Jump to content

Nowe (używane) Legacy problemy


bobekdobek

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli gdzies takie pytanie już się pojawiło. W razie takiej sytuacji proszę o podpowiedz (oprócz lakonicznego search). Otóż od paru dni jestem posiadaczem Subaru Legacy 2008 2.0 benzyna z fabrycznym lpg. Problem jaki zauważyłem to sprzęgło. Wg mnie łapie w dziwny sposób. Bardzo nisko i jest strasznie twarde. Dodatkowo biegi ciężko wchodzą. Czasami jak się wyprzedza i trzeba samochód przeciągnąć powyżej 5, 6 tys obrotów biegi wręcz trzeba na siłę wciskać. Jak się biegi zmienia przy ok 3 tyś obrotów opór jest mniejszy. Przy zimnym silniku (rano) biegi wchodzą jak masło. Dodatkowo słyszalny jest odgłos podobny do ślizgającego paska. Przy wolnych oborotach, ewentualnie w momencie wrzucenia biegu i powolnego wysprzęglania. Dodam, że nie jest to pasek bo sprawdziłem i okazuje się że odgłos dochodzi nie z paska tylko w okolicy skrzyni biegów (zaraz przy ścianie do kabiny). Proszę o pomoc ewentualne wskazówki lub namiar na dobrego mechanika w okolicach Krakowa. 

 

Jeżeli post zamieszczony w złym miejscu przepraszam, Tak samo przepraszam jeżeli odkopuje stary wątek. Za wszelką pomoc dziekuję:)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli gdzies takie pytanie już się pojawiło. W razie takiej sytuacji proszę o podpowiedz (oprócz lakonicznego search). Otóż od paru dni jestem posiadaczem Subaru Legacy 2008 2.0 benzyna z fabrycznym lpg. Problem jaki zauważyłem to sprzęgło. Wg mnie łapie w dziwny sposób. Bardzo nisko i jest strasznie twarde. Dodatkowo biegi ciężko wchodzą. Czasami jak się wyprzedza i trzeba samochód przeciągnąć powyżej 5, 6 tys obrotów biegi wręcz trzeba na siłę wciskać. Jak się biegi zmienia przy ok 3 tyś obrotów opór jest mniejszy. Przy zimnym silniku (rano) biegi wchodzą jak masło. Dodatkowo słyszalny jest odgłos podobny do ślizgającego paska. Przy wolnych oborotach, ewentualnie w momencie wrzucenia biegu i powolnego wysprzęglania. Dodam, że nie jest to pasek bo sprawdziłem i okazuje się że odgłos dochodzi nie z paska tylko w okolicy skrzyni biegów (zaraz przy ścianie do kabiny). Proszę o pomoc ewentualne wskazówki lub namiar na dobrego mechanika w okolicach Krakowa. 

 

Jeżeli post zamieszczony w złym miejscu przepraszam, Tak samo przepraszam jeżeli odkopuje stary wątek. Za wszelką pomoc dziekuję :)

Miękkiego pedału sprzęgła oczekujesz w Subaru? :)

Link to comment
Share on other sites

"odgłos podobny do ślizgającego paska"

Kolego, dwumasa popiskuje, a sprzęgło, jeżeli bierze nisko to oznaka, że zaczyna się kończyć.

Jak będziesz wymieniał sprzęgło to zrób konwersję na koło jednomasowe. Na forum jest mnóstwo wątków na ten temat, ale powiem Ci z autopsji, że zmieniając sprzęgło założyłem dwumasę(nową oczywiście), a zaczeła popiskiwać już po 3k km

 

Nie powielaj moich błędów

Edited by Szklany
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Szklany napisał zgrabnie wszystko. W moim przypadku zakupiłem samochód już po tym zabiegu i stresu nie mam.

Przed zakupem poczytałem sobie faktury z ASO... :coffee:

 

Co do dobrego mechanika w KRK to jest kilku u Freya. Kierownik ASO jest aktywny na forum.

