Skocz do zawartości

Kodowanie pilota CZ


Dyziek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

FORESTER 2001 2.0 NA

Chciałem dołożyć pilota do sterowania centralnym zamkiem i niestety nie udaje mi się.

Po VINie wychodzi ten oto schemat:

3e43dfa88ec4d474m.png

W pierwszej kolejności sprawdziłem czy jest sterownik i zdaje się, że jest:

b8e23952c49bd357m.jpg

Dokupiłem więc małego pilota z 2 przyciskami (open/close). Pilot 100% sprawny!

Po spięciu białych kostek w lewym słupku:

01ff1093a09dd7a1m.jpg

próbowałem wszystkich możliwych opcji kodowania jakie znalazłem w necie i nic...

Znalazłem gdzieś info o zielonych kostkach w prawym słupku więc i je spiąłem:

72e26dbcb376023am.jpg

... dalej bez echa :(

Później doczytałem, że te zielone nie mają nic wspólnego z pilotem :D

Poddałem się i założyłem ten temat. Jakieś sugestie??

Mój pilot nadaje na częstotliwości 433 Hz. Ponoć były 2 wersje: 433 i 313. Jedyne co podejrzewam to właśnie to, że mam sterownik pod pilota 313 HZ...

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FORESTER 2001 2.0 NA

Poddałem się i założyłem ten temat. Jakieś sugestie??

Mój pilot nadaje na częstotliwości 433 Hz. Ponoć były 2 wersje: 433 i 313. Jedyne co podejrzewam to właśnie to, że mam sterownik pod pilota 313 HZ...

Częstotliwość nadawania/odbioru to nie wszystko. :) Nie wiem, gdzie znalazłeś te częstotliwości, ale Subaru stosuje 134,45 kHz.

Zakup oryginalny kluczyk. Spróbuj go przekodować, a potem dorób grot. Skąd pomysł, że "jakiś" pilot zadziała z centralnym Forestera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ozarek, oczywiście, przestudiowałem całe forum.

Skąd pomysł, że "jakiś" pilot zadziała z centralnym Forestera?

@@WOJO, a skąd pomysł, że to "jakiś" pilot?? Zerknij na pierwszy obrazek... zakupiłem oryginalnego pilota SUBARU. Nadaje na 433.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ozarek, oczywiście, przestudiowałem całe forum.

Skąd pomysł, że "jakiś" pilot zadziała z centralnym Forestera?

@@WOJO, a skąd pomysł, że to "jakiś" pilot?? Zerknij na pierwszy obrazek... zakupiłem oryginalnego pilota SUBARU. Nadaje na 433.

 

OK. Podany przez Ozarka wątek powinien rozwiać wątpliwości, ale do kompletu poczytaj tutaj:

http://www.cars101.com/subaru/keyless.html#immobilizer%20keys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@ozarek, oczywiście, przestudiowałem całe forum.

 

dobra to od początku, bo masz ten sam rocznik co ja (tylko ja mam poliftowe MY02), a że walczyłem z tym trochę czasu to mogę popływać po temacie ;)

Na forum i w książkach jest chyba ze 4. procedury programowania, w książkach obsługi (a przeglądałem wszystkie lifty SF5) też są różne i to wprowadza masę zamieszania. U mnie zadziałała ta z linka, ale ona nigdzie nie jest oficjalnie podana. Nawet w org instrukcji z autem jest zupełnie inna procedura!! Ostatecznie to jest zlepek dwóch różnych procedur, a co za tym idzie mogą być jaja bo w innym roczniku działać może inny zlepek...

 

 

 

 

Częstotliwość nadawania/odbioru to nie wszystko. :) Nie wiem, gdzie znalazłeś te częstotliwości, ale Subaru stosuje 134,45 kHz.

 

ciekaw jestem skąd wziąłeś tą częstotliwość, bo swego czasu przekopałem net i na taką nie trafiłem. 433 i 313 owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@ozarek, oczywiście, przestudiowałem całe forum.

 

dobra to od początku, bo masz ten sam rocznik co ja (tylko ja mam poliftowe MY02), a że walczyłem z tym trochę czasu to mogę popływać po temacie ;)

Na forum i w książkach jest chyba ze 4. procedury programowania, w książkach obsługi (a przeglądałem wszystkie lifty SF5) też są różne i to wprowadza masę zamieszania. U mnie zadziałała ta z linka, ale ona nigdzie nie jest oficjalnie podana. Nawet w org instrukcji z autem jest zupełnie inna procedura!! Ostatecznie to jest zlepek dwóch różnych procedur, a co za tym idzie mogą być jaja bo w innym roczniku działać może inny zlepek...

