Jump to content

Luz na maglownicy pomimo braku wycieków


Protix
 Share

Recommended Posts

WItam. Ostatnio byłem ustawić zbieżność w Subaraku ( urządzenie Hunter) i niestety pomimo idealnych wyników kierownicę mam lekko w prawo ustawioną aby jechać prosto. Diagnosta wykrył lekki luz na maglu ( po lewej stronie patrząc przodem do kierunku jazdy). Jednak magiel ( jak i cały silnik) jest suchy. 
Moje pytanko jest takie czy taki magiel to już na regenerację czy istnieje śruba regulacyjna aby zniwelować ten luz i mieć możliwość ustawienia zbieżności kół?
A może jedno z 2 nie ma nic wspólnego?

Pozdrawiam.

 

Pacjent to Impreza GD 2.0GX 125KM 2001r.

Link to comment
Share on other sites

Luz na maglu nie wyklucza ustawienia kierownicy prosto,jeśli wcześniej było dobrze,to diagnosta trochę mógł "pościemniać".


Nie wyklucza również ustawienia poprawnej geometrii,gdyby tak było,to ten luz musiałby być już dość duży i wyczuwalny podczas jazdy.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nic nie czuć podczas jazdy. Byłem już na 2 stacjach na zbieżności ( w tym na Hunterze) i pomimo IDEALNYCH wyników jest lipa. 
Czy można mimo to spieprzyć ustawienia zbieżności na Hunterze? Mogę wkleić foto wyników jak coś. 
Wcześniej było dobrze. Po wymianie sprężyn jest lekko kiera w prawo nawet po ustawieniu geometrii auta.

Edited by Protix
Link to comment
Share on other sites

Trzeba wszystko posprawdzać,może coś lekko się pokrzywiło i stąd kłopot.Nie zaliczyłeś dużej dziury czy lekkiego krawężnika?

Trzeba podjechać do kumatego warsztatu znającego Subaraki i zajmującego się geometrią.O taki już popytaj kolegów ze stolicy,kogoś polecą. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mogę i do Łodzi podjechać jak masz tam kogoś kumatego :P Dla mnie to nie problem. Po prostu chce mieć kierę prosto :P
Dziur większych nie zaliczyłem. Na krawężniki wjeżdżam jak żółw.

Anyway, thx za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

mi diagnosta tak ustawił żę kierownica była skręcona na godzine 11 i jechał prosto i twierdził ze krzywa kierownica to moje złudzenie ale jednak dało sie ustawic tylko diagnosta lipę zrobił i nie chciał się do tego przyznać ;)

Link to comment
Share on other sites

@@Protix, A sprawdzali ustawienie kierownicy przed pomiarem? Jeśli nie masz czujnika położenia kiery ( a chyba nie ) to doświadczalnie jedź do byle mechesa i niech ci  drążek kierowniczy zjednej strony wydłuży ( jeden obrót) ,a drugiej skróci . NIe przestawi się geometria , kiera będzie prościej ,choć nie ma gwarancji ,ze idealnie. Albo jedź do nich i niech zaczną od ustawienia kiery. niewiem czy w subaru występuje taki ustawialny parametr jak  wysokość przekładni kierowniczej.-bo tu też może być problem.

 

Wszystkim niezłych jaj życzę na Święta:)

Link to comment
Share on other sites

tak można spieprzyć jak respekt pisze rozregulowali drążki tak jak u mnie gość ustawiał na oko  raz kierownica była w prawo raz w lewo a auto było zbieżne  :P

Edited by impreza555
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem co można spieprzyć mając wszystko na ekranie i instrukcję jak robić zbieżność ;/

To, że aparatura kosztuje wywrotkę kasy i że pokazuje wszystko za pomocą filmików na ekranie nie gwarantuje sukcesu, jeśli będzie ją obsługiwał jakiś półmózg. Przećwiczyłem już takie sytuacje i dlatego od dawna jeżdżę do gościa, który ma dogłębną wiedzę o geometrii i do jej ustawienia wystarczy mu sprzęt sprzed (strzelam) 20 lat. Dodatkowo zanim przejdzie do kręcenia śrubkami sprawdza cały zawias pod kątem luzów i usterek, a w razie problemów nie zabiera się za ustawianie, tylko każe wrócić po doprowadzeniu wszystkiego do porządku. Niestety (dla Ciebie :) ) gość urzęduje w Sopocie.

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

No niestety, ponieważ byłem ponownie, ponownie ustawiali, luzów prócz tego na maglu żadnych i co? I dalej mam krzywo tylko tym razem lekko w lewo. Nie wiem czy drogi są tak nierówne czy serio jest dalej krzywo. Ale raczej to 2 bo dziś na autostradzie tak czy siak musiałem trzymać lekko w lewo. Poddaję się, chyba że znajdę kogoś kto będzie to potrafił ustawić. Chyba że naprawdę ten luz na maglu wykrzywia te kierownicę ( tak mówili mi w warsztacie) :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...