Renne Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Witam Pięknie Koledzy zacznę od początku. Moje Legacy to 2.0 l 101 kW kombi skrzynia automat. Dokładnie 23 lipca wracając z Francji na terenie Niemiec 313 kilometrów od Wrocławia pojazd odmówił mi posłuszeństwa. Pierwsze wskazanie było jeszcze na terenie Francji wtedy prawdopodobnie wystąpiła awaria tylnego mostu który w konsekwencji na wskazanym terenie Niemiec doprowadził do rozsypania się skrzyni. Samochód odcholowałem do warsztatu gdzie została wymieniona skrzynia. Wymiana miała miejsce jakieś 3 tygodnie temu natomiast w warsztacie powiedziano mi że nie jest to jeszcze koniec gdyż jeszcze trzeba wymienić sterownik skrzyni i na chwilę obecną mogę jeździć samochodem ale do momentu wymiany sterownika muszę uważać przy manewrach skręcania. Tak jak wyżej napisałem miało to miejsce jakieś trzy tygodnie temu. Dzisiaj przy okazji byłem u znajomego na warsztacie i jakież było moje zdziwienie gdy po uniesieniu samochodu na podnośniku okazało się że skrzynia i owszem została wymieniona ale półosie moje orginalne zostały prawdopodobnie zastąpione innymi i to w dodatku z rozwalonymi osłonami. Oczywiście zakład w którym wymieniałem skrzynie zapiera się że półosie są te które miałem dziwne że rozwaliły się po przejechaniu 1000 km. Co do sterownika to mają mi go robić w poniedziałek w przyszłym tygodniu, miał być robiony wczoraj ale ciągle mam wrażenie że jestem zwodzony. Natomiast do rzeczy. Pytanie mam następujące. Czy ktoś może miał podobny problem z blokowanie kół przy skręcie? ( dodam że wydobywają się przy tym dziwne dźwięki tarcie szumy zgrzyty ), po drugie czy problem może też wynikać z w/w półosi i uszkodzonych osłon? Bardzo proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 W sumie to trafiłeś do piekarzy albo rzeźników. Tak można to podsumować. Skrzynie A/T są elementami, które w subaru można naprawić, ale trzeba to potrafić. A wcześniej trzeba umieć postawić odpowiednią diagnozę. prawdopodobnie wystąpiła awaria tylnego mostu Wymieniony? Bo: została wymieniona skrzynia Blokowanie kół przy skręcie oznacza awarię rozdziału napędu przód/tył. A przyczyn tego może być co najmniej kilka. Natomiast do rzeczy. Pytanie mam następujące. Czy ktoś może miał podobny problem z blokowanie kół przy skręcie? ( dodam że wydobywają się przy tym dziwne dźwięki tarcie szumy zgrzyty ), po drugie czy problem może też wynikać z w/w półosi i uszkodzonych osłon? Czy dobrze rozumiem? Wymieniono skrzynię i z objawami j/w wypuszczono na drogę? Tzn. odebrałeś auto? Jeśli tak to zbieraj na następną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Sterownik skrzyni trzeba wymieniać jeśli skrzynia jest innego typu niż była w aucie. Łatwo to stwierdzić, konfrontując oznaczenia na skrzyni z tabliczką znamionową. Poza tym możesz mieć trudności z współpracą nowego sterownika skrzyni z ABS-em. Możesz, nie musisz.... Przy okazji, ciężko mi sobie wyobrazić jaka awaria tylnego mostu (poza tym, że wypadł z auta razem z wałem napędowym) mogła doprowadzić do uszkodzenia skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Koledzy ślicznie dziękuję za odpowiedzi natomiast nie bardzo wiem co z tym tematem robić dalej? Macie może kogoś mądrego we Wrocławiu kto mógłby mi do tego zajrzeć? A tak woogóle to ten sterownik od skrzyni to gdzie jest umiejscowiony? Edytowane 24 Września 2015 przez Renne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aretzky Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Ja dawałem do remontu swoją skrzynie do Długołęki, póki co wszystko działa i jest ok choć tania operacja to nie była/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Masz może kolego jakieś namiary na tę Długołękę jakieś adres telefon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aretzky Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 poszło na prv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Dzięki wielkie spróbuję w tej Długołęce Czy któryś z kolegów miał jeszcze podobne doświadczenia w powyższym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Spróbuj podjechać do [...], może coś pomoże...bo na bank masz wiskozę do roboty Edytowane 24 Września 2015 przez tzd na forum nie polecamy i nie reklamujemy serwisów konkurencyjnych do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 na bank masz wiskozę do roboty Aha, szczególnie w AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Coś nie tak z tą wiskozą w połączeniu z AT???