 

 

 

 

Częstotliwość nadawania/odbioru to nie wszystko. :) Nie wiem, gdzie znalazłeś te częstotliwości, ale Subaru stosuje 134,45 kHz.

 

ciekaw jestem skąd wziąłeś tą częstotliwość, bo swego czasu przekopałem net i na taką nie trafiłem. 433 i 313 owszem.

 

Odczytałem z modułu np. takiego:

http://allegro.pl/subaru-legacy-03-08r-komputer-88281ag070-i5357909324.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że nie przeczytałeś co to jest za moduł... to nie jest sterownik CZ

Owszem, jest to BIU, ale czy przypadkiem częstotliwość immo (właśnie 134,45kHz) to nie jest częstotliwość, na której nadaje pilot centralnego? Nie ukrywam, że nie rozbierałem jeszcze "keyless entry control module", więc nie wiem czy posiada jakąś antenkę. Dwie rożne częstotliwości - jedna dla immo, druga dla keyless? Chwilowo nie mam dostępu do skanera, by się pobawić w pobliżu samochodu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 134 działa system bezkluczykowy http://tinyurl.com/o2qz54f

na 433 działają klasyczne piloty CZ http://tinyurl.com/pa54fw3

 

generalnie częstotliwości działania pilotów są podzielone;

amerykańce pracują na 315 (niektóre źródła podają 313)

europa, japońce używają 433,92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 134 działa system bezkluczykowy http://tinyurl.com/o2qz54f

na 433 działają klasyczne piloty CZ http://tinyurl.com/pa54fw3

 

generalnie częstotliwości działania pilotów są podzielone;

amerykańce pracują na 315 (niektóre źródła podają 313)

europa, japońce używają 433,92

O ile dobrze zrozumiałem to również drugi link jest dla systemu bezkluczykowego. Ja o takich rarytasach, jak bezkluczykowe uruchamianie pojazdu mogę zapomnieć, a na BIU mam ewidentnie określona częstotliwość 134,45kHz. Więc co transponder w kluczyku do immo na 134,45kHz, a pilot CZ na innej? Chyba z czystej ciekawości udam się do takiej jednej zaprzyjaźnionej firmy, co jeździ pojazdami z antenkami na dachu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kompletu poczytaj tutaj: http://www.cars101.c...mmobilizer keys

Do tego linku też dotarłem.

 

tylko ja mam poliftowe MY02

Mam MY01 ale chyba to jest to samo??

 

Myślę, że wypróbowałem wszystkie procedury opisane na tym forum. Było ich 4 lub 5. Niestety zgubiłem kartkę na której je spisywałem więc nie przytoczę ich teraz.

Obawiam się, że problem leży gdzie indziej - coś jest uszkodzone..?

 

Czy procedury moge próbować jedna po drugiej czy lepiej odczekać jakiś czas?

Tzn spinam kostki, klikam rozpinam i od nowa spinam i sprawdzam kolejna procedurę..??

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

do kompletu poczytaj tutaj: http://www.cars101.c...mmobilizer keys

Do tego linku też dotarłem.

 

tylko ja mam poliftowe MY02

Mam MY01 ale chyba to jest to samo??

 

Myślę, że wypróbowałem wszystkie procedury opisane na tym forum. Było ich 4 lub 5. Niestety zgubiłem kartkę na której je spisywałem więc nie przytoczę ich teraz.

Obawiam się, że problem leży gdzie indziej - coś jest uszkodzone..?

 

Czy procedury moge próbować jedna po drugiej czy lepiej odczekać jakiś czas?

Tzn spinam kostki, klikam rozpinam i od nowa spinam i sprawdzam kolejna procedurę..??

