Jump to content

Prawidlowa temperatura spalin po remapie


koszykbb
 Share

Recommended Posts

Na tak postawione pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.

 

Gdzie umieszczona czujka?

Przy jakiej jeździe?

 

Ogolnie z czujnikiem najdalej w uppipe, a lepiej bliżej głowic, o ile nie przekraczasz 850-900st C, zwlaszcza w jakichs dłuższych okresach czasu to pewnie nie masz się co martwić przesadnie (w jakichs tam chwilach pewnie pod te wartosci bedzie podchodzic, przy wiekszym obciazeniu)

Zreszta takie temperatury też raczej zobaczysz raczej jak pociśniesz nieco mocniej.

Jeśli jednak oglądasz tak wysokie temperatury za często i bez ciśnięcia, to może być warto porozmawiać z tunerem o swoich obawach (to zreszta nigdy nie zaszkodzi)

 

Przy spokojnej jeździe, tak z pamięci, chyba nie zobaczysz za częstwo więcej niz 600st C (nie chciałem tutaj użyć określenia "normalna jazda", bo dla każdego będzie ona oznaczać co innego :))

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Tak jak przedmówcy/pisacze wspomnieli - wszystko zależy od miejsca instalacji czujnika.

 

U mnie w WRX 2005 po mapie i instalacji czujnika (DEFI) w downpipe max temp pokazywalo na poziomie 850 (alarm ustawiony na 830 stopni). Przy jeździe spokojnej dochodziło do 500-600 stopni przy 4k obrotów.   

Link to comment
Share on other sites

W moim sonda w kolektorze budzik ustawiony na 830°C. Potrafi sie zaswiecic na torze przy podjazdzie o długości ponad 800m z 50km/h do 190.

Jak mi w tym samym miejscu pokazywal kiedys 950°C to okazało się ze był uszkodzony wężyk od pomiaru ciśnienia paliwa i skończyło się wymiana bloku i tłoków.

Czasami tez potrafi dojść do 850°c na autostradzie (w moim regionie) załadowanym autem prowadzonym przez małżonkę. przy hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 400°C.

normalna jazda na trasie 600-800°C z przewaga 750°C

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W moim sonda w kolektorze budzik ustawiony na 830°C. Potrafi sie zaswiecic na torze przy podjazdzie o długości ponad 800m z 50km/h do 190.

Jak mi w tym samym miejscu pokazywal kiedys 950°C to okazało się ze był uszkodzony wężyk od pomiaru ciśnienia paliwa i skończyło się wymiana bloku i tłoków.

Czasami tez potrafi dojść do 850°c na autostradzie (w moim regionie) załadowanym autem prowadzonym przez małżonkę. przy hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 400°C.

normalna jazda na trasie 600-800°C z przewaga 750°C

A jakie ciśnienie paliwa powinno być?

Link to comment
Share on other sites

temperatura oleju z podstawki filtra jest sprawdzona, że działa i można się tym sugerować, natomiast termoparą dp można ale tylko w niektórych przypadkach - przy ciągłym upalaniu w pewnym momencie wskazania przed i za turbo się wyrównują. przy normalnej jeździe jest różnica.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...