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Bardziej nie niż tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Możesz kolego więc jaśniej? Jeżeli nie wiskoza to w takim razie co Twoim zdaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 W AT nie ma wiskozy. Więc nie mogła się zepsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 w czym więc kolego może wg Ciebie tkwić problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Wstępnej odpowiedzi udzieliłem Ci w drugim poście wątku. Coś tam pytałem.... Nie odpowiedziałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renne Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Przepraszam kolego natomiast walczę już z tym problemem od 3 tygodni i niestety jak na razie nikt do końca nie może mi pomóc co mechanik to inna diagnoza. Natomiast most tylny został najpierw wymieniony gdyż się poprostu rozleciał wg moich info poprostu podobno pracował na sucho. Sytuacja conajmniej dziwna gdyż w lutym tego roku był wymieniany olej w w/w elemencie. Samochód później po wymianie dotarł do Francji i tam przez 7 miesięcy stał i nie był używany. Nie wiem czy też ten olej wyparował czy też mechanikowi może jednak się zapomniało go wymienić w tym momencie nieważne. Wracająć z w/w kraju najpierw dało się wyczuć szarpnięcie i uderzenie w tylniej części pojazdu ale samochód jechał dalej.Stanął dopiero jakieś 300 km od Wrocławia. Skrzynia przestała poprostu ciągnąć. Pierwsza diagnoza była wg mechanika tylny most. Most został dobrany do skrzyni tzn przełożenie skrzyni 4.11 i most 4.11. Po założeniu mostu samochód jednak nie ruszył. Następny warsztat postawił diagnozę skrzynia. Zamontowano "nową" skrzynię natomiast powiedziano mi w warsztacie że mam jeszcze walnięty sterownik skrzyni i nadaje się on do wymiany natomiast samochodem można na chwilę obecną jeździć z tym że problem będzie przy manewrowaniu na parkingach np. Sterownik podobno znaleziono ale na chwilę obecną jest podobno problem z połączeniem z komputerem podobno się nie łączy. Ponownie więc mnie odesłano na przyszły tydzień.Teraz się zastanawiam czy aby napewno jest to problem po stronie sterowania czy też inny. Tak to właśnie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Trochę kłopotliwe jest to, że kilku piekarzy piecze ten chleb. I musisz komuś zaufać i dać to zrobić od początku do końca. Jeśli jeden wrzuci mąkę, inny drożdże, jeszcze inny wódę (bo mu się pomyliło, a miała być woda.,..), to co z tego wyrośnie? Będziesz jeździł od jednego do drugiego i każdemu dawał się skubać? Subaru, to nie prom kosmiczny. Da się to ogarnąć. Ale najpierw musisz znaleźć odpowiedniego ogarniacza, a potem dać mu to zrobić. Jedno musisz pamiętać: tanio, raczej nie będzie dobrze. Jeśli ktoś grzebał przy moście i on się rozleciał, to należało by go odwiedzić. Następny warsztat postawił diagnozę skrzynia Ale co to za diagnoza? Takie miejsce powinno z powrotem założyć szyld: PIEKARNIA. A mechanikowanie zostawić tym, co coś potrafią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebson Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 na bank masz wiskozę do roboty Aha, szczególnie w AT. No to zabłysnąłem w automacie nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 No to zabłysnąłem Taki mały flash... w automacie nie ma? Nie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Kolego Renne nie wiem po jakich tam warsztatach się bujasz ale czasu tracisz mnóstwo a i nerwów pewnie nie mało. Może warto umówić się na wizytę u kogoś ogarniętego kto zrobi od A do Z, tak jak pisał @szczur75 , 60km od Wrocławia Pan Marek wydaje się być najbardziej naturalnym wyborem : http://www.subaru.pl/serwis_mts.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Podepnę się pod temat. Legacy H6 stukanie/przeskakiwanie słyszalne z przodu przy maksymalnie skręconych kołach. Na zimnym silniku tak samo słyszalne podczas jazdy do przodu i do tyłu, po nagrzaniu efekt występuje tylko na wstecznym (maksymalnie skręcone koła). Podpowiedzcie czy coś się dzieje z napędami i jak ew. dokładnie zdiagnozować problem Jeszcze jedna uwaga; to trochę wygląda tak jakby ustępowało po nagrzaniu oliwy w dyfrach. Edytowane 2 Października 2015 przez Szklany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Ktoś się wypowie jak to wygląda w innych H6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbystry Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Ja tak miałem przez opony, jak były zimne to przeskakiwało przy manewraniu, teraz jak zmieniłem na opony zimowe to problem znikł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Nic mi nie przeskakuje, nie piszczy itp. Edytowane 20 Października 2015 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się