Skocz do zawartości

zawieszenie do amatorskich rajdów/pojeżdżawek


tamer9

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ kończą się moje AGXy, to zastanawiam się nad wyborem nowych amortyzatorów bądź całego zawieszenia. Pytanie o Wasze doświadczenia, jaki zawias sprawdzi się w amatorskich rajdach czy pojeżdżawkach? Proszę o opinie użytkowników danych zawieszeń, a nie zasłyszane opinie czy urban legends.

Zastanawiałem się nad bilstein B16, ale dowiedziałem się z osobnego wątku, że nie są zbyt wytrzymałe. Szukam zawieszenia, które sprawdzi się w kjs, czasami na szutrze, a nie tylko na równym torze. Co możecie polecić z własnego doświadczenia?

Jeździ ktoś na Eibach Pro Street S? Nadaje się to do jazdy sportowej, czy jest to zawieszenie tuningowe na ulicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podobno Eibach Pro Street jest zbudowane na KW, które z tego co słyszałem są na równe tory czy autostrady, a nie kjs.

KYB ultra sr nie występuje w wersji dla GC

Nikt nie chce podzielić się swoimi doświadczeniami odnośnie zawieszenia do kjs?

Edytowane przez tamer9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kończą się moje AGXy

 

Zastanawiałem się nad bilstein B16

 

 

Czemu chcesz wymienić AGXy na coś innego? czy nie byłeś zadowolony z AGX? z jaką sprężyną?

 

Pytam, bo mam podobny temat na tapecie, i m.in. rozważam AGX, o których czytałem / słyszałem sporo dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem trochę asfaltowych pojeżdżawek gietkiem na AGX, na trzech różnych rodzajach sprężyn (seria, MTS, Eibach Pro Kit) i z żadnymi przy tego typu jazdach się nie sprawdziły. Nawet przy ustawieniu na max twardo autem bujało dość mocno. Przy przyspieszeniu auto idzie jak wodolot, przy hamowaniu mocno nurkuje, w zakrętach leci na bok. Zmieniłem na gwinta (HSD) i teraz auto się prowadzi  ;) Zima, bardzo mokro, nawierzchnia nieutwardzona - tu AGX dawał radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a ja twierdzę, że mimo tego, że AGX jest miękki to robi robotę. Porównując jak na kręciołku jeździł Prema "Hołek" na Teinie, a na AGX'ie to wybieram tego drugiego. Serio, mimo że się kładł i bujał. Nie zawsze twardy zawias to dobry zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfalcie Ohlins R&T daje radę. Jest przy tym bardzo łatwy do ustawienia przez amatora bez pojęcia. Totalnie idioto odporny. Do tego jakość wykonania tego zawiasu powala.

 

Przymierzam się też teraz do zakupu Protluma na szuter i inny wyryp. Można sobie przy zakupie dobrać charakterystykę całego zawisu pod siebie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sobie przy zakupie dobrać charakterystykę całego zawisu pod siebie.

 

Nie wiem jak w Subaru bo mam serie, serie B)  ale do rajdówki zamówiłem sobie amorki ustawione pod sprężyny i pod konkretną nawierzchnię... jest bajka. Bilstein na grubych lagach ustawiony w Zerkopolu i auto jedzie jak złe. Charakterystyka jest bardziej rajdowa niż wyścigowa, więc na równych lotnikach i torach odstaje od typowo torowych zawiasów ale jak tylko jest choć lekki wyryp to jest genialnie.  :)

 

Beton mi nie służy, wole jak zawias pracuje, na "betonie" margines błędu jest bardzo niewielki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawieszeniem jak z gustem,każdy ma swój. ;)

Zawias który będzie odpowiadał wszystkim i spełniał ich oczekiwania nie istnieje. :P

Ten sam zawias zamontowany w dwóch,powiedzmy GC8,zrobi różne wrażenia na użytkownikach tych aut,ocena skali twardości zawiasu jest indywidualna,na jego ustawienia i poprawne działanie wpływ ma wiele czynników.Styl jazdy,geometria,opony,szpery i napędy,stabilizatory i parę innych rzeczy trzeba zgrać z ustawieniami zawiasu i umieć wykorzystać. ;)

Pomogłem?! :mrgreen:  :biglol:

Edytowane przez cybel
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawieszeniem jak z gustem,każdy ma swój. ;)

Zawias który będzie odpowiadał wszystkim i spełniał ich oczekiwania nie istnieje. :P

Ten sam zawias zamontowany w dwóch,powiedzmy GC8,zrobi różne wrażenia na użytkownikach tych aut,ocena skali twardości zawiasu jest indywidualna,na jego ustawienia i poprawne działanie wpływ ma wiele czynników.Styl jazdy,geometria,opony,szpery i napędy,stabilizatory i parę innych rzeczy trzeba zgrać z ustawieniami zawiasu i umieć wykorzystać. ;)

Pomogłem?! :mrgreen:  :biglol:

Wbrew pozorom bardzo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu konsultacjach i poszukiwaniach opinii w necie nt. AGX i gwintów (BC, HSD, AST, Protlum) wymyśliłem kolejny zestaw "do skonsultowania" z TheForum  B)

 

Kayaba AGX (podobno zbliżone do serii, pozwalające utwardzić auto o 25% w stos. do serii - info z reklamy AGX ;) ) + sprężyny GC8 STi, tylko jeszcze nie wiem, jakie.