Poza ASO jest jeszcze w New Sacz forumowy guru.

Napisz na prv, coś ci pokalkulują.

Ty zdecydujesz.

Edited by WPI
Link to comment
Share on other sites

wszystko spoko pokrywalo by sie z moimi przypuszczeniami. Pozostaje tylko jeszcze jedno pytanie. Czy problematyczne sprzeglo i dwumasa mialo by takze wplyw na ciezko wchodzace biegi? Przymierzalem się do zmiany oleju w skrzyni jednak odradzono mi to ze wzgledu na fakt iz po sprawdzeniu mechanik stwierdzil ze olej jest czysty i nie czuc przepalonym. Biegi jak sa zmieniane przy ok 3 tys obrotow wchodza w miare ok. Jednak przy wyprzedzaniu i przykreceniu obrotow juz powyzej 5 tys trzeci bieg badz piaty zeby wbic trzeba sie wrecz zaprzec. Dodam ze rano jak samochod jest zimny to biegi mozna jednym palcem zmieniac. Dzieki za wszelka pomoc i podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

chwilke mnie nie bylo na forum ale to ze wzgledu na fakt oczekiwania na termin u mechanika... podsumowujac faktycznie okazalo sie ze byla to padajaca dwumasa... konwersja do jednomasy zrobiona i autko jezdzi tak jak powinno... i coz nawet sprzeglo miekko i lekko chodzi choc ktos w tym watku pisal ze subary maja twarde sprzegla... wszystko mechanicznie spoko zostala do ogarniecia jedynie czesc elektryczna

 

 

Na koncu chcialem podziewkowac wszystkim zaangazowanym za rady i chec pomocy... Dzieki

Edited by bobekdobek
Link to comment
Share on other sites

A z ciężko wchodzącymi biegami ogarnąłeś?

tak ogarnalem, wszystko okazalo sie byc powiazane z sprzeglem i dwumasa... po zmianie problemy sie rozwiazaly... lecz pojawily sie nowe....

 

problem w tym aucie jest jeszcze z kluczykami... nie dzialaja guziki na oryginalnym kluczyku... dodatkowo kolko wokol stacyjki po odpaleniu auta pulsowalo... dolozona byla dodatkowa centralka z dwoma pilotami do zamykania i otwierania auta z pilota... doczytalem ze pulsujace kolko to Body Integrated Unit w trybie factory... teraz gorsza czesc... dodatkowa centralka wykasowana... miejsca w ktorych sie wlutowywal zaizolowane... centralne zamykanie od srodka guzikiem zamyka wszystkie drzwi i otwiera... natomiast jak z kluczyka zamyka sie auto to zamyka tylko kierowcy drzwi.... zaczalem sprawdzac wg service manuala i do niczego nie doszedlem ze wzgledu na brak narzedzi (jedyne narzedzie to miernik), po zlozenieniu wszystkiego do kupy okazalo sie ze stracilem oswietlenie wewnatrz, nie dziala radio i maly wyswietlacz pokazujacy spalanie... i teraz moja prosba... czy ktos moze polecic dobrego elektryka w okolicach kraka co nie sciagnie z czlowieka nie wiadomo ile (bylem w aso w rzeszowie w sobote odnosnie nie dzialajacych guzikow w kluczyku to pan elektryk sie zamial pod nosem i powiedzil "panie tosz to przynajmniej pol dnia pracy jak nie caly dzien" i nie wiadomo czy efekty beda)... prosze o jakies namiary jezeli znacie

 

z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I problem z kluczykami tez rozwiazany. Okazalo sie ze w stacyjce jest plastik ktory styka do mikro switcha i daje znac czy kluczyk jest w stacyjce czynie. Okazalo sie ze sie wyrobil i stacyjka caly czas miala wrazaenie ze  jest w niej kluczyk przez co radio do centralnego nie dzialalo. Wystarczylo podkleic kawalek plastiku u wszystko dziala. Dzieki za pomoc i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...