dunbar Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Dziwna sprawa: Zajechałem wczoraj na parking podziemny – na reduktorze, bo tak wygodniej toczy się w takich miejscach. Wszystko było normalnie. Wyłączyłem wóz. Wracam po 2h, odpalam forka (reduktor wciąż na LO, skrzynia na luzie, sprzęgło nie wciśnięte) a tu nieziemski zgrzyt, coś jak ze skrzyni biegów (trudno powiedzieć), jakby bieg nie wskoczył, co zasadniczo nigdy się nie zdarzało. Silnik nie odpalił. OCB? Przełączam reduktor na HI, skrzynia wciąż na luzie i odpalam po raz drugi – to samo. W końcu przekręciłem kluczyk do kompletnego off (zegary zgasły), wcisnąłem sprzęgło i dopiero odpalił jakby nigdy nic. Wóz działa jak działał, hula nie zgrzyta. Nigdy wcześniej nie miałem takiej historii, nie jestem w stanie też tego powtórzyć. Czy to coś kompletnie przypadkowego, czy też powinienem rozglądać się za warsztatem? Jakieś pomysły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Gdyby sytuacja i dźwięki zaczęły się powtarzać,wtedy pewnie wizyta w warsztacie byłaby wskazana,ale póki był to jednorazowy wybryk,to nie ma się co przejmować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 (edited) przy reduktorze jest naklejka - wprawdzie po angielsku - ale jest jasno napisanne że zmieniająć połóżenie reduktora trzeba wcisnąć sprzęgło jak przy zmianie biegów - tak zawsze zmieniasz? I trzeba pewnie też uważać żeby wajcha nie znalazła sie pomiędzy, zawsze do oporu przesuawać. Taki zgrzyt zawsze mi sie przytrafiał jak przypadkiem (za szybko) zmieniałem i nie docisnąłem wajchy do oporu. Edited August 14, 2015 by beren Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Autor pisał że jechał wyłączył samochód czytaj co napisał... Według mnie i tak nie był w pełnej pozycji Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
xdavidx Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 @@dunbar, jesteś pewien, że skrzynia a nie rozrusznik? Może z bendiksem jest problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunbar Posted August 16, 2015 Author Share Posted August 16, 2015 przy reduktorze jest naklejka - wprawdzie po angielsku - ale jest jasno napisanne że zmieniająć połóżenie reduktora trzeba wcisnąć sprzęgło jak przy zmianie biegów - tak zawsze zmieniasz? Tak, zawsze o to dbam. Ale tak jak pisałem – wóz jechał z reduktorem na LO, wyłączyłem go a przy włączaniu był zgrzyt. W międzyczasie nie dotykałem reduktora. Jeśli byłby gdzieś w pozycji "pomiędzy", to zgrzytałby wcześniej, gdy jechałem, prawda? @@dunbar, jesteś pewien, że skrzynia a nie rozrusznik? Może z bendiksem jest problem? Trudno powiedzieć. Hałas był nieziemski, coś jak tryby, które się nie zazębiają. Najbliżej było temu do odgłosu biegu gdy nie wchodzi – stąd moje pierwsze skojarzenie. Nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, ani z rozrusznikiem. Nigdy też wcześniej nie słyszałem tego dźwięku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now