Skocz do zawartości

Nowe (używane) Legacy problemy


bobekdobek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli gdzies takie pytanie już się pojawiło. W razie takiej sytuacji proszę o podpowiedz (oprócz lakonicznego search). Otóż od paru dni jestem posiadaczem Subaru Legacy 2008 2.0 benzyna z fabrycznym lpg. Problem jaki zauważyłem to sprzęgło. Wg mnie łapie w dziwny sposób. Bardzo nisko i jest strasznie twarde. Dodatkowo biegi ciężko wchodzą. Czasami jak się wyprzedza i trzeba samochód przeciągnąć powyżej 5, 6 tys obrotów biegi wręcz trzeba na siłę wciskać. Jak się biegi zmienia przy ok 3 tyś obrotów opór jest mniejszy. Przy zimnym silniku (rano) biegi wchodzą jak masło. Dodatkowo słyszalny jest odgłos podobny do ślizgającego paska. Przy wolnych oborotach, ewentualnie w momencie wrzucenia biegu i powolnego wysprzęglania. Dodam, że nie jest to pasek bo sprawdziłem i okazuje się że odgłos dochodzi nie z paska tylko w okolicy skrzyni biegów (zaraz przy ścianie do kabiny). Proszę o pomoc ewentualne wskazówki lub namiar na dobrego mechanika w okolicach Krakowa. 

 

Jeżeli post zamieszczony w złym miejscu przepraszam, Tak samo przepraszam jeżeli odkopuje stary wątek. Za wszelką pomoc dziekuję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli gdzies takie pytanie już się pojawiło. W razie takiej sytuacji proszę o podpowiedz (oprócz lakonicznego search). Otóż od paru dni jestem posiadaczem Subaru Legacy 2008 2.0 benzyna z fabrycznym lpg. Problem jaki zauważyłem to sprzęgło. Wg mnie łapie w dziwny sposób. Bardzo nisko i jest strasznie twarde. Dodatkowo biegi ciężko wchodzą. Czasami jak się wyprzedza i trzeba samochód przeciągnąć powyżej 5, 6 tys obrotów biegi wręcz trzeba na siłę wciskać. Jak się biegi zmienia przy ok 3 tyś obrotów opór jest mniejszy. Przy zimnym silniku (rano) biegi wchodzą jak masło. Dodatkowo słyszalny jest odgłos podobny do ślizgającego paska. Przy wolnych oborotach, ewentualnie w momencie wrzucenia biegu i powolnego wysprzęglania. Dodam, że nie jest to pasek bo sprawdziłem i okazuje się że odgłos dochodzi nie z paska tylko w okolicy skrzyni biegów (zaraz przy ścianie do kabiny). Proszę o pomoc ewentualne wskazówki lub namiar na dobrego mechanika w okolicach Krakowa. 

 

Jeżeli post zamieszczony w złym miejscu przepraszam, Tak samo przepraszam jeżeli odkopuje stary wątek. Za wszelką pomoc dziekuję :)

Miękkiego pedału sprzęgła oczekujesz w Subaru? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odgłos podobny do ślizgającego paska"

Kolego, dwumasa popiskuje, a sprzęgło, jeżeli bierze nisko to oznaka, że zaczyna się kończyć.

Jak będziesz wymieniał sprzęgło to zrób konwersję na koło jednomasowe. Na forum jest mnóstwo wątków na ten temat, ale powiem Ci z autopsji, że zmieniając sprzęgło założyłem dwumasę(nową oczywiście), a zaczeła popiskiwać już po 3k km

 

Nie powielaj moich błędów

Edytowane przez Szklany
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany napisał zgrabnie wszystko. W moim przypadku zakupiłem samochód już po tym zabiegu i stresu nie mam.

Przed zakupem poczytałem sobie faktury z ASO... :coffee:

 

Co do dobrego mechanika w KRK to jest kilku u Freya. Kierownik ASO jest aktywny na forum.