 

U mnie spięte kostki powodowały, że nie mogłem zamknąć samochodu pilotem. Jeżeli u Ciebie jest podobnie, to by przekonać się o tym, że dana procedura działa lub nie, każdorazowo wypadałoby rozpiąć kostki i sprawdzić działanie pilota. Czekanie nie ma sensu. Masz jakiś sprawny klucz z pilotem lub sam pilot, byś miał pewność, ze cały układ jest sprawny, a tylko pozostaje sprawa programowania pilota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam... kupiłem pilota i próbuję :)

Nie wiem czy jasno napisałem. Chodziło mi o to, że jeśli spróbowałem jakieś procedury na spiętych kostkach i nie zadziałała to czy mogę od razu próbować następnej (oczywiście kostki każdorazowo rozpinać i spinać na nowo). Kiedyś czytałem, że elektronika lubi "odpocząć" i przed następnym spięciem kostek lepiej odczekac kilka minut (dla mnie to jakaś dziwna teoria ale wolę zapytać :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam... kupiłem pilota i próbuję :)

Nie wiem czy jasno napisałem. Chodziło mi o to, że jeśli spróbowałem jakieś procedury na spiętych kostkach i nie zadziałała to czy mogę od razu próbować następnej (oczywiście kostki każdorazowo rozpinać i spinać na nowo). Kiedyś czytałem, że elektronika lubi "odpocząć" i przed następnym spięciem kostek lepiej odczekac kilka minut (dla mnie to jakaś dziwna teoria ale wolę zapytać :))

Nie znałem tej teorii wcześniej. Nie musisz czekać. Wczytaj się w procedury i spróbuj odkryć, która u Ciebie jest prawidłowa. Ostatecznie zostanie Ci ASO... Podjedź, pogadaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O ile dobrze zrozumiałem to również drugi link jest dla systemu bezkluczykowego.

 

tak, ale to zewnętrzne akcesorium i dlatego lata po 433. Są podane odległości pasywnego (2m) i aktywnego działania (30m)

 

 

 

Czy procedury moge próbować jedna po drugiej czy lepiej odczekać jakiś czas? Tzn spinam kostki, klikam rozpinam i od nowa spinam i sprawdzam kolejna procedurę..??

 

teoretycznie tak, bo rozpięcie kostek kończy procedurę programowania.

Jedna z procedur programowania wymaga posiadania działającego pilota, skoro nie masz takowego to może się okazać, że bez wizyty w ASO lub innym serwisie z 4 w nazwie się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to funkcjonuje u Subaru,

ale wszystkie mi znane sposoby aby uruchomic nowego pilota wymagaja posiadania przyzadow serwisowych.

 

2 miesiace temu dokupilem zonie  pilota do Astry G (2002 rok)

 

Procedura jest prosta.  .

Tech II (GM ustrojstwo) podpiac do OBD i podac Cod Car Pass  / zameldowac nowy "nadajnik"

 

Dziala natychmiast.

 

Prawdopodobnie kazdy zlodziej samochodow obejdzie to w minute uzywajac starego pilota i notebooka.

 

Ja spedzilem 20 minut w naszym serwisie, wypilem kawe i nie musialem nic placic.

 

Kawa rowniez gratis,

 

Ogladajac telewizje stwierzilem ze pomysl z ta kawa stal sie popularny takze w PL :lol:

(i jak widac tez dzala)

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ozarek, oczywiście, przestudiowałem całe forum.

Skąd pomysł, że "jakiś" pilot zadziała z centralnym Forestera?

@@WOJO, a skąd pomysł, że to "jakiś" pilot?? Zerknij na pierwszy obrazek... zakupiłem oryginalnego pilota SUBARU. Nadaje na 433.

 

No właśnie-nadaje?

Piloty działające w paśmie 433MHz słychać po zbliżeniu do krótkofalówki działającej w paśmie 430MHz. Twój pilot jest tam słyszalny?

Kumpla z pracy pilot nie działa, test krótkofalówki wykazał ciszę. Okazało się, że na płytce nie ma... rezonatora kwarcowego. Czy samo wlutowanie odpowiedniego rezonatora pomoże-zobaczymy.

Ale jeśli Twój pilot nadaje i ie da się zaprogramować żadną z procedur... to nie mam pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się :)

Zmieniłem bateryjkę, dalej nie działało więc udałem się do ludzi zajmujących się tym. Sprawdzali przy jakimś urzadzeniu czy działa (wyświetlało się właśnie 433) później sprawdzili jakość sygnału - nie był wg nich "ok" więc przelutowali płytkę i jest już tak jak powinno. Jednak nadal nie udało się go zaprogramować.

W sobotę kolejne próby (auto ojca). Zobaczymy.

Dzięki za odzew w temacie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...