 

Udało mi się znaleźć w necie (22b.com) nr seryjne i specyfikację (twardość) sprężyn STI do GC, 3 rodzaje : standard, usztywnione, i obniżające.

 

Co Wy na to, TheForum?

 


Standard STi Pink :
STI COIL SPRING (FRONT) 35 : ST2040055010
K=35 (3.6kgf / mm, 201 lb/in), For Sedan WRX-RA. 
 
STI: COIL SPRING (REAR) 30 : ST2230055020
K=30 (3.1kgf / mm, 173 lb/in), For Sedan WRX-RA. 
 
 
Stiffed STi Pink:
STI: COIL SPRING (FRONT) 39 : ST2040055000
K=39 (4.0kgf / mm, 223 lb/in), For Sedan WRX-RA. 
 
STI: COIL SPRING (REAR) 32 : ST2230055010
K=32 (3.3kgf / mm, 184 lb/in), For Sedan WRX-RA. 
 
 
Lowered STi Pink :
STI COIL SPRING (FRONT) 34, -30 : ST2040055060 'LOWERED'
K=34 (3.5kgf / mm, 195 lb/in), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop.
 
STI: COIL SPRING (REAR) 30, -30 : ST2230055100 'LOWERED'
K=30 (3.1kgf / mm, 173 lb/in), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rallyland, Bednary, Kielce. 

Co chcę osiągnąć to lepsze prowadzenie, mniejsze wychylenie, odświeżenie zawiasu po 19 latach jego życia, w miarę możliwości zachowanie seryjnej ale utwardzonej charakterystyki.

Czytałem dużo o HSD, wymieniłem się też poglądami z Komanczem - przy okazji, Romek czy u Ciebie są sprężyny dedykowane czy coś zmieniałeś (zmiękczałeś)?

Przez chwilę wiodącym pomysłem było HSD, podoba mi się opcja niezależnego ustawienia wysokości i pre-napięcia sprężyny, ale nie podobają mi się wartości twardości 7 kgf z przodu i 5 kgf z tyłu, w porównaniu do seryjnych ~3,5 i ~3,1 to musi być twardziej (ciekawe, jak to pokonuje poprzeczne nierówności polskich dróg).

Wziąłem na tapetę zagraniczne strony i doszedłem do nr seryjnych firmowanych przez STi, mam jednak świadomość, że to bujania na boki nie wyeliminuje, co jednak niekoniecznie definiuje przyczepność zawiasu do podłoża...

Na razie rozważam, nie chcę utracić komfortu na codzień (chociaż na codzień użytkuję auto sporadycznie, ale mam na myśli dojazdy na kołach na ww. imprezy) ale chcę 1) odświeżyć zawias 2) utwardzić w stos. do serii 3) być może obniżyć w stos. do serii.

Na tapecie pozostało HSD i AGX+STi.

Wybór przede mną, a każda opinia i doświadczenie innych buduje moją świadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto bardziej do pojeżdżawek niż do codziennego użytku, brałbym HSD. Jeśli będzie za twardo, sprężyny można zmienić (Cybel tak zrobił, na 5/3 kg zdaje się). Ale nawet po tym będzie lepiej niż na AGX. Ja w HSD zostawiłem sprężyny i jakoś czasem dojeżdżam na pojeżdżawki na kołach, bywa że po 200 km w jedną stronę, a wrzucone mam fotele kubełkowe. Tragedii nie ma, kręgosłup i zęby całe  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bednary i Kielce to teren dla usztywnionego zawiasu,czyli np;HSD.Rallyland to nawerzchnie mieszane,tu już raczej w grę nie wchodzi HSD,zbyt mały skok amorków,choć pewnie dałoby się to ustawić od biedy.

Wysokość ustawić w HSD to nie problem,wstępne napięcie sprężyny w tym zawiasie=0,może dlatego niektórzy narzekają na twardość tego zawiasu. ;)

Obawiam się,że bujania i miękkości AGX-a nie wyeliminuje się samą sprężyną,obniżysz to stracisz na skoku tych amorków i nie będą one pracowały w pełnym zakresie itd,itp.

Zgadza się,u mnie siedzi(albo siedziało  :( ) HSD ze sprężynami 3kg na tył i 5kg na przód,dawało radę na torze,na dojazdówkach(żona nie narzekała  ;) ),nawet na oryginalnych sprężynach przy ustawieniach bardziej miękkich,nie było problemu z wybieraniem nawet sporych nierówności  a "śpiochy" pokonywałem z prędkościami porównywalnymi do prędkości w Forku SBD. ;)

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...