Skocz do zawartości

Czy pasują wałki rozrządu z STI do n/a??


cosworth1984

Rekomendowane odpowiedzi

A może do mojego wałki z 2.5 przeszczepię i będę miał +31 KM ?

Bierz od SBD i walcz o niutki. :mrgreen:

 

Temat w sumie dość ciekawy ale na naszym Forum mało znany od strony technicznej,bo nikt raczej tą drogą jeszcze nie kroczył.

Założycielowi tematu radziłbym kontakt z mechanikiem ogarniętym w tuningu i na dodatek znającego Subaru,inaczej będzie to tylko bicie piany,chociaż wyników,efektów byłbym ciekawy,również ewentualnych problemów do rozwiązania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie EJ204 z AVCS, zrób dobry wydech, mapę i będzie 200KM. Ze zwykłego EJ204 żeby tyle zrobić nie wystarczą wałki. Musisz podnieść stopień sprężania do min. 11,5:1 czyli nowe tłoki, do tego bez zmiennych faz rozrządu musisz obrobić głowice i dobrać ostre wałki. Przygotuj minimum 30kPLN na taką operację a i tak nie masz gwarancji że się uda. Co prawda nie z EJ20 tylko z hondowskiego H22 wydłubałem 260KM bez doładowania, ale nie pytaj o koszty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kup sobie EJ204 z AVCS, zrób dobry wydech, mapę i będzie 200KM. Ze zwykłego EJ204 żeby tyle zrobić nie wystarczą wałki. Musisz podnieść stopień sprężania do min. 11,5:1 czyli nowe tłoki, do tego bez zmiennych faz rozrządu musisz obrobić głowice i dobrać ostre wałki. Przygotuj minimum 30kPLN na taką operację a i tak nie masz gwarancji że się uda. Co prawda nie z EJ20 tylko z hondowskiego H22 wydłubałem 260KM bez doładowania, ale nie pytaj o koszty

 

no kurcze w końcu techniczna odpowiedź, zdaje sobię sprawę chce podciągnąć uelastycznić ile się da i w cytacie kolega napisał coś ciekawego

 

teraz który silnik w hawkeye 2,0 ma AVCS?? 

 

10100BN240
Destination code: E2, KS, K4
EJ204LS8JB
'05, June — '06, June
 
10100BN450
Destination code: EC
EJ204LS8LB
'05, June — '06, June
 
10100BN460
Destination code: EC
EJ204LS8LA
'05, June — '06, June
 
10100BP240
Destination code: EC, E2
EJ204LS9LB
'06, May — '07, June
  10100BP250
 
Destination code: EC
EJ204LS9LA
'06, May — '07, June
 
10100BP260  
Destination code: KS, K4
EJ204LS9MB
'06, May — '07, June
 
10100BP790  
Destination code: EL
EJ20FLS9LB
'06, May — '07, June
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktoś tu pisał o kolektorze równoodległościowym? ma być nierównoodległościowy, żeby bulgotało...

 

No to mocy nie będzie :)

 

 

Kup sobie EJ204 z AVCS, zrób dobry wydech, mapę i będzie 200KM. Ze zwykłego EJ204 żeby tyle zrobić nie wystarczą wałki. Musisz podnieść stopień sprężania do min. 11,5:1 czyli nowe tłoki, do tego bez zmiennych faz rozrządu musisz obrobić głowice i dobrać ostre wałki. Przygotuj minimum 30kPLN na taką operację a i tak nie masz gwarancji że się uda. Co prawda nie z EJ20 tylko z hondowskiego H22 wydłubałem 260KM bez doładowania, ale nie pytaj o koszty

 

no kurcze w końcu techniczna odpowiedź, zdaje sobię sprawę chce podciągnąć uelastycznić ile się da i w cytacie kolega napisał coś ciekawego

 

teraz który silnik w hawkeye 2,0 ma AVCS?? 

 

Żaden. Tylko te:

  • Legacy B4 RS JDM BE - BH series
    • 1999-2001 190 PS (140 kW)
  • Legacy JDM BL - BP series
    • 2003-2009 190 PS (140 kW)
Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy EJ204 Ma zmienne fazy na wałkach ssących...

 

Ogólnie to  proponuje autorowi  najpierw nabyć trochę wiedzy odnośnie silników Subaru, różnic pomiędzy poszczególnymi modelami, stosowanej elektroniki przez Subaru w  modelach Na i Turbo

 

następnie temat  przemyśleć 10 razy

 

Jeśli wykonałby bulgoczące tj na nierownoodległościowym  kolektorze 2.0  200km wolnossące  Subaru  to byłby to wyczyn na skalę światową...

Edytowane przez szociu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogólnie to  proponuje autorowi  najpierw nabyć trochę wiedzy odnośnie silników Subaru, różnic pomiędzy poszczególnymi modelami, stosowanej elektroniki przez Subaru w  modelach Na i Turbo

 

czytam co mogę i co znajdę przecież nie ma kompendium wiedzy w jednym artykule  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parę postów wyżej pisałeś że żaden Europejski EJ204 nie miał AVCS co jest bzdurą

Nie pisałem że żaden nie ma AVCS tylko że żaden z tych w imprezach nie ma 190KM, może nieprecyzyjnie to napisałem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalbym sobie spokoj.

Podobny problem jest ze starymi silnikami mazdy.

Byl jeden w PL co się uparł strasznie i z serii BP(1.8 ok 130hp) zrobil cos ok 180hp .Trwało to kilka lat i pochłonęło kontener pieniędzy.Aktualnie silnik ten juz nie żyje.

Ten sam typ silnika (BP) inny gość doposażył w T i na seryjnych bebechach dzielnie znosił ok 270hp,upalany na ćwiartkę co nie miara.Aktualnie zakuty wypluwa ok 370hp i wygrywa regularnie imprezy 3\4 mili.Kosztowo ulamek tego co tamto N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie mówił, że zaparłem się jak osioł i zrobię to, Czekam jeszcze na opinię z serwisu MTS Dzierżoniów odnośnie wałków rozrządu.....

 

jeśli będzie negatywna poprzestanę na dobrym dolocie z przepustnicą i stożkiem

 

 

oraz wydechu WRX znajomi mi pospawają z nierdzewki w ECU Project

 

http://d.peku33.net/public/Bulgot/

 

zastanawiające było stwierdzenie że komputer HITACHI nie jest mapowalny prawda czy komuś się udało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz superchargera ;)

 

http://www.bulletcars.com/superchargers/subaru/sohc-2.0-litre-Flat-4-cylinder-impreza-supercharger-system.html

 

Pobaw sie z chlodzenie oraz wydechem i bedzie jedyna taka imprezka w PL

Ale nie pierwsze Subaru bo właśnie powoli kończymy projekt Outbacka H6 z Rotrexem, chyba pierwszy w PL :) Zwykłe EJ204 po dołożeniu C30-94 powinno wypluć okolice 250KM i wyjdzie taniej niż robienie N/A na 200KM :)

 

Co do ECU to jest niemapowalne i konieczny jest albo jakiś piggyback albo lepiej standalone.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...