Jump to content

wymiana silnika EJ 22M w Legacy I


KrczK

Recommended Posts

Jako że mój dziadek przejechał już prawie 400 k - panewki mu się przekręciły uszczelka dziurawa do tego znajomy w trasie mi go zagotował ( poszło za czerwone pole :/ ) a blachę ma w dobrym stanie ( robioną ) pomyślałem o swapie silnika i teraz jako że nigdy nie zlecałem jeszcze takiej roboty mam klika pytań. (mam LPG)

 

Jak byście szacowali koszt robocizny w takim przypadku ? warszawa okolice (silnik wymieniam na ten sam - sądzicie że coś np takiego ma sens ? http://allegro.pl/kompletny-silnik-ej22-legacy-i-impreza-forester-i5598627766.html ) ogólnie powinno być plug n play.

 

Co oznacza literka M w nazwie EJ 22M ? czy mogę zamienić EJ 22M na EJ 22  (przykładowo ten z alledrogo). 

 

Na jakie nieprzewidziane sytuacje mogę się nastawiać ? :) 

 

Co warto przy takiej okazji jeszcze zrobić/sprawdzić/wymienić

 

Z góry dzięki za wszelkie rady

 

Link to comment
Share on other sites

Kolego.

Poszukaj na forum użytkownika, QBUTEK.

To On, sprzedaje ten motor.

 

I jeżeli, jest tak jak napisał, to ja bym już dzwonił.

I wpłacał zaliczkę :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wymiana silnika zawsze wydawała mi się drogą operacją. Kiedyś kolega prosił mnie o pomoc w takiej operacji w Starym mercedesie ( ściąga takie z Us i sprzedaje w Europie zachodniej . Cabrio z wielgasnymi silnikami gaznikowymi lata 80 to podobno hit :) ) każdy cenę podawał zaporową więc odpuściliśmy. Teraz jak dowiedziałem się ile taka operacja może kosztować w subaru miło się zaskoczyłem. Jak chcesz szczegóły to pw.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nie aż tak skomplikowane jak by się wydawało ja nie oddawałem auta mechanikowi... operację wykonałem z pomocą brata u znajomego w warsztacie (nie jestem mechanikiem).

Powodzenia ;)

Link to comment
Share on other sites

Kolego.

Poszukaj na forum użytkownika, QBUTEK.

To On, sprzedaje ten motor.

 

I jeżeli, jest tak jak napisał, to ja bym już dzwonił.

I wpłacał zaliczkę :)

 

Tak też zrobiłem, zaliczka poszła. Głowica idzie na planowanie, żeby UPG mieć z głowy i według planów ok przyszłego piątku wstawiam dziadka do warsztatu :) trzymaj kciuki bo miałeś swój udział w mojej decyzji  :)

 

 

Generalnie nie aż tak skomplikowane jak by się wydawało ja nie oddawałem auta mechanikowi... operację wykonałem z pomocą brata u znajomego w warsztacie (nie jestem mechanikiem).

Powodzenia ;)

Ogólnie lubię dłubać i daje sobie rade z podstawowymi sprawami ale nie mam dostępu do profesjonalnych narzędzi co mocno mnie blokuje. Pewnie podjął bym się wymiany pod okiem kogoś doświadczonego ale nie mam takich znajomości, a wiadomo warsztatom to nie na rękę, żebym sam sobie u nich dłubał :) 

Do tego dochodzi kilka rzeczy "przy okazji" więc w tym wypadku wolę zapłacić i mieć z głowy ;)

 

Będę robił dokumentację to wrzucę jak idzie robota- nie jest to jakiś duży projekt raczej ratunek przed złomowiskiem (i sentyment nieuleczalny ;)) ale dla mnie prywatnie spory bo jak mówiłem to mój pierwszy swap :) 

 

Nie dziękuje ;) 

 

 

Nadal nie daje mi spokoju ludzka ciekawość, co oznacza ta litera "M" w nazwie "EJ 22M" 

Link to comment
Share on other sites

 

Kolego.

Poszukaj na forum użytkownika, QBUTEK.

To On, sprzedaje ten motor.

 

I jeżeli, jest tak jak napisał, to ja bym już dzwonił.

I wpłacał zaliczkę :)

Tak też zrobiłem, zaliczka poszła. Głowica idzie na planowanie, żeby UPG mieć z głowy i według planów ok przyszłego piątku wstawiam dziadka do warsztatu :) trzymaj kciuki bo miałeś swój udział w mojej decyzji :)

 

Generalnie nie aż tak skomplikowane jak by się wydawało ja nie oddawałem auta mechanikowi... operację wykonałem z pomocą brata u znajomego w warsztacie (nie jestem mechanikiem).

Powodzenia ;)

Ogólnie lubię dłubać i daje sobie rade z podstawowymi sprawami ale nie mam dostępu do profesjonalnych narzędzi co mocno mnie blokuje. Pewnie podjął bym się wymiany pod okiem kogoś doświadczonego ale nie mam takich znajomości, a wiadomo warsztatom to nie na rękę, żebym sam sobie u nich dłubał :)

Do tego dochodzi kilka rzeczy "przy okazji" więc w tym wypadku wolę zapłacić i mieć z głowy ;)

 

Będę robił dokumentację to wrzucę jak idzie robota- nie jest to jakiś duży projekt raczej ratunek przed złomowiskiem (i sentyment nieuleczalny ;)) ale dla mnie prywatnie spory bo jak mówiłem to mój pierwszy swap :)

 

Nie dziękuje ;)

 

 

Nadal nie daje mi spokoju ludzka ciekawość, co oznacza ta litera "M" w nazwie "EJ 22M"

Bardzo się cieszę, z przyczynienia do odratowania Dziadka

3 mam kciuki.

Czuje z góry, że wszystko będzie dobrze !!

Link to comment
Share on other sites

W poprzedni weekend 2.5 v6 wyjecie z dawcy,wyjecie z biorcy i wlozenie do biorcy z całym podlaczeniem i odpaleniem na gotowo wyszlo 2 dni po 12-14h , wiec tragedii nie ma.Grunt to wszystko sobie poznaczyc i podpisywać,bo na szukaniu typu "gdzie ta wtyczka czy wężyk szedł" schodzi najwięcej czasu ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...