tamer9 Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Ponieważ kończą się moje AGXy, to zastanawiam się nad wyborem nowych amortyzatorów bądź całego zawieszenia. Pytanie o Wasze doświadczenia, jaki zawias sprawdzi się w amatorskich rajdach czy pojeżdżawkach? Proszę o opinie użytkowników danych zawieszeń, a nie zasłyszane opinie czy urban legends. Zastanawiałem się nad bilstein B16, ale dowiedziałem się z osobnego wątku, że nie są zbyt wytrzymałe. Szukam zawieszenia, które sprawdzi się w kjs, czasami na szutrze, a nie tylko na równym torze. Co możecie polecić z własnego doświadczenia? Jeździ ktoś na Eibach Pro Street S? Nadaje się to do jazdy sportowej, czy jest to zawieszenie tuningowe na ulicę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
virek1 Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 (edited) Posiadam Eibach Pro Street na seryjnym ustawieniu na asfalt trochę za miękkie ale robią robotę Edited June 22, 2015 by virek1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted June 24, 2015 Author Share Posted June 24, 2015 Posiadam Eibach Pro Street na seryjnym ustawieniu na asfalt trochę za miękkie ale robią robotę a jak z trwałością tego zawieszenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zygmunt3waza Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 Pro street und ultra sr kyb i zwalić sobie potem lewa ręką. Będziesz Pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 (edited) Podobno Eibach Pro Street jest zbudowane na KW, które z tego co słyszałem są na równe tory czy autostrady, a nie kjs. KYB ultra sr nie występuje w wersji dla GC Nikt nie chce podzielić się swoimi doświadczeniami odnośnie zawieszenia do kjs? Edited July 31, 2015 by tamer9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 O ile mnie pamięć nie myli to zawiechę z NewAge można włożyć do GC8. Jedyna różnica będzie taka, że auto będzie wisiało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Ponieważ kończą się moje AGXy Zastanawiałem się nad bilstein B16 Czemu chcesz wymienić AGXy na coś innego? czy nie byłeś zadowolony z AGX? z jaką sprężyną? Pytam, bo mam podobny temat na tapecie, i m.in. rozważam AGX, o których czytałem / słyszałem sporo dobrego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Jeździłem trochę asfaltowych pojeżdżawek gietkiem na AGX, na trzech różnych rodzajach sprężyn (seria, MTS, Eibach Pro Kit) i z żadnymi przy tego typu jazdach się nie sprawdziły. Nawet przy ustawieniu na max twardo autem bujało dość mocno. Przy przyspieszeniu auto idzie jak wodolot, przy hamowaniu mocno nurkuje, w zakrętach leci na bok. Zmieniłem na gwinta (HSD) i teraz auto się prowadzi Zima, bardzo mokro, nawierzchnia nieutwardzona - tu AGX dawał radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Hmm, a ja twierdzę, że mimo tego, że AGX jest miękki to robi robotę. Porównując jak na kręciołku jeździł Prema "Hołek" na Teinie, a na AGX'ie to wybieram tego drugiego. Serio, mimo że się kładł i bujał. Nie zawsze twardy zawias to dobry zawias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Zgoda, lepszy zawis pracujący trochę za mocno niż nie pracujący wcale. Też niedawno widziałem na Kielcach Type-R, który zamiast jechać to skakał na Teinie. Natomiast jest coś pomiędzy i to właśnie znalazłem w HSD Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 podobne te nazwy, H&R, HSD, AST, AGX... i bądź tu mądry Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 (edited) Na asfalcie Ohlins R&T daje radę. Jest przy tym bardzo łatwy do ustawienia przez amatora bez pojęcia. Totalnie idioto odporny. Do tego jakość wykonania tego zawiasu powala. Przymierzam się też teraz do zakupu Protluma na szuter i inny wyryp. Można sobie przy zakupie dobrać charakterystykę całego zawisu pod siebie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edited August 5, 2015 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 A ten ohlins czy protlum, to jaka półka cenowa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Ohlins R&T to cenowo podobnie jak Bilstein B16 około 10tys za nowy. Protlum około 16tys ale to już zawias bardziej rajdowy niż amatorski. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Można sobie przy zakupie dobrać charakterystykę całego zawisu pod siebie. Nie wiem jak w Subaru bo mam serie, serie ale do rajdówki zamówiłem sobie amorki ustawione pod sprężyny i pod konkretną nawierzchnię... jest bajka. Bilstein na grubych lagach ustawiony w Zerkopolu i auto jedzie jak złe. Charakterystyka jest bardziej rajdowa niż wyścigowa, więc na równych lotnikach i torach odstaje od typowo torowych zawiasów ale jak tylko jest choć lekki wyryp to jest genialnie. Beton mi nie służy, wole jak zawias pracuje, na "betonie" margines błędu jest bardzo niewielki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 @@matros1,chcesz powiedzieć, że odebrałeś auto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Jeszcze nie W Chinach kwitnę do końca miesiąca. Ale ma być gotowe na mój powrót, także cały wrzesień upalamy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 (edited) Z zawieszeniem jak z gustem,każdy ma swój. Zawias który będzie odpowiadał wszystkim i spełniał ich oczekiwania nie istnieje. Ten