lordpix Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Pewnie skończy się poradą - jedź to elektryka, ale wolę zapytać. Może to jakiś powszechny problem i ktoś wie jak to naprawić. Otóż turbo timer apexi działał dobrze aż parę dni temu nagle przestał. Objawy są takie, że silnik po prostu gaśnie po przekręceniu kluczyka. Reszta wydaje się działać. Czas się odlicza, po dojściu do zera słychać cyk tyle, że silnik i tak już nie chodzi:/ Sprawdziłem kable - są podłączone, do ręcznego też. Poza tym, że silnik się od razu wyłącza to reszta niby działa (ustawienia, pokazuje napięcie itp) Ktoś miał coś podobnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Też coś takiego miałem i przechodziło samo... nie umiem tego wyjaśnić i nie wiem czy do końca elektryk to ogarnie. Co lepsza zdarzało się czasem ... jeszcze zanim silnik zrobił kaboom - po remoncie jeszcze nie zaobserwowałem tego zjawiska. Nie jest przypadkiem tak że w kluczyku jest transponder a ECU czasem głupieje i odłącza zapłon gdy transponder zgubi zasięg ? Gdyż rozumiem że TT po prostu zwiera zapłon ( zakładając że ECU nie robi jazd ) to silnik powinien pracować. Masz tam 3 kable idące do TT , weź miernik w dłoń i sam to ogarniesz.... Jeżeli dobrze mi się wydaje że TT zwiera zapłon - to powinieneś móc to sprawdzić. Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 To znak - zeby nie pakowac tjuninkbadziewiow do auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) A ty nie masz TurboTimera Ami ? Rozumiem że czekasz cierpliwie aż ostygnie ? Czy może masz jeszcze jakiś inny myk ... Poważnie się zastanawiam nad wyrzuceniem tego chińskiego dziadostwa... Które nota bene sam założyłem xD Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Mi się swego czasu posrał chiński HKS.... I u mnie pomogło odłączenie klemy w akumulatorze. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordpix Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) TT był jak kupilem auto wiec nie protestowalem. Jest to przydatne czasami. Aku odpinałem. Efekt - zła godzina:) Po wymianie silnika, ecu, immo działał dobrze aż do teraz. Pewnie tak zostanie. Dla mnie akurat to nie agrotuning. Jak coś robi auto dobrze to nie widzę przeciwwskazań. Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez lordpix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 A ty nie masz TurboTimera Ami ? Rozumiem że czekasz cierpliwie aż ostygnie ? Czy może masz jeszcze jakiś inny myk ... Nie cisne do odcinki po miescie i pod dom podjezdzam spokojnym tempem. W innych autach to wystarcza, wiec mysle, ze w Subaru tez da rade. Caly "wielki" myk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Bo na TT wpada wydać trochę więcej niż 100 PLN Wysłane z essześćedż z taptalków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Jak ktoś ma wskaźnik temperatury spalin (EGT) to jest to też dość miarodajne "co się dzieje w turbo" - jak spaliny przez dobrą chwilę mają 270-300'C (czyli idle) to i turbo wystygło, i nie ma co już dłużej chłodzić. A w praktyce z ~850 'C (ostre upalanie) do tych 300'C (spokojna jazda) stygnie EGT w jakieś 30-45sekund, tyle że to wystarczy dosłownie chwilę przejechać spokojnie i jest już zimno. Dodatkowo - jest coś takiego jak "wentylator powietrza wtórnego" (?) który dmucha ci w wydech i chłodzi turbo i resztę, gdy hamujesz silnikiem. Jedno dłuższe hamowanie silnikiem (tak z ~100km/h do 30) i masz zimno w 15sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dodatkowo - jest coś takiego jak "wentylator powietrza wtórnego" (?) który dmucha ci w wydech i chłodzi turbo i resztę, gdy hamujesz silnikiem. Z tego co się orientuję, to działa on tylko na zimnym silniku (po uruchomieniu) - TYLKO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dodatkowo - jest coś takiego jak "wentylator powietrza wtórnego" (?) który dmucha ci w wydech i chłodzi turbo i resztę, gdy hamujesz silnikiem. Z tego co się orientuję, to działa on tylko