Jump to content

Problem Napędem Legacy IV


Renne
 Share

Recommended Posts

Witam Pięknie

 

Koledzy zacznę od początku. Moje Legacy to 2.0 l 101 kW kombi skrzynia automat. Dokładnie 23 lipca wracając z Francji na terenie Niemiec 313 kilometrów od Wrocławia pojazd odmówił mi posłuszeństwa. Pierwsze wskazanie było jeszcze na terenie Francji wtedy prawdopodobnie wystąpiła awaria tylnego mostu który w konsekwencji na wskazanym terenie Niemiec doprowadził do rozsypania się skrzyni. Samochód odcholowałem do warsztatu gdzie została wymieniona skrzynia. Wymiana miała miejsce jakieś 3 tygodnie temu natomiast w warsztacie powiedziano mi że nie jest to jeszcze koniec gdyż jeszcze trzeba wymienić sterownik skrzyni i na chwilę obecną mogę jeździć samochodem ale do momentu wymiany sterownika muszę uważać przy manewrach skręcania. Tak jak wyżej napisałem miało to miejsce jakieś trzy tygodnie temu. Dzisiaj przy okazji byłem u znajomego na warsztacie i jakież było moje zdziwienie gdy po uniesieniu samochodu na podnośniku okazało się że skrzynia i owszem została wymieniona ale półosie moje orginalne zostały prawdopodobnie zastąpione innymi i to w dodatku z rozwalonymi osłonami. Oczywiście zakład w którym wymieniałem skrzynie zapiera się że półosie są te które miałem dziwne że rozwaliły się po przejechaniu 1000 km. Co do sterownika to mają mi go robić w poniedziałek w przyszłym tygodniu, miał być robiony wczoraj ale ciągle mam wrażenie że jestem zwodzony. Natomiast do rzeczy. Pytanie mam następujące. Czy ktoś może miał podobny problem z blokowanie kół przy skręcie? ( dodam że wydobywają się przy tym dziwne dźwięki tarcie szumy zgrzyty ), po drugie czy problem może też wynikać z w/w półosi i uszkodzonych osłon? Bardzo proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

W sumie to trafiłeś do piekarzy albo rzeźników. Tak można to podsumować. 

Skrzynie A/T są elementami, które w subaru można naprawić, ale trzeba to potrafić. 

A wcześniej trzeba umieć postawić odpowiednią diagnozę. 

 

 

 

prawdopodobnie wystąpiła awaria tylnego mostu

 

Wymieniony?  Bo: 

 

 

 

została wymieniona skrzynia

 

 

 

Blokowanie kół przy skręcie oznacza awarię rozdziału napędu przód/tył. 

A przyczyn tego może być co najmniej kilka. 

 

 

 

 

 

Natomiast do rzeczy. Pytanie mam następujące. Czy ktoś może miał podobny problem z blokowanie kół przy skręcie? ( dodam że wydobywają się przy tym dziwne dźwięki tarcie szumy zgrzyty ), po drugie czy problem może też wynikać z w/w półosi i uszkodzonych osłon?

 

Czy dobrze rozumiem? Wymieniono skrzynię i z objawami j/w wypuszczono na drogę? Tzn. odebrałeś auto?

Jeśli tak to zbieraj na następną... 

Link to comment
Share on other sites

Sterownik skrzyni trzeba wymieniać jeśli skrzynia jest innego typu niż była w aucie. Łatwo to stwierdzić, konfrontując oznaczenia na skrzyni z tabliczką znamionową.

Poza tym możesz mieć trudności z współpracą nowego sterownika skrzyni z ABS-em. Możesz, nie musisz....

 

Przy okazji, ciężko mi sobie wyobrazić jaka awaria tylnego mostu (poza tym, że wypadł z auta razem z wałem napędowym) mogła doprowadzić do uszkodzenia skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ślicznie dziękuję za odpowiedzi natomiast nie bardzo wiem co z tym tematem robić dalej? Macie może kogoś mądrego we Wrocławiu kto mógłby mi do tego zajrzeć? A tak woogóle to ten sterownik od skrzyni to gdzie jest umiejscowiony?