sam zawias zamontowany w dwóch,powiedzmy GC8,zrobi różne wrażenia na użytkownikach tych aut,ocena skali twardości zawiasu jest indywidualna,na jego ustawienia i poprawne działanie wpływ ma wiele czynników.Styl jazdy,geometria,opony,szpery i napędy,stabilizatory i parę innych rzeczy trzeba zgrać z ustawieniami zawiasu i umieć wykorzystać. Pomogłem?! Edited August 5, 2015 by cybel 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Pomogłem?! Jak zwykle Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Z zawieszeniem jak z gustem,każdy ma swój. Zawias który będzie odpowiadał wszystkim i spełniał ich oczekiwania nie istnieje. Ten sam zawias zamontowany w dwóch,powiedzmy GC8,zrobi różne wrażenia na użytkownikach tych aut,ocena skali twardości zawiasu jest indywidualna,na jego ustawienia i poprawne działanie wpływ ma wiele czynników.Styl jazdy,geometria,opony,szpery i napędy,stabilizatory i parę innych rzeczy trzeba zgrać z ustawieniami zawiasu i umieć wykorzystać. Pomogłem?! Wbrew pozorom bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Po wielu konsultacjach i poszukiwaniach opinii w necie nt. AGX i gwintów (BC, HSD, AST, Protlum) wymyśliłem kolejny zestaw "do skonsultowania" z TheForum Kayaba AGX (podobno zbliżone do serii, pozwalające utwardzić auto o 25% w stos. do serii - info z reklamy AGX ) + sprężyny GC8 STi, tylko jeszcze nie wiem, jakie. Udało mi się znaleźć w necie (22b.com) nr seryjne i specyfikację (twardość) sprężyn STI do GC, 3 rodzaje : standard, usztywnione, i obniżające. Co Wy na to, TheForum? Standard STi Pink : STI COIL SPRING (FRONT) 35 : ST2040055010 K=35 (3.6kgf / mm, 201 lb/in), For Sedan WRX-RA. STI: COIL SPRING (REAR) 30 : ST2230055020 K=30 (3.1kgf / mm, 173 lb/in), For Sedan WRX-RA. Stiffed STi Pink: STI: COIL SPRING (FRONT) 39 : ST2040055000 K=39 (4.0kgf / mm, 223 lb/in), For Sedan WRX-RA. STI: COIL SPRING (REAR) 32 : ST2230055010 K=32 (3.3kgf / mm, 184 lb/in), For Sedan WRX-RA. Lowered STi Pink : STI COIL SPRING (FRONT) 34, -30 : ST2040055060 'LOWERED' K=34 (3.5kgf / mm, 195 lb/in), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop. STI: COIL SPRING (REAR) 30, -30 : ST2230055100 'LOWERED' K=30 (3.1kgf / mm, 173 lb/in), For Sedan WRX-RA & Coupe WRX-R, Use with genuine Struts, Color: Painted in Cherry Red, 30mm Drop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 @@tzd ale jaki efekt chcesz uzyskać?Co wyeliminować i gdzie auto będzie jeździło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Rallyland, Bednary, Kielce. Co chcę osiągnąć to lepsze prowadzenie, mniejsze wychylenie, odświeżenie zawiasu po 19 latach jego życia, w miarę możliwości zachowanie seryjnej ale utwardzonej charakterystyki. Czytałem dużo o HSD, wymieniłem się też poglądami z Komanczem - przy okazji, Romek czy u Ciebie są sprężyny dedykowane czy coś zmieniałeś (zmiękczałeś)? Przez chwilę wiodącym pomysłem było HSD, podoba mi się opcja niezależnego ustawienia wysokości i pre-napięcia sprężyny, ale nie podobają mi się wartości twardości 7 kgf z przodu i 5 kgf z tyłu, w porównaniu do seryjnych ~3,5 i ~3,1 to musi być twardziej (ciekawe, jak to pokonuje poprzeczne nierówności polskich dróg). Wziąłem na tapetę zagraniczne strony i doszedłem do nr seryjnych firmowanych przez STi, mam jednak świadomość, że to bujania na boki nie wyeliminuje, co jednak niekoniecznie definiuje przyczepność zawiasu do podłoża... Na razie rozważam, nie chcę utracić komfortu na codzień (chociaż na codzień użytkuję auto sporadycznie, ale mam na myśli dojazdy na kołach na ww. imprezy) ale chcę 1) odświeżyć zawias 2) utwardzić w stos. do serii 3) być może obniżyć w stos. do serii. Na tapecie pozostało HSD i AGX+STi. Wybór przede mną, a każda opinia i doświadczenie innych buduje moją świadomość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Jeśli auto bardziej do pojeżdżawek niż do codziennego użytku, brałbym HSD. Jeśli będzie za twardo, sprężyny można zmienić (Cybel tak zrobił, na 5/3 kg zdaje się). Ale nawet po tym będzie lepiej niż na AGX. Ja w HSD zostawiłem sprężyny i jakoś czasem dojeżdżam na pojeżdżawki na kołach, bywa że po 200 km w jedną stronę, a wrzucone mam fotele kubełkowe. Tragedii nie ma, kręgosłup i zęby całe Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 (edited) Bednary i Kielce to teren dla usztywnionego zawiasu,czyli np;HSD.Rallyland to nawerzchnie mieszane,tu już raczej w grę nie wchodzi HSD,zbyt mały skok amorków,choć pewnie dałoby się to ustawić od biedy. Wysokość ustawić w HSD to nie problem,wstępne napięcie sprężyny w tym zawiasie=0,może dlatego niektórzy narzekają na twardość tego zawiasu. Obawiam się,że bujania i miękkości AGX-a nie wyeliminuje się samą sprężyną,obniżysz to stracisz na skoku tych amorków i nie będą one pracowały w pełnym zakresie itd,itp. Zgadza się,u mnie siedzi(albo siedziało ) HSD ze sprężynami 3kg na tył i 5kg na przód,dawało radę na torze,na dojazdówkach(żona nie narzekała ),nawet na oryginalnych sprężynach przy ustawieniach bardziej miękkich,nie było problemu z wybieraniem nawet sporych nierówności a "śpiochy" pokonywałem z prędkościami porównywalnymi do prędkości w Forku SBD. Edited August 9, 2015 by cybel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now