Poza ASO jest jeszcze w New Sacz forumowy guru.

Napisz na prv, coś ci pokalkulują.

Ty zdecydujesz.

Edytowane przez WPI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko spoko pokrywalo by sie z moimi przypuszczeniami. Pozostaje tylko jeszcze jedno pytanie. Czy problematyczne sprzeglo i dwumasa mialo by takze wplyw na ciezko wchodzace biegi? Przymierzalem się do zmiany oleju w skrzyni jednak odradzono mi to ze wzgledu na fakt iz po sprawdzeniu mechanik stwierdzil ze olej jest czysty i nie czuc przepalonym. Biegi jak sa zmieniane przy ok 3 tys obrotow wchodza w miare ok. Jednak przy wyprzedzaniu i przykreceniu obrotow juz powyzej 5 tys trzeci bieg badz piaty zeby wbic trzeba sie wrecz zaprzec. Dodam ze rano jak samochod jest zimny to biegi mozna jednym palcem zmieniac. Dzieki za wszelka pomoc i podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

chwilke mnie nie bylo na forum ale to ze wzgledu na fakt oczekiwania na termin u mechanika... podsumowujac faktycznie okazalo sie ze byla to padajaca dwumasa... konwersja do jednomasy zrobiona i autko jezdzi tak jak powinno... i coz nawet sprzeglo miekko i lekko chodzi choc ktos w tym watku pisal ze subary maja twarde sprzegla... wszystko mechanicznie spoko zostala do ogarniecia jedynie czesc elektryczna

 

 

Na koncu chcialem podziewkowac wszystkim zaangazowanym za rady i chec pomocy... Dzieki

Edytowane przez bobekdobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ciężko wchodzącymi biegami ogarnąłeś?

tak ogarnalem, wszystko okazalo sie byc powiazane z sprzeglem i dwumasa... po zmianie problemy sie rozwiazaly... lecz pojawily sie nowe....

 

problem w tym aucie jest jeszcze z kluczykami... nie dzialaja guziki na oryginalnym kluczyku... dodatkowo kolko wokol stacyjki po odpaleniu auta pulsowalo... dolozona byla dodatkowa centralka z dwoma pilotami do zamykania i otwierania auta z pilota... doczytalem ze pulsujace kolko to Body Integrated Unit w trybie factory... teraz gorsza czesc... dodatkowa centralka wykasowana... miejsca w ktorych sie wlutowywal zaizolowane... centralne zamykanie od srodka guzikiem zamyka wszystkie drzwi i otwiera... natomiast jak z kluczyka zamyka sie auto to zamyka tylko kierowcy drzwi.... zaczalem sprawdzac wg service manuala i do niczego nie doszedlem ze wzgledu na brak narzedzi (jedyne narzedzie to miernik), po zlozenieniu wszystkiego do kupy okazalo sie ze stracilem oswietlenie wewnatrz, nie dziala radio i maly wyswietlacz pokazujacy spalanie... i teraz moja prosba... czy ktos moze polecic dobrego elektryka w okolicach kraka co nie sciagnie z czlowieka nie wiadomo ile (bylem w aso w rzeszowie w sobote odnosnie nie dzialajacych guzikow w kluczyku to pan elektryk sie zamial pod nosem i powiedzil "panie tosz to przynajmniej pol dnia pracy jak nie caly dzien" i nie wiadomo czy efekty beda)... prosze o jakies namiary jezeli znacie

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I problem z kluczykami tez rozwiazany. Okazalo sie ze w stacyjce jest plastik ktory styka do mikro switcha i daje znac czy kluczyk jest w stacyjce czynie. Okazalo sie ze sie wyrobil i stacyjka caly czas miala wrazaenie ze  jest w niej kluczyk przez co radio do centralnego nie dzialalo. Wystarczylo podkleic kawalek plastiku u wszystko dziala. Dzieki za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...