Skocz do zawartości

Luz na maglownicy pomimo braku wycieków


Protix

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Ostatnio byłem ustawić zbieżność w Subaraku ( urządzenie Hunter) i niestety pomimo idealnych wyników kierownicę mam lekko w prawo ustawioną aby jechać prosto. Diagnosta wykrył lekki luz na maglu ( po lewej stronie patrząc przodem do kierunku jazdy). Jednak magiel ( jak i cały silnik) jest suchy. 
Moje pytanko jest takie czy taki magiel to już na regenerację czy istnieje śruba regulacyjna aby zniwelować ten luz i mieć możliwość ustawienia zbieżności kół?
A może jedno z 2 nie ma nic wspólnego?

Pozdrawiam.

 

Pacjent to Impreza GD 2.0GX 125KM 2001r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na maglu nie wyklucza ustawienia kierownicy prosto,jeśli wcześniej było dobrze,to diagnosta trochę mógł "pościemniać".


Nie wyklucza również ustawienia poprawnej geometrii,gdyby tak było,to ten luz musiałby być już dość duży i wyczuwalny podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic nie czuć podczas jazdy. Byłem już na 2 stacjach na zbieżności ( w tym na Hunterze) i pomimo IDEALNYCH wyników jest lipa. 
Czy można mimo to spieprzyć ustawienia zbieżności na Hunterze? Mogę wkleić foto wyników jak coś. 
Wcześniej było dobrze. Po wymianie sprężyn jest lekko kiera w prawo nawet po ustawieniu geometrii auta.

Edytowane przez Protix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wszystko posprawdzać,może coś lekko się pokrzywiło i stąd kłopot.Nie zaliczyłeś dużej dziury czy lekkiego krawężnika?

Trzeba podjechać do kumatego warsztatu znającego Subaraki i zajmującego się geometrią.O taki już popytaj kolegów ze stolicy,kogoś polecą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Protix, A sprawdzali ustawienie kierownicy przed pomiarem? Jeśli nie masz czujnika położenia kiery ( a chyba nie ) to doświadczalnie jedź do byle mechesa i niech ci  drążek kierowniczy zjednej strony wydłuży ( jeden obrót) ,a drugiej skróci . NIe przestawi się geometria , kiera będzie prościej ,choć nie ma gwarancji ,ze idealnie. Albo jedź do nich i niech zaczną od ustawienia kiery. niewiem czy w subaru występuje taki ustawialny parametr jak  wysokość przekładni kierowniczej.-bo tu też może być problem.

 

Wszystkim niezłych jaj życzę na Święta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co można spieprzyć mając wszystko na ekranie i instrukcję jak robić zbieżność ;/

To, że aparatura kosztuje wywrotkę kasy i że pokazuje wszystko za pomocą filmików na ekranie nie gwarantuje sukcesu, jeśli będzie ją obsługiwał jakiś półmózg. Przećwiczyłem już takie sytuacje i dlatego od dawna jeżdżę do gościa, który ma dogłębną wiedzę o geometrii i do jej ustawienia wystarczy mu sprzęt sprzed (strzelam) 20 lat. Dodatkowo zanim przejdzie do kręcenia śrubkami sprawdza cały zawias pod kątem luzów i usterek, a w razie problemów nie zabiera się za ustawianie, tylko każe wrócić po doprowadzeniu wszystkiego do porządku. Niestety (dla Ciebie :) ) gość urzęduje w Sopocie.

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ponieważ byłem ponownie, ponownie ustawiali, luzów prócz tego na maglu żadnych i co? I dalej mam krzywo tylko tym razem lekko w lewo. Nie wiem czy drogi są tak nierówne czy serio jest dalej krzywo. Ale raczej to 2 bo dziś na autostradzie tak czy siak musiałem trzymać lekko w lewo. Poddaję się, chyba że znajdę kogoś kto będzie to potrafił ustawić. Chyba że naprawdę ten luz na maglu wykrzywia te kierownicę ( tak mówili mi w warsztacie) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...