na zimnym silniku (po uruchomieniu) - TYLKO Zapewne jego działanie zależy od komputera/ecu. U mnie w STI napierdziela przy każdym dłuższym hamowaniu silnikiem niż 3s (co zresztą po EGT zaraz widać) - niestety, bo silnik od tego wentylatora tak sieje w eter - że używanie CB nie jest możliwe bez dotykania gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordpix Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Ja chyba sobie daruję szukania problemu i zostawię w pozycji OFF. Nie jeżdżę codziennie więc chwilę mogę poczekać. Zresztą jak jadę to też nie wariuję to i temp. są normalne. Tak się tylko zastanawiam czy jest możliwe (głupio myślę, nie znam się) aby TT sam uruchomił (lub próbował) silnik? Nie wiem czy immo musi być cały czas gdzieś blisko stacyjki czy tylko do uruchomienia? No ale skoro TT ingeruje w pracę silnika przy wyłączonej stacyjce to jak mu się coś poprzestawia to kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Dodatkowo - jest coś takiego jak "wentylator powietrza wtórnego" (?) który dmucha ci w wydech i chłodzi turbo i resztę, gdy hamujesz silnikiem.Z tego co się orientuję, to działa on tylko na zimnym silniku (po uruchomieniu) - TYLKO Rozumiem że to jakiś element ? Widać to jak podniosę maskę, gdzieś ... ? Przyznam się bez bicia że pierwszy raz o czymś takim słysze. Ale warto wiedzieć - zaraz obadam jak to wygląda... ;D Bo na TT wpada wydać trochę więcej niż 100 PLN Wysłane z essześćedż z taptalków. Nie wiem do końca jak to sie ma do transpondera w kluczyku - nie uda Ci się przecież jego wyemulować na droższym TT. Albo ja o czymś o nie wiem ... Więc czy to TT za 100zł czy 500zł zasada działania jest taka sama... Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 lordpix to, że TT "trzyma zapłon" to nie znaczy, że umie włączyć rozrusznik.. Trochę dwie różne sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Dodatkowo - jest coś takiego jak "wentylator powietrza wtórnego" (?) który dmucha ci w wydech i chłodzi turbo i resztę, gdy hamujesz silnikiem.Z tego co się orientuję, to działa on tylko na zimnym silniku (po uruchomieniu) - TYLKO Rozumiem że to jakiś element ? Widać to jak podniosę maskę, gdzieś ... ? Przyznam się bez bicia że pierwszy raz o czymś takim słysze. Ale warto wiedzieć - zaraz obadam jak to wygląda... ;D Bo na TT wpada wydać trochę więcej niż 100 PLN Wysłane z essześćedż z taptalków. Nie wiem do końca jak to sie ma do transpondera w kluczyku - nie uda Ci się przecież jego wyemulować na droższym TT. Albo ja o czymś o nie wiem ... Więc czy to TT za 100zł czy 500zł zasada działania jest taka sama... Secondary Air Pump - zależnie od budy i silnika - albo osobno trochę po prawej: Albo po prawej stronie z przodu silnika : Co do TurboTimera i kluczyka/transpondera (a w zasadzie jego braku) - dobrze to widać w aucie, gdzie jest "keyless" bezkluczykowość i odpalanie/gaszenie przyciskiem Start/stop. Pilota z transponderem możesz z auta zabrać, auto nie zgaśnie samo, jedynie na desce rozdzielczej będzie migać symbol kluczyka (i jak masz w konfiguracji włączone - to będzie co chwilka popiskiwać, że kluczyk stracił zasięg). Dopóki nie zgasisz silnika (guzikiem, czy przez przerwanie obwodu przez TT), to silnik pracuje, ale jak zgasisz - to już go nie zapalisz przyciskiem START (aż do momentu, gdy spowrotem przyniesiesz kluczyk z transponderem do auta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Z tym że te są jakieś nowsze - ja mam MY04 - nie widzę tam czegoś takiego. Ale postaram się bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svavo Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Pozwolę sobie na mały OT, chociaż też w temacie turbo timera apexi. Mam zainstalowane to cudo i pokazuje jakieś wartości A/F i O2. Moglibyście podzielić się swoimi ustawieniami dotyczącymi ww. wartości? Jakie wartości są poprawne? Swoją drogą, te wyniki bardzo "skaczą" :/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się