Protix Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 WItam. Ostatnio byłem ustawić zbieżność w Subaraku ( urządzenie Hunter) i niestety pomimo idealnych wyników kierownicę mam lekko w prawo ustawioną aby jechać prosto. Diagnosta wykrył lekki luz na maglu ( po lewej stronie patrząc przodem do kierunku jazdy). Jednak magiel ( jak i cały silnik) jest suchy. Moje pytanko jest takie czy taki magiel to już na regenerację czy istnieje śruba regulacyjna aby zniwelować ten luz i mieć możliwość ustawienia zbieżności kół?A może jedno z 2 nie ma nic wspólnego?Pozdrawiam. Pacjent to Impreza GD 2.0GX 125KM 2001r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Luz na maglu nie wyklucza ustawienia kierownicy prosto,jeśli wcześniej było dobrze,to diagnosta trochę mógł "pościemniać". Nie wyklucza również ustawienia poprawnej geometrii,gdyby tak było,to ten luz musiałby być już dość duży i wyczuwalny podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Protix Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) No właśnie nic nie czuć podczas jazdy. Byłem już na 2 stacjach na zbieżności ( w tym na Hunterze) i pomimo IDEALNYCH wyników jest lipa. Czy można mimo to spieprzyć ustawienia zbieżności na Hunterze? Mogę wkleić foto wyników jak coś. Wcześniej było dobrze. Po wymianie sprężyn jest lekko kiera w prawo nawet po ustawieniu geometrii auta. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Protix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Trzeba wszystko posprawdzać,może coś lekko się pokrzywiło i stąd kłopot.Nie zaliczyłeś dużej dziury czy lekkiego krawężnika? Trzeba podjechać do kumatego warsztatu znającego Subaraki i zajmującego się geometrią.O taki już popytaj kolegów ze stolicy,kogoś polecą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Protix Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Mogę i do Łodzi podjechać jak masz tam kogoś kumatego Dla mnie to nie problem. Po prostu chce mieć kierę prosto Dziur większych nie zaliczyłem. Na krawężniki wjeżdżam jak żółw.Anyway, thx za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Tu znajdziesz jakieś informacje http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/25805-geometria-gdzie-w-wawie/#entry1017884 Czy aktualne?Tego nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 mi diagnosta tak ustawił żę kierownica była skręcona na godzine 11 i jechał prosto i twierdził ze krzywa kierownica to moje złudzenie ale jednak dało sie ustawic tylko diagnosta lipę zrobił i nie chciał się do tego przyznać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Protix Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 No ale to 2 by dało ciała? I to na Hunterze? Nie rozumiem co można spieprzyć mając wszystko na ekranie i instrukcję jak robić zbieżność ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 @@Protix, A sprawdzali ustawienie kierownicy przed pomiarem? Jeśli nie masz czujnika położenia kiery ( a chyba nie ) to doświadczalnie jedź do byle mechesa i niech ci drążek kierowniczy zjednej strony wydłuży ( jeden obrót) ,a drugiej skróci . NIe przestawi się geometria , kiera będzie prościej ,choć nie ma gwarancji ,ze idealnie. Albo jedź do nich i niech zaczną od ustawienia kiery. niewiem czy w subaru występuje taki ustawialny parametr jak wysokość przekładni kierowniczej.-bo tu też może być problem. Wszystkim niezłych jaj życzę na Święta:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) tak można spieprzyć jak respekt pisze rozregulowali drążki tak jak u mnie gość ustawiał na oko raz kierownica była w prawo raz w lewo a auto było zbieżne Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez impreza555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Protix Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Dzięki za pomoc. Po świętach podjadę aby poprawili bo strasznie mnie to denerwuje ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie rozumiem co można spieprzyć mając wszystko na ekranie i instrukcję jak robić zbieżność ;/ To, że aparatura kosztuje wywrotkę kasy i że pokazuje wszystko za pomocą filmików na ekranie nie gwarantuje sukcesu, jeśli będzie ją obsługiwał jakiś półmózg. Przećwiczyłem już takie sytuacje i dlatego od dawna jeżdżę do gościa, który ma dogłębną wiedzę o geometrii i do jej ustawienia wystarczy mu sprzęt sprzed (strzelam) 20 lat. Dodatkowo zanim przejdzie do kręcenia śrubkami sprawdza cały zawias pod kątem luzów i usterek, a w razie problemów nie zabiera się za ustawianie, tylko każe wrócić po doprowadzeniu wszystkiego do porządku. Niestety (dla Ciebie ) gość urzęduje w Sopocie. Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez mzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Protix Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 No niestety, ponieważ byłem ponownie, ponownie ustawiali, luzów prócz tego na maglu żadnych i co? I dalej mam krzywo tylko tym razem lekko w lewo. Nie wiem czy drogi są tak nierówne czy serio jest dalej krzywo. Ale raczej to 2 bo dziś na autostradzie tak czy siak musiałem trzymać lekko w lewo. Poddaję się, chyba że znajdę kogoś kto będzie to potrafił ustawić. Chyba że naprawdę ten luz na maglu wykrzywia te kierownicę ( tak mówili mi w warsztacie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się