Skocz do zawartości

Czy błąd podgrzewania sondy lambda może mieś wpływ na wysokie spalanie


pbinderr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , 

W moim Outbacku z 2003 r silnik 2,5  po wymianie sondy lambda ( Denso ) dalej pali jię check engine. Diagnoza - brak pogrzewania sondy lambda, Wiem że gaz jest do kuchenek ;) ale mój Outback pali w miesćie przy spokojnej jezdzie spala ok 24 litrów gazu. Mechanicy i gazownicy w Elblągu twierdzą że podgrzewanie sondy nie ma wpływu na spalanie - czy to prawda?

Proszę o pomoc albo wskazanie jakiegoś magika z okolic Elbląga.

 

Pozdrawiam i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mechanicy i gazownicy w Elblągu twierdzą że podgrzewanie sondy nie ma wpływu na spalanie - czy to prawda?

Jeżeli mówimy o pierwszej sondzie lambda (przed katalizatorem) to panowie gazownicy wiedzą, że w kościele dzwonią, ale w którym to już nie koniecznie :omg:

jeżeli grzałka jest uszkodzona, to sonda (w subaru) może nie działać (nie wprowadza korekt czasu wtrysku paliwa) - samochód przechodzi w tryb awaryjny  :pstryk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam uwaloną drugą sondę (grzałka) - błąd P00037 - miga cruise i świeci się check - 2,0 LPG 2008. W tym wypadku kwestia dość "kosmetyczna" i nie ma wpływu na silnik. Wyłącznie odczyty katalizatora (podobno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W moim Outbacku z 2003 r silnik 2,5 po wymianie sondy lambda ( Denso ) dalej pali jię check engine. Diagnoza - brak pogrzewania sondy lambda, Wiem że gaz jest do kuchenek ;) ale mój Outback pali w miesćie przy spokojnej jezdzie spala ok 24 litrów gazu. Mechanicy i gazownicy w Elblągu twierdzą że podgrzewanie sondy nie ma wpływu na spalanie - czy to prawda?

 

1) Gaz jak najbardziej jest do subaru ;)

2) Usterkę trzeba usunąć - to takie proste. Jeśli błąd dotyczy pierwszej (korygującej) sondy, to ma to ogromne znaczenie, jeśli chodzi o spalanie, zwłaszcza lpg.

Podejrzewam, że regulacja twojej instalacji znacząco może odbiegać od pojęcia "dobrze zrobione", jeśli masz takich gazowników/mechaników.

3) Jeśli usterka dotyczy drugiej sondy, to ma to mniejsze znaczenie, ale też może być istotne.

4) 24 l lpg to moim zdaniem stanowczo za dużo - jest to wynik godny amerykańskiego V8 - a nie 4 cylindrowego subaru. No, chyba że godzinami stoisz w korku osiągając średnią prędkość typu 2-5km/h. Jeśli ruch jest płynny i jedzie się w miarę płynnie/spokojnie oscylując przez większość czasu w okolicach 50km/h, to myślę że jakieś 15-17l powinno wyjść.

 

Podsumowując - zabawy z sondami lambda nie należą raczej do nauk tajemnych, więc znajdź ogarniętego gościa, który usunie twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...