Edited by Renne
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj podjechać  do [...], może coś pomoże...bo na bank masz wiskozę do roboty :)

Edited by tzd
na forum nie polecamy i nie reklamujemy serwisów konkurencyjnych do ASO
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam kolego natomiast walczę już z tym problemem od 3 tygodni i niestety jak na razie nikt do końca nie może mi pomóc co mechanik to inna diagnoza. Natomiast most tylny został najpierw wymieniony gdyż się poprostu rozleciał wg moich info poprostu podobno pracował na sucho. Sytuacja conajmniej dziwna gdyż w lutym tego roku był wymieniany olej w w/w elemencie. Samochód później po wymianie dotarł do Francji i tam przez 7 miesięcy stał i nie był używany. Nie wiem czy też ten olej wyparował czy też mechanikowi może jednak się zapomniało go wymienić w tym momencie nieważne. Wracająć z w/w kraju najpierw dało się wyczuć szarpnięcie i uderzenie w tylniej części pojazdu ale samochód jechał dalej.Stanął dopiero jakieś 300 km od Wrocławia. Skrzynia przestała poprostu ciągnąć. Pierwsza diagnoza była wg mechanika tylny most. Most został dobrany do skrzyni tzn przełożenie skrzyni 4.11 i most 4.11. Po założeniu mostu samochód jednak nie ruszył. Następny warsztat postawił diagnozę skrzynia. Zamontowano "nową" skrzynię natomiast powiedziano mi w warsztacie że mam jeszcze walnięty sterownik skrzyni i nadaje się on do wymiany natomiast samochodem można na chwilę obecną jeździć z tym że problem będzie przy manewrowaniu na parkingach np. Sterownik podobno znaleziono ale na chwilę obecną jest podobno problem z połączeniem z komputerem podobno się nie łączy. Ponownie więc mnie odesłano na przyszły tydzień.Teraz się zastanawiam czy aby napewno jest to problem po stronie sterowania czy też inny. Tak to właśnie wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Trochę kłopotliwe jest to, że kilku piekarzy piecze ten chleb.

I musisz komuś zaufać i dać to zrobić od początku do końca.

Jeśli jeden wrzuci mąkę, inny drożdże, jeszcze inny wódę (bo mu się pomyliło, a miała być woda.,..), to co z tego wyrośnie?

Będziesz jeździł od jednego do drugiego i każdemu dawał się skubać?

Subaru, to nie prom kosmiczny. Da się to ogarnąć.

Ale najpierw musisz znaleźć odpowiedniego ogarniacza, a potem dać mu to zrobić.

Jedno musisz pamiętać: tanio, raczej nie będzie dobrze.

 

Jeśli ktoś grzebał przy moście i on się rozleciał, to należało by go odwiedzić.


 

 

Następny warsztat postawił diagnozę skrzynia

 

Ale co to za diagnoza? Takie miejsce powinno z powrotem założyć szyld: PIEKARNIA. A mechanikowanie zostawić tym, co coś potrafią.

Link to comment
Share on other sites

Kolego Renne nie wiem po jakich tam warsztatach się bujasz ale czasu tracisz mnóstwo a i nerwów pewnie nie mało.

Może warto umówić się na wizytę u kogoś ogarniętego kto zrobi od A do Z, tak jak pisał @szczur75 ,

60km od Wrocławia Pan Marek  :bowdown: wydaje się być najbardziej naturalnym wyborem : http://www.subaru.pl/serwis_mts.html

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Legacy H6 stukanie/przeskakiwanie słyszalne z przodu przy maksymalnie skręconych kołach. Na zimnym silniku tak samo słyszalne podczas jazdy do przodu i do tyłu, po nagrzaniu efekt występuje tylko na wstecznym (maksymalnie skręcone koła).

Podpowiedzcie czy coś się dzieje z napędami i jak ew. dokładnie zdiagnozować problem

 

Jeszcze jedna uwaga; to trochę wygląda tak jakby ustępowało po nagrzaniu oliwy w dyfrach.

Edited by Szklany
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...