściciela. Wiem, że auto było strojone by turbina wcześniej wstawała. No i może to przez przekładkę. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie gdzie mam czujnik położenia wałka w tym silniku. Myślę że on jest przyczyną, bo zdażyło się że auto nie chciało zapalić przez chwilę. Obejrzę, przeczyszczę... (jak to czyścić?) Edytowane 20 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 bez czujnika położenia wałka auto zapali bez problemu. Bez czujnika położenia wału już nie - znajduje się pod alternatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Ok dzięki to o ten czujnik mi chodziło. ZObaczę czy by go nie dało się jakoś przeczyścić. Szociu możesz zobaczyć na te numery czy ECU na pewno z GT jest? Bo na obudowie widać że japońska firma produkowała. Dobra sprawa się zrobiła poważna. Auto nie chce zapalić. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Jestem teraz na szkoleniu w Jednostce w jakimś wipizdowie i nie mam gdzie szukać pomocy w okolicy, muszę temat ogarnąć sam. Auto musi mi w piątek zapalić i przewieźć mnie koniecznie 150km do Wrocławia. Wczoraj zapalił bez problemu i pochodził tak z 2-3 minuty. Dzisiaj go kręciłem i nic. Czy to może być spowodowane, dzeszczem, wilgocią? Auto stało pod chmurką... Zajrzałem pod maskę i było trochę wody, na kablach również. Odpiąłem czujnik pod alternatorem, obejrzałem go i wyglądał ok, zapiąłem zpowrotem. Zczytałem znowu błędy i wyskoczył mi błąd 22 dodatkowo do powyższych Powycierałem wilgoć i gdy trzymając bardzo długo przeklęczony kluczyk, traciłem już nadzieję, auto odpaliło... Na zimnym co chwila zapalała się i gasła kontrolka check engine... Ktoś ma jakiś pomysł co do tego. Nie mam tutaj nawet klucza by odkręcić aku i skasować błędy. Przyjżałem się silnikowi i z przodu jest naklejka z kodem seryjnym i oznaczeniem i jest ona inna niż na blaszce z vinem! Czy to oznacza że silnik był przełożony kiedyś? Podaje numery, mógłby mi ktoś to wyjaśnić? Numer na vinie EJ20GDW2H Numer na naklejce EJ205NWXKE Te numery to silnik z forestera prawda? Czy ten silnik jest gorszy od tego z WRX? Czy są na silniku wybite numery bym mógł sprawdzić je na 100% a jeśli tak to gdzie je znajdę? Edytowane 21 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ok dzięki to o ten czujnik mi chodziło. ZObaczę czy by go nie dało się jakoś przeczyścić. Szociu możesz zobaczyć na te numery czy ECU na pewno z GT jest? Bo na obudowie widać że japońska firma produkowała. po oznaczeniu i nr to komp z GT99, ale obstawiam ze tylko obudowa jest z niego a środek inny. zobacz czy jest na 4 żółte kostki czy 3 szare. Co do odpalania, w WRX 94-96 nie ma kabli, tylko cewki na swiecach. Zrób foto komory silnika powiem Ci z czego to silnik. Błąd 22 to czujnik spalania stukowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Dobra wrzucę jutro zdjęcie komory i kompa http://www.fotosik.pl/zdjecie/d023e412c28c6636 Edytowane 21 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 silnik jest z rocznika 99/00 ej205 , także z WRX 94 niewiele ma wspólnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 więc jest to ten EJ205NWXKE Wiesz coś o nim więcej? Mógłbyś mi powiedzieć czy to dobry silnik i czym się różni? Na forum nic nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 To silnik z Forka S turbo, zoacz jakie turbo jest założone do niego czy TD04 czy TF035 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 A możesz mi powiedzieć czy ten silnik jest gorszy/lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 zależy pod jakim względem, generalnie w serii nie miał mocy nominalnej jak silnik z WRX94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Czy ma gorsze graty na przykład? Dobrze wystrojony i z założonym turbo z WRX ma takie samą moc co WRX? Chodzi mi o to czy to że mam ten silnik zamiast seryjnego to dla mnie gorzej czy lepiej (wiadomo ten jest nowszy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Moim zdaniem gorzej. Tam miał byś silnik STi jak w Twoim podpisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Tak. Pierwszy model WRX przez STi, JDM i zamknięty blok... ale miał swoje lata. Lipa trochę bo dopiero dzisiaj szukając usterki to zauważyłem. To moje pierwsze subaru Edytowane 21 Października 2015 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się