dunbar Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Dziwna sprawa: Zajechałem wczoraj na parking podziemny – na reduktorze, bo tak wygodniej toczy się w takich miejscach. Wszystko było normalnie. Wyłączyłem wóz. Wracam po 2h, odpalam forka (reduktor wciąż na LO, skrzynia na luzie, sprzęgło nie wciśnięte) a tu nieziemski zgrzyt, coś jak ze skrzyni biegów (trudno powiedzieć), jakby bieg nie wskoczył, co zasadniczo nigdy się nie zdarzało. Silnik nie odpalił. OCB? Przełączam reduktor na HI, skrzynia wciąż na luzie i odpalam po raz drugi – to samo. W końcu przekręciłem kluczyk do kompletnego off (zegary zgasły), wcisnąłem sprzęgło i dopiero odpalił jakby nigdy nic. Wóz działa jak działał, hula nie zgrzyta. Nigdy wcześniej nie miałem takiej historii, nie jestem w stanie też tego powtórzyć. Czy to coś kompletnie przypadkowego, czy też powinienem rozglądać się za warsztatem? Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Gdyby sytuacja i dźwięki zaczęły się powtarzać,wtedy pewnie wizyta w warsztacie byłaby wskazana,ale póki był to jednorazowy wybryk,to nie ma się co przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 (edytowane) przy reduktorze jest naklejka - wprawdzie po angielsku - ale jest jasno napisanne że zmieniająć połóżenie reduktora trzeba wcisnąć sprzęgło jak przy zmianie biegów - tak zawsze zmieniasz? I trzeba pewnie też uważać żeby wajcha nie znalazła sie pomiędzy, zawsze do oporu przesuawać. Taki zgrzyt zawsze mi sie przytrafiał jak przypadkiem (za szybko) zmieniałem i nie docisnąłem wajchy do oporu. Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor pisał że jechał wyłączył samochód czytaj co napisał... Według mnie i tak nie był w pełnej pozycji Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 @@dunbar, jesteś pewien, że skrzynia a nie rozrusznik? Może z bendiksem jest problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunbar Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 przy reduktorze jest naklejka - wprawdzie po angielsku - ale jest jasno napisanne że zmieniająć połóżenie reduktora trzeba wcisnąć sprzęgło jak przy zmianie biegów - tak zawsze zmieniasz? Tak, zawsze o to dbam. Ale tak jak pisałem – wóz jechał z reduktorem na LO, wyłączyłem go a przy włączaniu był zgrzyt. W międzyczasie nie dotykałem reduktora. Jeśli byłby gdzieś w pozycji "pomiędzy", to zgrzytałby wcześniej, gdy jechałem, prawda? @@dunbar, jesteś pewien, że skrzynia a nie rozrusznik? Może z bendiksem jest problem? Trudno powiedzieć. Hałas był nieziemski, coś jak tryby, które się nie zazębiają. Najbliżej było temu do odgłosu biegu gdy nie wchodzi – stąd moje pierwsze skojarzenie. Nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, ani z rozrusznikiem. Nigdy też wcześniej nie słyszałem tego dźwięku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się